Slaapwandelen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Stroopie, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Gisteravond me weer eens de tandjes geschrokken. Ik ga naar boven om te douche en dan naar bed. Loop ik de trap op en ik kom met mijn hoofd bij de eerste verdieping en ik kijk naar rechts, zit mijn dochter daar op d'r hurken, met d'r hoofd op de eerste traptrede, die naar zolder gaat. Ik zeg, wat doe jij hier en krijg totaal geen
    reactie. Ik pak ze op en loopt de trap op, zegt ze ineens, er was een spin, er was een spin. Ik leg ze op bed en ze slaapt weer lekker verder.
    Volgens mij is die aan het slaapwandelen geweest.:$

Nog meer kindjes die daar last van hebben?

2. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit onderwerp heb ik ook wel eens geplaatst, kreeg toen weinig reactie, dus ik dacht al dat mijn dochter de enige was..... Mijn dochter (van 26-06-2007) slaapwandelt ook. Soms hoor ik haar rommelen op haar kamer en dan ineens gaat ze huilen. Zo kon ons niet vinden zegt ze dan. Ze wordt dan dus tijdens de slaapwandel wakker en is helemaal de weg kwijt.

Zelf deed ik dit ook en kan me herinneren dat ik vaak naar het lichtknopje zocht. En dan op de meest gekke plaatsen wakker werd waar geen lichtknopje te bekennen is en ik maar zoeken op de muur in mijn slaap, tot ik er dus wakker van werd. Ook werd ik wel eens wakker in een ander bed op een andere kamer. Zodra ze kunnen lopen en het bed in en uit kunnen, kunnen ze dus ook gaan slaapwandelen.

Ik merk wel aan mijn dochter als ze een drukke periode heeft ze slaapwandelt en anders niet. Hoort denk ik bij de verwerking van de dingen die overdag gebeuren.

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Hihi, ze schelen maar een paar dagen, zal het aan de maanstand hebben gelegen. :D
    Maar idd, ze heeft gisteren best druk gehad. 's Morgens psz en daarna heel de middag lekker met overbuurjongetje buiten gespeeld.
    En we hebben haar al regelmatig huilend van de overloop geplukt.
    Zal er eens op gaan letten, als ze weer eens een hele drukke dag heeft gehad.

4. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft een hoogslaper, eentje die je ook kunt gebuiken als gewoon bed. ik zou haar graag bovenin willen laten slapen maar..... ik durf het gewoon niet. Dat is dan wel weer lastig bij slaapwandelen. Je hoort dan wel dat het altijd goed gaat met slaapwandelaars, er gebeuren eigenlijk nooit ongelukken, maar toch......

Deel Deze Pagina