waarin was jij je kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door baby4me, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Badje, tummytub of aquasit

  1. Badje

  2. Tummy Tub

  3. Aquasit

  4. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Ben benieuwd wie van jullie een badje, tummy tub of aqua sit gebruikt.

    Zit zelf te denken om eerste maanden een tummy tub te gebruiken en erna beeb in grote bad te wassen mbv aquasit en zelf bij te gaan zitten.

    Ben erg benieuwd hoe jullie je beeb wassen.
     
  2. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Wij gebruiken haast nooit het badje of de tummy. Hij gaat met ons mee onder de douche.. veel makkelijker en geen gehannes.
     
  3. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik vind dat douchen juist wél n gehannes.. :(
     
  4. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ja jij wel weer natuurlijk! :p
     
  5. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    PS Patroes; Jullie hebben alles gewoon in de badkamer staan, zijn badje etc. Wij hebben daar geenplaats voor dus loopt ik iedere keer te sjouwen met water etc ... echt een gehannes dus ;)
     
  6. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik ga weer badderen met de Tummy Tub. Bij Ryan ook een aantal maanden gelukt en dat proberen we nu weer. Verder wil ik ook een aquasit, zodat Ryan lekker met z'n broertje of zusje kan badderen.
     
  7. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    heb je nog tips hoe je t kindje beste vast kunt houden in zo'n tummy tub. ik hoor nl vaker dat sommige mensen dat nog weleens als moeilijk/onhandig ervaren.
     
  8. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    ik neem hem mee onder de douche, de eerste week heb ik voornamelijk de tummy tub gebruikt.
     
  9. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    bij ons wordt het een badje, heb ik zelf altijd al het makkelijkste gevonden. qua vast houden, staan voor mezelf en zo.
     
  10. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik heb van de kraamhulp geleerd om onder de armpjes te pakken, kinnetje op je duimen rustend. Als de baby rustig erin zit, kun je je handen iets verder naast het hoofdje draaien, zodat je zelf wat makkelijker staat. Dan hangt de baby met het hoofdje op jouw duimen zeg maar. Als je het een paar keer gedaan hebt, is het niet moeilijk meer. Ik deed toen bij Ryan zelfs een vinger in z'n mondje en daar dreef hij aan.

    Ik heb wat foto's ervan in mijn album geplaatst. Je ziet ook een zwarte sticker op het badje, zo wisten we tot hoever we water erin moesten doen. Wij vonden het makkelijker om maar een klein beetje water te gebruiken. Door het gewicht van de baby, komt het tot de schouders en voelt het precies hetzelfde als in de baarmoeder.
     
  11. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik gebruik een badje ik vind de tummytub best eng vind het eng uitzien hoe ze het kindje erin vasthouden dus voor mij een badje
     
  12. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    bedankt voor je uitleg! Mooie foto's trouwens!
     
  13. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier een tummy tub en Kian vindt het heeeerlijk!
     
  14. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ruben vond de eerste weken het badje te groot en lag dus alleen maar te huilen :(

    Ik heb toen een tummy tub gekocht en dat vond ie heerlijk!
    Ook gaat ie geregeld mee onder de douche.

    inmiddels vind ik de tummy wel wat klein worden, Ruben gaat er ook steeds in staan :confused: Dus nu gaan we weer over op het badje!
     
  15. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    wij hebben een badje en een tummytub, allebei niet vaak gebruikt.
    alleen in het begin eventjes.
    ging al vrij vlot met 1 van ons mee onder de douche.
    en nu ligt hij gewoon in een laagje water in het grote bad, zonder hulp van een aquasit oid.
     
  16. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    ga je er dan bij zitten als hij in grote bad ligt of hoe doe je dat. lijkt me nl wel lastig als je erbij staat want je moet dan toch best wel bukken. lijkt me niet echt comfortabele houding.

    en als ie meegaat onder de douche..moet je dan ook minder warm douchen? mn vriend en ik douchen ons nl met best warm water maar hebben geen thermostaat kraan dus ik zou niet weten welke temperatuur t water is.
     
  17. Candijtje

    Candijtje Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Vera vind de tummytub niets aan, ze schreeuwt moord en brand ;0 Wij zijn al gauw overgestapt op het gewone badje dus....
     
  18. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ga met haar onder de douche of samen met haar in bad.
     
  19. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik gebruik easybath! echt een superuitvinding. dan kun je je kindje meenemen in het grote bad op een drijfbaar babybadje.
    Wij hebben namelijk geen ruimte voor het badje in de badkamer dus de eerste paar weken lopen sjouwen met emmers water. toen tegen dit ding aangelopen!

    Je kunt je kindje gewoon loslaten, terwijl je erbij zit natuurlijk. maar Dano wordt bijvoorbeeld heel rustig.

    http://www.babybambino.nl/html/bath.html
    [​IMG]
     
  20. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    ziet er leuk uit maar nadeel lijkt me dat t nogal veel water kost. je moet toch hele bad steeds laten vollopen he. en duurt best lang voordat t vol is...
     

Deel Deze Pagina