Opgezette buik na 4e iui

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by sjorsjette, Oct 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai meiden,

Ik heb een vraagje mbt tot opgezette buik na de 4e iui.

Even mijn verleden in het kort;
    30 maanden bezig voor onze 1e waarvan 14 maanden mmm. Heb met 11 weken en 5 dagen een ma gehad en 6 maanden later met 6 weken een mk. Bij iedere zwangerschap groeit mijn buik heel snel.

We hebben eerder dus 3 iui's gehad (met Menopur & Pregnyl) en bij alle drie de iui's kon ik daarna lekker doen wat ik wilde. En geen symtonen ed.

Situatie nu;
    Nu hebben we een heel lang Menopur moeten spuiten om uberhaupt te komen tot iui nr 4. De dosering was zelfs omhoog gegaan.
    Goed we hadden dus een ei van 19.5 en ook eindelijk goed zaad (kwaliteit was eerders veel lager en blijft schommelen).

Nu hadden we dus bij de inseminatie wel gehannes. Ze kreeg de baarmoedermond niet in beeld en na vrutte, bed/stoel kiepen en 3 pogingen ging ze een gyn halen. Die had ook moeite... met z'n tweetjes en een tang lukte het eindelijk. Zew vertelde dat me baarmoeder hoog lag en in een soort knik.
    Ik had aardig pijn gedurende deze toestand en heb de hele dag na weeën gehad.

Sinds de iui heb ik een opgezwolle buik... hoe kan dit??? Het zakt namelijk niet. Vriend en ik dachten dat het mogelijk door forceren kon zijn maar vandaag sta ik dus weer op met een buikje.
    Ik heb dit nooit eerder gehad.
    Het zal denk ik en hoop ik niks ernstigs zijn... maar ja vind wel lastig merk ik dat vriend en me moeder er nu al 2 dagen opmerkingen over maken. Ik zie het zelf ook maar blijkbaar anderen dus ook!
    ow en borsten worden ook gevoeliger :(

Groetjes Sjors

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

kan een reactie zijn op de hormonen. Het komt wel vaker voor dat je daar de ene keer wel op reageert en de andere niet of minder. Je darmen houden lucht vast en dat geeft die opgezette buik. Vervelend, maar niets aan te doen. Het gaat vanzelf weer over maar heeft tijd nodig. Het komt niet door het forceren hoor.

Mirjam

Share This Page