Ik krijg een jongen meisje tweeling, nu hebben wij niet zo n heel groot kamertje, rondom de commode hou ik het daarom rustig. Naast de bedjes hangen 2 grote steigerhouten borden, erg leuk met een grote zilveren haak eraan, hieraan wil ik echte meiden kasthangers en echte jongenskasthangers hangen. Ook in de bedjes wil ik duidelijk na voren laten komen jongen meisje, meisje dus roze rood pip lakentjes en roze ruitje etc. Voor het jongentje heb ik al blauwe ruitje lakentje en een blauw dekentje... maar dan verder... Ik wil een soort thema... Voor het meisje denk ik aan rood, roze pip achtige dingen, maar voor het jongentje heb ik geen idee.... We zijn niet echt van de nijntje etc het moet wel echt stoer zijn.. en ook geen delftsblauw... Hoop dat jullie mijn warrige verhaal begrijpen en eventueel tips hebben... Hebben jullie ideeen?
Iets met het thema de zee, niet heel ergineel maar ik vind het wel leuk. Bijv. Zo`n witte reddingsboei, zeesterren of juist lieve piraatjes (zoontje heeft daar een schilderijtje van ooit bij de kruidvat gekocht).
Je kan ook basis rood en aan vullen met meisjes kant roze. En jongens kant blauwe Bij de leenbakker hebben se leuke dekbedovertrkjes. Blauwe geruit met boy. En roze geruit met girl
misschien de roze/rode pip van de meisjes kant combineren met blauwe lief! (of stoer!) aan de jongenskant? je hebt ook leuke accessoires van lief! voor jongetjes.
Je kan ook een centrale kleur doen. Bijzoorbeeld zilver Dan heb je aan de kant van je meisje bijvoorbeeld roze/rood en zilveren spulletjes en aan de kant van je zoontje blauw/grijs en zilveren spulletjes. Meisje zilveren hartjes Jongen zilveren sterren Zo houd je ondanks het verschil in hoofdkleur een eenheid in de kamer.
Vind Stoer en Lief erg leuk! Zilver ook een leuke kleur om bij beiden terug te laten komen! Succes met klussen!
Inderdaad, de spulletjes van Lief Lifestyle vind ik ook helemaal te gek! Dus voor aan de jongenskant leuke Stoer! dingetjes! Ik ben zelf ook in verwachting van een j/m tweeling. En ik heb het kamertje in rood/blauwe Lief! en Nijntje Holland stijl! Even een voorbeeltje:
En de klamboe van Lief! (op de bedjes heb ik een rode deken voor het meisje en een blauwe deken voor het jongentje, dus het wordt nog wat gekleurder)
Wat een mooie kamer! Heel goed de eenheid, maar toch een klein verschil! Normaal ben ik niet zo van Nijntje, maar je hebt het heel subtiel gehouden, waardoor het echt heel mooi is.
Wat leuk zeg, een tweeling! Ik zou zelf voor een basiskleur gaan en daar een paar accentkleuren bij kiezen. Bijvoorbeeld alles lichtgroen, en dan voor het meisje met roze en rood accentueren, en voor de jongen met (licht)blauw en rood. In mijn fotoalbum staat het kamertje van m'n zoontje (toen bijna af) in die kleuren. Als inspiratie hebben we de jaren 50 kleuren gebruikt. Voor z'n zusje moeten we nog aan de slag!
dinkie, wat een onwijs leuk kamertje!! die nijntje-lijn is leuk he? en die lief klamboe past er echt heel leuk bij! superleuk gedaan zo!
ik zag hier bij peuter en kleuter een heel mooi kamertje met 2 kleuren, die hadden alleen geen 2ling maar wel een jongen en meisje bij elkaar op de kamer, ik zal eens kijken of ik dat nog kan vinden,
Voor jongens heb je ook wel leuke spulletjes van Lief. Dus misschien kun je een Lief kamertje doen. Stoer en Lief
Dinkie super leuk kamertje, en het schiet al erg op voor jou zeg! Mejojo ik ben benieuwd... @ alle andere, thnx voor de tips meiden... ik ga deze week verder aan de slag!
Je vroeg om een jongens thema, nou hier is mijn brainstorm: - boerderijdieren - jungle - piraten - dinosaurus - trein (bv schilderij met dierentrein) - strand - Sesamstraat Je kunt ook eens in de bieb kijken of je een leuk boek ziet. Plaatjes kopieeren en plakken op ... of schilderijtje maken. Je kunt ook een houten puzzel gebruiken voor plaatjes (en dan de nopjes eraf halen) Zo kun je bv een magneetbord maken of schilderij. Wel heel gaaf een tweeling en dan jongen/meisje. Wat zul je gelukkig zijn!
Bedankt voor jullie lieve reacties! @mm7: Succes met het verder inrichten van jullie kamertje! Het wordt vast erg leuk! We willen natuurlijk wel foto's zien he?
aah ik dacht dat ik de link hier al geplaatst had... niet dus nog een keer dan maar http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/229902-show-peuter-kleuterkamer-4.html en dan de onderste van silaah
Idd Mejojo dat heeft ze erg leuk gedaan... wij hebben nu aan beide kanten boven het bedje 2 steigerhouten borden hangen, met daaraan een zilvere haak daaraan hangen 3 steigerhouten sterren in verschillende formaten, op het bord zit een grijs lijstje met daarin een witte steigerhouten ster, dat is dus aan beide kanten het zelfde, ik ga op zoek voor hem na een kasthanger van vliegtuigen en voor haar een kasthanger van hartjes, die hang ik er dan nog bij, de aankleding van de bedjes worden voor hem blauw stoer, en haar roze lief.. Alleen vroeg ik me af he, ik zie op veel fotos een kussentje en een knuffel in een ledikantje liggen, mag dit eigenlijk? Ivm verstikingsgevaar etc... ??? Want ik heb van pakhuis oost een leuk vliegtuig knuffel gezien voor hem en voor haar van bibbelotte een harten knuffel/kussentje.. en die zou ik er graag in willen....