Ik kom er niet uit.. Had eerst een Mutsy Evo op het oog (combiwagen met gratis maxicosi). Lees veel verhalen over wegzakkende kindjes in de buggyinzet. Nu vond ik een MaxiCosi wagen (zie titel). Er zijn alleen dus verschillende uitvoeringen.. Ik zie eigenlijk het verschil niet?! De een heeft een iets ander zitje dan de ander, maar verder? De 'total black' De 'plus black raven' Wat zijn jullie ervaringen en welke zouden jullie kiezen? Als ik voor een van bovenstaande sets ga koop ik de MaxiCosi SPS autostoel er los bij, want die past dan ook op de wagen. Alvast dank voor het meedenken!
Hi Devilduckie, Wij hebben ervaring met de Maxi Cosi Total Black. Super fijne wagen. Het verschil met de 'plus': - De zonnekap is groter van de plus. (ik heb nooit de kap te klein gevonden) - De banden van de plus kunnen niet leeglopen. Hier had ik wel problemen mee. Als ik er een tijdje niet mee had gereden, liepen onze banden leeg. Wel zo opgepompt hoor. - Zitgedeelte is iets anders. Ik weet niet zo goed wat het voordeel zou moeten zijn. Fons heeft altijd heerlijk in de stoel gelegen en gezeten. Voordeel is dat de stoel van je af en naar je toe gezet kan worden. Dit zijn de verschillen die ik weet..
Wij hebben de plus. Ik vind het erg fijn dat de zonnekap zo groot is, hierdoor is het een fijn plekje om bijvoorbeeld te slapen als de wagen in ligstand is. Ook vind ik het zitje van de plus gewoon mooier. De banden kunnen inderdaad niet leeglopen, omdat het geen luchtbanden zijn. Wij hebben bewust voor de plus gekozen ipv de gewone.
Dat wordt me al iets duidelijker! Bedankt voor jullie reacties 😃. Je kan evt toch ook de banden lis erbij kopen? Bv een setje foambanden als de luchtbanden niet bevallen..?
Wij hebben de Total black. Prima wagen en rijd fijn! Ons zoontje is anderhalf jaar vandaag precies en nog nooit heb ik de banden hoeven op pompen. Wij kregen er ook een maxi cosi sps bij, alleen wij vonden dat deze erg hard aanvoelde daar waar het kindje straks ligt. De cabriofix was een stuk zachter. We hebben toen de cabriofix tegen meerprijs er bij gekregen. Kwam er op neer dat we 25 euro meer betaalden. Ook zat van de cabriofix de zonnehoes er aan vast en bij de sps zit hij los, waardoor je hem misschien makkelijker kwijt raakt.
Die aanbieding zal er nu wel niet meer zijn . Zie alleen een actie van de wagen (het onderstel) met reiswieg en buggyinzet. Een maxicosi drager zou je dan los erbij moeten kopen.. Maar denk dat we meer waar voor ons geld krijgen bij een MC wagen dan met bijv een Mutsy.. Ik ga zeker het internet nog even afstruinen naar webshops die deze wagen aanbieden!
Wij hebben de Total black variant gehad, maar dan in het rood. Ik was blij dat ik nog die editie had, want wat vond ik dat andere zitje lelijk (de plus). Ik heb hem bijna 2,5 jr gebruikt, 1 keer 1 band moeten oppompen en heel veel plezier ervan gehad. Je zou via babyvalue kunnen kijken voor een leuke actie