Hallo, Ik heb een vraagje over BV, namelijk het volgende Gisteren legde ik me zoontje aan, en hij dronk circa 10 a 15 min. Toen wilde hij niet meer de borst. Hij had nog wel zuigbehoefte en heb hem dus een pinkie gegeven. Daarna dacht ik laat ik nog eens 10 min doorkolven, maar er kwam gewoon geen melk uit? Hoe kan dit opeens? Want nu vraagi k me dus af of hij uberhaupt wel genoeg voeding krijgt. Hij was er vanavond wel vaak overigens, vanaf half zeven, en toen om negen uur weer en om half tien en toen weer om kwart over elf ongeveer. Heb hem elke keer aan de andere borst gelegd. Nu wil k zo bij de volgende voeding mijn rechterborst gaan afkolven en dan het flesje geven zodat ik ook weet hoeveel hij binnenkrijgt, raad je dat af of is dat wel ok? Hij heeft al eerder een flesje gehad, en dat doet hij ook goed. Groetjes, Brigitte
hoi Brigitte, blijven aanleggen! Wat jij beschrijft is geen tekort aan voeding, maar het zijn regeldagen. Je zoon komt dan vaak, veel vaker dan je gewend bent. Dat betekent niet dat je tekort hebt, maar dat vraag en aanbod op elkaar worden afgesteld. Dit duurt meestal 48 uur. Geen pink of fles geven, maar gewoon opnieuw aanleggen. Je hoeft niette kolven, je hoeft niet te weten hoeveel hij drinkt, leg hem maar gewoon aan, dat is het snelst en stimuleert jouw borsten het beste om de juiste hoeveelheid aan te maken. Succes! Mirjam