misselijkheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cindypascal, 3 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    ja daar krijg ik waarschijnlijk ook mee te maken,als ik straks zwanger ben .

    nu hoor je wel eens van die middeltjes tegen misselijkheid.
    ik hoorde laatst nog zo iets raars en ik vroeg me af of iemand hier wel eens van gehoord heeft.

    als je last hebt van ochtendziekte tijdens de zwangerschap moet je cola zonder prik drinken en je misselijkheid is over... :(

    nou...ik ben benieuwd

    groetjes cindy
     
  2. Patriciaaa

    Patriciaaa Actief lid

    19 jun 2005
    198
    0
    0
    Ik had wel dat ik Cola light erg lekekr vond, het hielp niet echt tegen de misselijkheid, maar lekekr vond ik het wel :D
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn zus dronk ook Cola tegen de misselijkheid (wel met prik) en het hielp!

    Groetjes
     
  4. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Owja ..... Zeker bij mijn oudste ...... Liters Cola gingen er door heen .... of het nu merk was of merkloos.... Het maakte me niet uit. Het hielp me ontzettend, en was zogoed als niet meer misselijk.

    BIj de tweede idem dito .... En nu ben ik nog helemaal niet misselijk geweest, maar neem wel smorgens uit voorzorg een klein beetje cola :)
     
  5. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik vind cola light ook wel lekker, maar ik durf er niet teveel van te drinken (zit cafeïne in, wat ook weer slecht schijnt te zijn voor de kleine).
    Maar of het helpt tegen misselijkheid durf ik niet te zeggen.

    Groetjes, Wendy
     
  6. Niet meer actief

    Ze zeggen inderdaad dat Cola niet goed is tijdens je zwangerschap ivm cafeine... :)
     
  7. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    wordt je eigenlijk altijd misselijk? zijn hier mensen die helemaal geen symptomen hebben gehad? (brengt hoop voor ons ;) )
     
  8. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben nu in mijn 9de week.... en ben totaal niet misselijk ... was ik bij de eerste twee dus wel.
    Nu ben ik wel heel snel moe..... maar dat zal ook wel komen doordat ik een "oudere" mama ben ...?
     
  9. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    maar heb je dan wel last van andere symptomen? bijvoorbeeld gevoelige borsten, of is het alleen de moeheid?
     
  10. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Niek

    Wel heb ik indd gevoelige borsten, die ook wel weer een cupmaatje groter zijn .. of 2 maar verder voel ik me gelukkig heel lekker :)
     
  11. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hoi niek, Ik had nergens last van. deed een test, zag twee streepjes en dacht eerst dat dat betekende dat dat niet zwanger was. Was er helemaal van ondersteboven had ook geen verschijnselen.
     
  12. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Vind het zelf wel lekker hoor dat ik niet misselijk enzo ben.
    Zo beleef ik deze zwangerschap tot prettiger dan als je steeds maar ziek ben enzo...
     
  13. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Wenniepennie er is ook Cola light zonder cafeine, dus drink smakelijk!

    Groetjes van Kiki.

    PS Geen reclame hoor maar het is van Coca-cola
     
  14. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    He, da's een goeie! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.
    Bedankt voor de tip, Bosengel.

    Groetjes, Wendy
     
  15. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik heb ergens gelezen dat als je veel symptomen hebt je minder last heb van een miskraam, hoe is jullie gevoel daarover?
     
  16. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoe bedoel je precies?
     
  17. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    dat stond ook op zo'n zwangerschap site, wanneer je veel klachten hebt zoals misselijkheid ed. dan zou je minder risico hebben op een miskraam. Volgens mij is dat onzin, want er zijn dus mensen hier die zonder veel klachten gewoon een gezonde baby hebben gekregen, toch?
     
  18. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Mijn gevoel daarover is dat je gewoon niet teveel moet nadenken bij het feit dat het mis zou kunnen gaan.
    Dat is een ongezonde stress naar mijn idee.
    Als je zwaar ziek bent de eerste weken van je zwangerschap dan is dat erg vervelend, maar goed je weet waar je het voor doet!
    En als je nergens last van hebt, wees dan maar heel erg blij en geniet van dat moment, velen zullen jaloers op je zijn!

    Groetjes
     
  19. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik ben het volkomen met Jolanda eens. Tuurlijk is er altijd de angst dat het fout kan gaan, maar probeer het positief te bekijken: de kans dat het wel goed gaat is vele malen groter.
    Of je nu wel of geen symtomen hebt maakt niet uit voor de kans dat het mis gaat hoor.
    Ik denk dat je gewoon iets meer pech hebt als je misselijk bent en iets minder van je zwangerschap kan genieten.

    Groetjes van Kiki
     
  20. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Toch namen bij mij de symptomen (ik had er maar enkele) wel af en het klopte, ik kreeg een miskraam. Maar ook ik ben het er mee eens dat je er niet zoveel mee bezig moet zijn.
    Groetjes
     

Deel Deze Pagina