Uitgerekend eind juli, wat voor kleding aanschaffen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wennepen, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Eind juli ben ik uitgerekend, maar de kans is aanwezig dat de baby eerder komt.
    Nu vraag ik me af wat voor kleertjes ik aan moet schaffen.
    Rompers korte mouw/mouwloos, shirts met lange mouwen of al tshirts? Wel gewoon lange broeken?

2. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Ik ben zelf ook rond die tijd uitgerekend.. 24 juli.. en zit een beetje met hetzelfde
    Wat sowieso belangrijk is om te onthouden is dat die hele kleintjes hun warmte nog niet vast kunnen houden. Je zult ze dus in de kraamweek niet zo snel in een tshirtje leggen!

Ik heb al veel shirtjes met lange mouwtjes, en ga voor rompers zonder mouwen. De nederlandse zomers zijn meestal niet zo heel bijzonder, en mocht het nou écht heel erg warm worden, kun je altijd nog naar de winkel!

3. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Goeie vraag. Ik ben zelf 18 juli uitgeteld. Heb tot nu toe één pakje met lange mouwen en een pyama met lange mouwen. Rompertjes e.d. moeten we nog kopen.

Als iemand advies heeft, hoor ik het ook graag!

4. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Ik ben ook 24 juli uitgerekend van onze eerste.

Waarschijnlijk ga ik voor een mix van kleertjes met lange en korte mouwen. En ook in laagjes, zodat je de baby altijd iets kunt uittrekken mocht dat nu echt nodig zijn. Maar t blijft lastig inschatten...

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wat Meandor zegt klopt:in de kraamweek en vaak ook nog wel in de week daarna hebben ze bijna allemaal lange mouwen + lange broek aan. En mocht het bloedheet zijn en je uk zijn/haar warmte kan vasthouden dan is alleen een romper al genoeg. Als het zo`n zomer nis als de afgelopen 2 jaar dan heb je de hele tijd wel lange broek + shirtje lange mouw nodig.

Kortom er is niet zo heel veel van te zeggen qua weer en wat je kindje doet (en of hij/zij in 50 zit of meteen naar 56 gaat). Dus ik zou zowel lange mouw kopen als korte mouw (ook goed en handig te combineren met lange mouw rompers 2x lange mouw werkt niet handig, maar zo wel). En korte mouw en mouwloze rompers voor onder lange mouw shirtjes. Rompers in maat 50-56 (combimaat) en kleding in zowel 50 als 56 (of je moet een hele grote/zware baby krijgen, maar voorspellingen qua gewicht kloppen ook lang niet altijd).

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik was afgelopen jaar begin augustus uitgerekend, dus dezelfde periode. Ik had van de oudste (die is van december) alleen maar heel erg dikke kleertjes.
    Ik heb toen voor de jongste vooral allemaal verschillende dingen gekocht (dus rompers met lange mouwen, korte mouwen, zonder mouwen, shirts met lange mouwen, broekjes, vestjes, jumpsuits), maar wel in wat dunnere stoffen. Dus dunne breisels enzo.
    Inderdaad, die kleintjes kunnen hun warmte nog niet vasthouden, maar ze hebben het ook snel te warm. Laagjes is dus het makkelijkst.
    Ik zou trouwens niet te veel investeren in schattige pakjes met korte mouwtjes en pijpjes, want dat gebruik je gewoon niet. Het is in de periode dat de jongste heel klein was, maar een keer echt heet geweest en toen was ik wel blij dat ik een heel dun pakje had met lange pijpjes en mouwtjes.

Succes!
    Ik moet zeggen: ik vind een zomerbaby lastiger, qua kleding dan, dan een winterbaby. In het laatste geval zorg je gewoon voor dikke kleding en in het eerste geval moet je gewoon van alles en nog wat hebben. Helemaal omdat de Nederlandse zomers zo onvoorspelbaar zijn...

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb mn dochter, die afgelopen zomer al een maand of 5-9 was, misschien 10x een tshirtje aangedaan. Dus een pasgeboren baby zal ik nooit alleen een tshirtje met korte mouw aandoen! Ik heb een mix van korte en lange mouw rompers maar alleen shirtjes met lange mouw. Wel kan je onder een shirtje een romper met lange mouw aandoen! En lange broeken ja, korte broeken en kindjes lijkt me niks. Zowizo kruipen broekjes altijd op bij optillen/vasthouden.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    bij die kleintjes doe je nog geen dingen aan met korte mouwtjes of korte broeken. ze hebben altijd een laagje meer nodig dan je bij jezelf zou doen. je kan wel lange mouw romper met t-shirtje korte mouw doen.
    mijn meisje is van april vorig jaar. toen was het warm maar ze hebt echt alleen maar dingen met lange mouwen aan gehad. mutsje, en 's nachts nog dekentje met kruik. ze hebben vaak toch wat moeite om zich warm te houden. en anders is het inderdaad snel genoeg gehaald.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Pin je niet te snel vast op kleertjes, want het heeft heel veel te maken met hoe warm het is. Mijn dochter is geboren in augustus 2009, in een hittegolf van 30 graden. Wij hadden ongeveer half half kleertjes met lange mouwen en met korte mouwen, maar ze heeft beiden echt aangehad! Rompertjes zeker met korte mouwen of zonder mouwen, en ik had ook bijna alleen maar lange broekjes. Tis gemakkelijker om sokjes uit te doen dan dat ze met een korte broek liggen en moet verwisselen als je bijv naar buiten wilt. Want wij hoefden buiten geen vestje oid aan (alleen een lakentje in de wagen) omdat het dus echt 30 graden was, maar dan zorgde ik wel dat ze lange mouwen en lange broek aan had.

Kruiken hebben we écht niet nodig gehad en dikke dekens ook niet.

Maar goed, dit waren echt de kleertjes in maatje 50/56, vanaf maat 62 hadden wij alweer gewone kleertjes nodig en kwamen ook de jasjes/vestjes. Nadeel van in de zomer bevallen is dat het al vrij snel slechter weer wordt, en dan is je baby nog aardig klein!

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Enneh, laagje meer dan bij jezelf: met 30 graden lig je het liefst voor pampus in alleen je bikini, en zelfs dat is dan warm. Dus dan hoef je écht geen lange mouwen aan te doen! Mutsje is hier ook al heel snel aan de kant gegaan, kwam pas na een paar weken weer van pas.

11. oxbow

oxbow Niet meer actief

Onze jongste is 2 jaar terug half juli geboren.
    DE eerste dagen hadden we nog mooi weer, maar had hij gewoon een pakje met lange mouwen aan.
    Ik denk dat hij in die zomer 2 keer een romper met lange mouwen aangehad heb, met een broekje eroverheen en dan zonder sokjes.
    Heb nu wel wat kleertjes met korte mouwtjes, maar voornamelijk koop ik lange mouwtjes.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zoonlief is midden in een hittegolf geboren. Na de geboorte had hij een pakje aan, vanaf dag 2 alleen een romper omdat het te warm was... Na bijna een maand hebben we hem pas kleertjes aangedaan omdat hij zo zweette van de warmte...
    Hier dus maar 4 pakjes in maat 50 en allemaal 1x aangehad... Rompers had ik alleen met korte mouw en zijn we moeten gaan bijhalen.

Enige dat ik nu bijhaal is een eerste pakje, rest wacht ik wel af. Weten het geslacht ook niet, maar de maat 50 was toch neutraal want bij de eerste wisten we het geslacht ook niet.

Deel Deze Pagina