advies over werk/zwanger gevraagd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brig22, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brig22

Brig22 Actief lid

5 dec 2009
    221
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

ik had vorige week een hele drukke dag en nu vandaag weer..

Vandaag moest ik aan de balie (want mijn collega, die normaal helpt met uitgaande post was er niet). Ik moet dan tegelijk mensen aan de balie ontvangen, telefoon opnemen, uitgaande post doen. Dit is vrij hectisch. Ik heb t wel gered daar niet van maar t is wel druk en ik heb dan helaas weinig hulp om op terug te vallen door 3 afwezige collega's.

ik merk dat ik dan wat meer last heb van trekjes in mijn liezen en nog meer moe ben.. vaak ook meer last van rug.

Eergister wond ik mij enorm op over onze kat.. die bleef heel irri en hard mauwen dus heb der in der kamer gedaan (met alles voorzien natuurlijk) bleek dus dat ze krols was.. tja:D maar ik had moeite om rustig te worden , wist ff niet waar die irritatie vanuit mijn tenen vandaan kwam... daarna buikpijn licht en bruinvloed met wat rode blaasjes.. t zit nog goed hoor maar zou ik dit als warshuwing moeten zien?

Mijn chef is ook een van mijn beste vriendinnen, die weet dat ik zwanger ben, nou heb ik donderdag weer een wekelijks gesprek. Moet ik aangeven dat t niet lekker voelt zo druk?Kan dat al.. is dat niet te vroeg.. ben ik dan geen zeur?

Graag jullie mening

alvast erg bedankt!

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Pfoeeee, ik zou het niet durven zeggen, ik zou voor de zekerheid je vk even bellen, ik heb ook die hectiek gehad tot aan nu eigenlijk, maar geen lichte bruine substantie, wel het heel erg moe zijn, geirriteert (ook twee katten, ik leef met je mee ;)) en de buikkrampjes.

Ik zou voor de zekerheid even bellen en het zeker doorgeven aan je baas/vriendin, ze kan het maar beter weten voor als je er wat mee moet doen toch?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je bent geen zeur maar je moet je wel even afvragen wat mag je verwachten van je werk en wat mag je werk van jou verwachten. Het trekken in de liezen en het moe zijn hoort er wel bij (irritant woord hè? 'erbij horen'... ga je nog heeeeel vaak horen). Dat trekken in je liezen zijn je banden... niets aan de hand en moe... tja... je lichaam is super hard aan het werk. Bedenk dus voor jezelf of het werkelijk teveel is. Je kunt het natuurlijk altijd aangeven bij je chef / vriendin (spannende relatie trouwens...). Je hoeft niet direct om aanpassing van je werk te vragen maar je kunt het aangeven en zeggen dat je het graag in de gaten wilt houden.

Echt pijn en echt bloedverlies zijn heel belangrijke tekenen om in de gaten te houden maar uit je verhaal haal ik vooral dat je beginnend zwanger bent en dat is gewoon best heel zwaar. Je lichaam is echt aan het inregelen.
    Enne je irriteren aan krolse katten.. ach dat doe ik ook als ik niet zwanger ben ;)

Veel succes en nog heel erg gefeliciteerd!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De eerste periode van de zwangerschap is erg vermoeiend. Probeer waar mogelijk je energie wat over je dag te verdelen. (Wat vaker proberen je werk zittend te doen, als dat bijvoorbeeld mogelijk is.) Even alleen die dingen doen die echt moeten en even geen extra klussen aanpakken. (Ik heb geen idee van je werk hoor, dus ik weet niet in welke mate je flexibel bent om zelf al wat kleine aanpassingen te doen.)

Zodra je officieel bij je werkgever hebt aangegeven dat je zwanger bent, heb je recht op extra pauzes. Zelf zou ik hier erg terughoudend mee omgaan. Maar als het niet anders kan, kun je er gebruik van maken.

Ik vond het trouwens wel fijn dat mijn collega's al vrij vroeg in mijn zwangerschap (6,5 week) al wisten dat ik zwanger ben. Mensen hebben er dan toch wat meer begrip voor als je even iets rustiger aandoet.

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    er word niet voor niets op regeringniveau gepraat over een " zwangerschapsverlof" in de eerste 3 maanden... er is wetenschappelijk onderzoek geweest dat drukte en stress in de eerste maanden van de zwangerschap ook slcht zijn, dus ik zou het wel aangeven! je bent maar een paar maanden zwanger in je leven en je kan nog jarenlang voor 100% werken!!

6. Brig22

Brig22 Actief lid

5 dec 2009
    221
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties meiden!

Hier kan ik zeker wat mee! Ik ben opzich best flexibel.. blijf vaak een kwartier langer hangen.. doe naast mjin klusjes extra klussen.. we hebben deze maand veel inpak werk (veel brieven te versturen).Daarnaast ook geen probleem om voor een ander wat aan te pakken.

Ik had donderdag weer zo;n drukke dag.. Mijn collega die 59 is.. die werkt echt niet door (terwijl er zat ouderen zijn die wel nog tempo hebben) zij werkt al 2 weken aan een bestand om na te kijken en t gaat in een slakkengang. Ik irriteerde me omdat ze zelfs niet eens de telefoon aanneemt. Op een gegeven moment zei ik hier wat van.. maar dan de volgende dag of later in de middag is ze t wer vergeten..

Verder komt mijn chef/vriendin ook met klusjes.. heb ik zelf nog wat liggen en doe ik inkomende post..
    Ik merk dat ik nu sneller gerirteerd ben en irriteer me wild aan die collega die als enige wél rustig aan kan doen.

NU ga ik maandag, want donderdag lukte niet, erover praten met mijn chef/vriendin.. maar ja wat kan je nu beter wel of niet zeggen... moet ik zeggen dat als ik zo hard werk ik daar savonds of de volgende dag de vruchten van pluk.. moe, pijn of moet ik zeggen dat ik t niet eerlijk vind dat zij als enige rustig an kan doen en wij, ik, daardoor harder moet werken??

pff.. haha

7. Brig22

Brig22 Actief lid

5 dec 2009
    221
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afijn, kan wat stress in t begin van je zwangerschap erg veel kwaad? Ik bleef er donderdag wel erg in hangen...

Deel Deze Pagina