Nu ik eindelijk zwanger (1,5 jaar voor in de mmm gelopen) ben herken ik mijzelf soms niet meer op bepaalde momenten. Ik ben veel eerder opgefokt, maak me eerder druk om opmerkingen of juist de onverschilligheid van mensen of schiet eerder uit mijn slof tegenover mijn man of kinderen. Komt dit enkel door de hormonen en verdwijnt dit wel weer of heb ik ook meer kans op een postnatale depressie door deze labiele toestand? Ben inmiddels over de helft, maar het lijkt eerder erger dan minder te worden. Wie weet hier meer van? Oja, bij mijn andere zwangerschappen had ik hier geen last van.
Zullen de hormonen zijn Ik kan ook veel minder hebben op "slechte" dagen Maar voel me alles behalve depressief ofzo hoor Geduld is gewoon een heel klein potje geworden
Klinkt aks hormonen. Maar als je bang bent voor een postnatale depressie leeg dit neer bij je vk dan kan ze het in de gaten houden. Je kan het maar beter voor zijn. Want en postnatale depressie wil je echt niet hebben.
Het is totaal niet zo dat ik me depressief voel, maar ik herken mezelf niet in die wispelturige buien: sneller opgefokt, kattiger of eerder boos. Ben lang niet zo evenwichtig... Pppffff Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje was ik juist heel vrolijk En nu ben ik zwanger na zo'n lange weg er naar toe en kan mijn humeur soms zomaar omslaan als bv een van mijn andere twee kids aan mijn hoofd loopt te zeuren of er iets anders buitenshuis voorvalt of wanneer mensen bv totaal geen interesse tonen en alleen maar over zichzelf praten. Ik maak me daar ineens veel drukker om (raar toch?)
Dat zijn de hormonen ik had het bij mijn eerste ook niet maar nu wel.De Verloskundige zei tegen mij niet alleen lichamelijke klachten mag je voor bellen maar ook voor geestelijke klachten want om te voorkomen dat je na de bevalling niet een depressie krijgt.Praat met je Verloskundige of huisarts er zijn je veel vrouwen voor geweest en als het wegtrekt des te beter zo niet zijn hun op de hoogten en kunnen ze jou helpen.Hoop voor je dat het vanzelf overgaat
Hormonen! Laatste dagen ben ik kampioen deuren gooien en ml afsnauwen Gelukkig weet hij dat ik ook heel lief kan zijn .
Hormonen idd. Hier nu bij de 2e zwangerschap ook veel meer last van dan bij de eerste. ml moet het soms gruwelijk ontgelden
Ja herken het maar zegt niks over de kans dat je een pnd krijgt hoor. Ik loop bij de pop en het schijnt normaal te zijn en geen trigger voor iets ergers. Maar als je nu opeens hartstikke depri wordt dan moet je wel op gaan letten.
Hier de afgelopen weken vaker op mijn toeter in de auto gehangen dan de laatste anderhalf jaar Gaat ook weer over hoor
Hhhh heel herkenbaar helaas. Gaat vanzelf weer over als je lichaam er aan gewend is geraakt en anders na de bevalling hhhhh..
heel herkenbaar! Zelfs de mensen dicht in mijn omgeving merken het En ook ik heb dit bij mijn jongens nooit zo gehad. hoop dat de hormonen snel wat minder worden en ik weer vrolijker ben en meer kan hebben van mijn omgeving
helaas wordt dat dus dan een zware dobber... Heb er zelf last an, maar vind t vooral voor mijn kids en man en vrienden niet zo gezellig. maar hey we krijgen er wel een prachtig wonder voor terug.
Zijn idd je hormonen... Ik heb er deze zwangerschap ook erg last van. Heb al verschillen mensen beetje uitgefoeterd terwijl ik normaal heel rustig en lief ben. Don't mess with a pregnant woman, dat zegt wel genoeg
Zo herkenbaar helaas... 1e zwangerschap ook altijd vrolijk nergens last van.... Ik reageer nu snel heel kattig.....mijn zoontje probeer ik het te ontgelden maar lukt af en toe ook niet... En huilen om alles....terwijl ik zoals iedereen normaal zegt( niet lullig bedoeld ) een ongevoelig mens ben hahaha ik huil nooit, echt nooit! En nu....vanmorgen bij het ontbijt zelfs.....waarom? Was gewoon stukje aan het lezen hahahaha Hoop ook dat dit niet 9 maanden duurt hahahaha
Ik had dat met de eerste. En dat werd naar het einde toe juist erger.. Zo erg dat ik mezelf een verbod opgelegd had om tijdens de spits hier door de stad te rijden. Ik werd dusdanig agressief van al die prutsers dat ik een paar keer al mn gordel af had gedaan en met een been buiten de auto hing om iemand van zijn fiets/uit zijn auto te trekken Dus vanaf toen alleen maar tussen 09.30 & 16.30 op pad