Net zwanger en lage rugpijn bang voor miskraam

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Trotsemama31, 9 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama31

Trotsemama31 Niet meer actief

Hoi allemaal,
    Ik ben net zwanger (sinds gisteren achter gekomen) maar ik heb ongelofelijk last van mijn onderrug, ik heb al eens een miskraam gehad toen was dat ook. Jullie zullen snappen dat ik mij daar nu ook zorgen over maak. Maar Kan de rugpijn ook te maken hebben met hormonen? En wie herkend dit en is ook zwanger gebleven tot de bevalling? Het gekke is dat ik verder helemaal amper zwangerschapssymptomen heb. (op veel plassen na dan)

Tweede vraag heel stom mischien maar als je zwanger test, en dus het eitje is ingenesteld. Gebeurt er dan nog iets qua celdeling ofzo? of als het eenmaal is ingenesteld zit het in de baarmoeder en is het wachten op de aanleg van de organen?

Bedankt voor jullie antwoorden alvast

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Die lage rugpijn had ik ook. Alsof ik ongesteld moest worden. Duurde wel tot week 6 / 7 van de zwangerschap. Hoeft dus geen verkeerd teken te zijn...

3. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook veel lage rugpijn (en nog)
    Ik riep ook elke dag het gaat mis, of ik moet ongesteld worden ik voel het aan de buikpijn en rugpijn.

Hoeft dus niet perse wat te betekenen

4. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

29 jan 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had dat ook, mijn lijf herstelt wel heel snel van de ongemakken dus ik had het maar een weekje (ik was wel bang toen ik het kreeg, eigenlijk vooral het idee dat ik er 8 maanden mee rond zou moeten lopen;)) Mijn klachten zijn verder: moeheid en maagzuur (nu ook veel minder dan in het begin, valt samen met de moeheid nu)
    Al met al valt het mee.

5. Trotsemama31

Ohw meiden bedankt voor de geruststellende reacties ik ben dus niet de enigste. En hoeft niks ergs te betekenen.

6. Zonnetje6

Zonnetje6 Lid

22 nov 2011
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit heel vroeg, ik denk bij een week of 6 had ik zelfs een aantal dagen rugblokkage. Zou door het hormonale 'verweken' zijn. Is erna helemaal in orde gekomen. Nu heb ik het terug maar in mindere mate. Is bij mij dus gewoon een zwangerschapskwaaltje.

7. mamavanyasmin

mamavanyasmin Actief lid

11 dec 2011
    403
    1
    16
    Zuid Holland
    Hoi Trotsemama31, ik heb sinds mijn innesteling, echt 6 dpo al last van rugpijn. Nu 4 dagen voor nod positief getest. Denk ook dat het te maken heeft met het rekken en zo..

8. Trotsemama31

Dankjullie wel voor jullie antwoorden. Ik had urine naar de ha gebracht omdat een kennisje zei mischien is het blaasontsteking. Ik had 2 ++ witte bloedcellen. Gisteren weer ingeleverd omdat het toch kon duiden op een ontsteking maar alles was schoon. Het is dus gewoon een symptoom. Maar hij maakt mij best angstig omdat ik dat ook heel erg had toen het mis ging

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik begrijp dat het je angstig maakt maar hoeft echt niks slechts te betekenen! Ik had het ook, echt zo'n typische ongesteldheids rugpijn...
    Hier is de zwangerschap verder gewoon goed verlopen! :)

10. Raatje

Raatje Lid

23 apr 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Wat toevallig dat ik dit tegenkom want was al op internet aan het zoeken of lage rugpijn normaal is aan het begin van de zwangerschap. Ik heb gisteren na een week wachten (wilde het maar niet geloven dat ik weleens zwanger zou kunnen zijn) zeer positief getest. Zou iom de vk nu 5 wkn zwanger zijn, maar dus ook zeurende rugpijn onderin. Overdag valt het reuze mee. Als ik maar bezig ben gaat het goed, behalve als ik ga zitten voel ik het al opkomen. En vannacht voor het eerst wakker geworden door die zeurende pijn. Kreeg het ook warm en dacht ojee ik word ongi. Ben er maar uitgegaan en toen zakte het af. Bij mij is het dus als ik lig of langere tijd zit. En dat doe ik normaal juist zo graag haha.

Verder heb ik last van krampjes in mijn buik, soms wat gespannen borsten maar lang niet altijd en wel gevoelige tepels als ik erin knijp haha. volgens de vk is het ook nog erg vroeg om misselijk en ziek te zijn met vijf weken en gebeurd dit vaak bij de acht weken. Er zit niks anders op dan wachten op de eerste echo!

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

11. Dame28

Dame28 Actief lid

26 nov 2013
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het ook heel erg met vijf weken zwangerschap, er werd bij de verloskundige gezegd dat dit niet nu al met de zwangerschap te maken kon hebben.... Dus wel.. Het ging weer over en komt af en toe nog weer terug ( steeds hetzelfde gevoel)

Deel Deze Pagina