Hallo! Het valt mij op dat ik vaak veel harde buiken had.ik had dat niet met m'n eerste zwangerschap,maar nu wel dus en het is niet echt pijnlijk maar meer erg ongemakkelijk.erg gespannen gevoel zeg maar.vandaag bijvoorbeeld heb ik voor m'n gevoel hele dag een harde buik gehad.ook heb ik sinds een week een paar keer een licht weeën gevoel gehad.1 x snachts en 1x overat tijdens schoonmaken.ook dit herken ik niet van tijdens m'n eerste zwangerschap maar herkende uiteraard het weeën gevoel meteen.zeurderig menstruatiegevoel.ook beetje misselijk erbij.nu ga ik deze week op vakantie en vraag me toch af of dit normaal is rond deze periode.of dat ik het toch even in de gaten moet houden. ben een 1,5 week geleden voor laatst op controle geweest en moet nu over 3 weken terug voor een afspraak weer.( groeiecho). Ik hoor graag je advies.groetjes nina
Hoi Nina, wat je beschrijft horen we heel vaak bij moeders die van hun 2e in verwachting zijn. En ook rond deze periode, want je kindje maakt rond de 30 weken een groeispurt waardoor je banden en spieren het meer te verduren hebben. Let erop dat je niet teveel doet, je baarmoeder kan door teveel activiteit ook geïrriteerd raken en hard worden. Een aantal keer per dag is niet erg, maar probeer het te beperken en luister goed naar je lichaam. Fijn dat je vakantie er bijna aankomt in ieder geval; lekker rustig aan doen! Groetjes Brigitte