Twee vruchtzakken waarvan 1 vruchtje achterloopt

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Fauna, 10 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Vandaag hadden we weer een echo, na de echo van vorige week waarin werd gezegd dat we rekening moesten houden dat het mis zou gaan gingen we met lood in onze schoenen het kamertje binnen bij de gyn. We waren zo bang voor wat we te zien zouden krijgen. Eenmaal in de stoel, en huh?!?! twee vruchtzakjes met in beide een vruchtje! Wat een verassing. We hadden 2 weken geleden al wel een mogelijke tweede vruchtzak gezien, die was toen nog leeg, maar vorige week kwam die niet meer in beeld. En nu ineens duidelijk 2 vruchtzakken. Baby nummer 1 werd gemeten op 7.4 weken (op mijn berekening zit ik op 7.2 weken) en duidelijk hartactie te zien. Baby nummer 2 werd gemeten op 6.6 weken en geen hartactie. Waarschijnlijk zit het met dit kindje niet goed, dat is wat de gyn zei. Het zou ook verklaren waarom ik af en toe wat roze of oranje verlies. Maar ik hoop stiekem dat dit kindje wat later is ingenesteld en toch nog door gaat zetten, zou het zo leuk vinden een tweeling (ben zelf ook een tweeling). Volgende week maandag mogen we weer terug komen voor een echo...
    Bekend verhaal voor iemand?

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik heb dit wel eens vaker gehoord, dat het 2e kindje een groei achterstand heeft.
    Zoiezo is het nu op het randje qua hartactie.
    Het zou inderdaad kunnen dat er iets mis is met het kindje maar dit hoeft niet persé.
    Het groeit ws. wel. Omdat jullie het gisteren niet op de echo konden zien. En die week daarvoor nog leeg was.
    Ik zou me er nog niet al te druk om maken.

3. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Is het nog wel mogelijk dat er na 6.6 weken een hartactie komt?

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hartje gaat volgens mij tussen de 5e en de 8e week kloppen
    Durf ik niet zeker te zeggen hoor

5. BBoom

BBoom Actief lid

24 jul 2015
    134
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap ook gehad. Bij mij resulteerde dit uiteindelijk in het vanishing twin syndroom. Schijnbaar beginnen best veel zwangerschappen als tweeling maar weet je dit vaak niet. Nu zien ze dit vaker door vroege echo's.

Voor mij voelde dit niet echt als een miskraam of verlies omdat het met het andere kindje wel allemaal goed ging. De gynaecoloog was meteen vanaf het begin heel helder ingaat uitleg. Dat het bv meestal ook geen kwaad kan voor het gezonde kindje.

Ik hoop natuurlijk voor je dat het wel goed zit!!(en omdat je toch al veel meer zag ten opzichte van de vorige echo's heb ik ook wel goede hoop hoor!) Maar wou dit even plaatsen stel dat het toch minder afloopt. Mij hielp het enorm om me op het gezonde kindje te richten en te proberen te relativeren dat het met een reden was dat t andere kindje het niet gered heeft. Dat laatste is natuurlijk ook makkelijker als je nog een kindje in je buik hebt ten opzichte van een miskraam van een kindje.

Heel veel succes de komende tijd en ik duim voor gezonde twins;)

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dit klopt niet.. Een harte gaat kloppen bij een zwangerschapstermijn van 5.4..
    Gezien de termijn had je ook in t tweede vruchtje hartactie moeten zien bij 6.6 weken.

En idd bekend verhaal alleen bij mij wel gegroeid maar bij beiden geen hartactie. Ma vastgesteld bij 7,6 weken.

7. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Dank jullie voor de reacties

@bboom, wij hopen indd dat de tweede het ook goed gaat doen, maar we zijn al intens gelukkig als 1 het goed blijft doen.

@zonnetje, wat verdrietig om te lezen, zie dat je meerdere ma's hebt gehad, hier dit jaar ook 2x mis gegaan dus hopen toch echt dat deze keer goed mag blijven gaan.

8. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    fauna succes met de onzekerheid , hopelijk snel duidelijkheid

9. Eiffel

Eiffel Actief lid

22 mei 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop op een mooi wondertje voor jullie en dat het met beide kindjes goed komt!!! Sterkte deze spannende weken!

10. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Hier ook ervaring met vanishing twin waarvan dus 1tje is doorgegroeid en de andere is compleet opgenomen Door de zwangerschap. Beetje zolang bboom hierboven beschreef is voor mij voelde het ook niet echt als verlies omdat de andere het goed blijft doen. Natuurlijk wel een beetje teleurstelling naartoe dat was ook zo weg. Hopelijk dat het bij jou wel 2 worden maar houdt er alvast rekening mee dat het dus niet kan.

11. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    @thea, ik zie dat jij zelf ook in onzekerheid zit, mag je komen voor een echo? Ik duim voor je.

12. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ik ben aan het wachten op het verlossende telefoontje of ik er vandaag nog tussen kan ..
    Vandaag is het bloeden gelukkig wel iets minder .
    Hop gewoon dat het de hematoom was en dat ie weg is , dat kleine purkie gewoon bog lekker zit en hartje nog klopt ..

Pff na alle ellende dit jaar met mk en ma ook nog eens een gezonde zwangerschap met hematoom niet echt Gerust stellend ofzo mja

13. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Ik duim voor je, na de ellende mag nu wel goed nieuws komen.

14. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hematoom is wel
    Aan het groeien maar zit gelukkig onder het vruchtzakje en naast ( richting uitgang wat gunstig is maar dat i groter aan het worden niet,
    Nu overgedragen aan de gyn

Wonder boven wonder heeft me kindje nergens last van en vond het allemaal wel prima ! Groeit goed zoals het hoort en bewoog zelfs beetje

15. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Wow wat een goed nieuws, ben heel blij voor je.

16. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Ook dit is niet helemaal waar. Niet alle apparatuur in elk ziekenhuis is even goed.

Zo konden ze bij onze oudste en middelste tussen de 6 en de 7 weken geen hartactie zien, bij 8 weken weer wel.

Deel Deze Pagina