verzekering/kraamhulp/kraampakket

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hellentjuhh, 5 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi hoi

ik heb een vraag over het aanmelden van het kraam pakket enzoow ..

Hoe moet je dit eigenlijk doen ,ja duhh de verzerking bellen hoorde ik al
    Maar wat moet je zeggen en hoe gaat dit in zijn werk ?
    Wat moeten ze weten en wat gaan ze doen ?

iemand ervaring ?

liefs hellen

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zou het eigenlijk niet weten. Bij mij is dit allemaal automatish gegaan toen ik me had aangemeld voor de kraamzorg.

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik ben verzekerd bij Unive.
    Op hun site vond ik een speciaal telefoonnummer dat je kon bellen als je zwanger bent.

Nou, dat heb ik dus gedaan. Aan hen heb ik alles doorgegeven en toen kreeg ik vanzelf de formulieren die ik in moest vullen.

Het kraampakket zat bij mij in de verzekering dus kreeg ik die vergoed.

Gewoon eerst een belletje naar je verzekering doen. Dan kun je hen ook vragen hoe je de kraamzorg moet regelen. Waarschijnlijk zijn er verschillende bureaus waaruit je mag kiezen. Het zal ook wel per verzekering verschilen of zij je aanmelden of dat je dat zelf moet doen.

Ik kreeg ook bij mijn 1e gesprek bij de vk een hoop info over hoe alles te regelen. Als je ergens niet uitkomt gewoon vragen dus!

Succes!

4. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    idd de verz. bellen en zeggen dat je zwanger bent...
    bij mij vroegen ze toen de voorkeur naar ziekenhuisbevalling of thuisbevalling en naar welke VK ik ging... ze wilde ook vast weten of ik een voorkeur voor een kraamburo had.
    ze kijkt dan ff je verz. na of je voor alles verzekerd bent en niet voor onverwachtedingen komt te staan...

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    ik zit bij het zilverenkruis en daar kan je via internet je aanmelden voor van alles! Je hoeft niet te bellen niks, gewoon je gegevens invullene n een week later heb je de bevestiging op de deurmat liggen!

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Bij wie ben je verzekerd dan? Ik zit bij het CZ en dan kan je ook net als bij het zilverenkruis ( en ik denk wel meerdere ) je via internet aanmelden...

7. claudje10

claudje10 Actief lid

21 sep 2006
    130
    0
    0
    ik ben verzekerd bij het IZZ. ik heb ook op internet gekeken en daar kon ik mezelf aanmelden voor kraamzorg e.d
    ik heb mijn gegevens ingevuld, wie is verloskundige, huisarts etc. en de rest ging eigenlijk vanzelf. ik kreeg alle papieren thuisgestuurd!

ik heb me trouwens ook aangemeld bij thebe thuiszorg.
    wel raar om kraamzorg al te regelen als je nog maar zo kort zwanger bent vond ik, maar ja je hoort van iedereen dat je dat snel moet doen.
    net als met kinderopvang. ik heb gisteren informatie aangevraagd bij verschillende organisaties.
    waar je allemaal niet aan moet denken!

8. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ik ben bij de OZ en ben gewoon naar de VK gegaan...Daar kreeg ik een papiertje mee dat ik op moest sturen naar oz voor het kraampakket na de 5de maand.

9. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Yep, gewoon via het internet aanmelden, ik zit bij het zilveren kruis. Dus via de site alles geregeld, kraamzorg, kraampakket enzo ideaal, paar dagen alter de bevestiging al binnen ja.

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik zit bij Menzis, moest ook zo'n speciale kraamzorg lijn bellen. Toen ben ik aangemeld bij de kraamzorg van mijn keuze, dit was afgelopen donderdag, en ik heb nu al het aanmeldingspakket in huis!

Omdat ik extra aanvullend verzekerd ben, krijg ik ook een 'luxe' kraampakket. In maart word ik gebeld door de kraamzorg voor een intakegesprek. Het begint dus bij de verzekering!

11. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Voor hoeveel weken moet je dit geregeld hebben?

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Zo vroeg mogelijk. Kraamzorg kan nl. in sommige regio's al heel snel 'vol' zitten. Als je je op tijd aanmeldt, ben je ervan verzekerd dat je een kraamhulp krijgt voor de uren waar je recht op hebt (meestal 44 uur). Als je erg laat bent, krijg je soms maar 1 of 2 uurtjes per dag.

13. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Wij gaan waarschijnlijk nog voor de geboorte van onze ukkepuk naar een andere stad verhuizen.

Waar moet ik me voor kraamhulp aanmelden? Zou dat in beide steden kunnen?

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Gewoon aan je verzekering overlaten. Zij kunnen dat prima voor je regelen, kan jij je lekker bezig houden met andere (leukere) dingen.

Deel Deze Pagina