Twee jaar leeftijdsverschil, aan schaffen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bunchy, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Ons zoontje is precies twee jaar straks op de uitgerekende datum van zijn broertje of zusje. Hij loopt nog niet, zijn moeder liep pas kort voor haar tweede dus daar houden we rekening mee!

Moet ik nou opnieuw een commode en ledikant aanschaffen?
    Ok denk zelf van niet. Denk om een wegje aan te schaffen via mp. Daar kan kindje wel zes mnd in toch? En daarna over naar ledikant en zoon naar peuterbed? Of is er ook een tyssenpeuterbed?

En twee commodes overdreven?

We hebben bugaboo cameleon, daar zijn toch van die voorzitjes en plankje voor verkrijgbaar?
    Duowagen misschien ook voor een te korte tijd bruikbaar of niet?
    Daarbij hebben we een bovenwoning dus heel weinig bergruimte...

Veel vragen, hoop dat je me kan helpen! Vind het erg lastig en denk er veel over na..
    Super bedankt!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    Hier schelen ze 2 j2m. Ik heb wel een commode extra gekochtm maar dat is eigenlijk gewoon een kastje, dus die blijft op hun kamer.
    Nr2 heeft eerst in een wiegje geslapen, totdat ze kon draaien, toen vond ik het eng. Dus tot 5 maanden. Toen is de oudste naar het grote bed gegaan en de jongste n het ledikantje.
    Je hebt wel peuterbedden, maar ik vind dat onzin eigenlijk. Moet je ook weer extra kopen.

Qua wagen, lastig. Je oudste loopt nog niet, denk je dat hij dadelijk wel zolang op een plankje kan blijven staan?
    Doe je veel te voet?
    Ik deed alles te voet en heb een duowalker gekocht. Geen moment spijt van gehad!!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Als je kleine nog niet loopt, zou ik denk ik wel voor een duowagen gaan. Hier loopt ze nu bijna een jaar een zal ze waarschijnlijk wel op een plankje blijven staan.
    Maar in principe hebben we hier een buggy en de baby gaat in een draagdoek. De kinderwagen gebruik ik dan hooguit voor bij huis een keer wandelen. Past ook niet meer in de auto.
    Maar ze zit hier nog erg graag in de wandelwagen en buggy.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou idd voor een wiegje gaan en later een peuterbedje.
    Hier is ze straks 2 jaar en 5 maand en krijgt ze binnenkort een peuterbedje.
    Waarschijnlijk kopen we een Ikea ladekastje voor op haar nieuwe kamer, die kan eventueel nog als commode gebruikt worden.
    Schaf hier verder een draagdoek aan, andere draagzak, moet een nieuw speelkleed en boxmobile.

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Bij ons zit er ook steeds 2 jaar tussen.

Bij de 1e en de 2e hebben we alleen een nieuw bed gekocht voor de oudste. Ze sliepen op 1 kamer. Voor de bugaboo een bugaboard met stoeltje, echt super! Een buggy voor de oudste, maar nauwelijks gebruikt.
    Verder na de geboorte ook nog een easy base voor de maxi cosi. Later hebben we nog een tweede mee groei kinderstoel gekocht

Bij de 2e en de 3e een bureau'tje voor de 2e, dat gebruikt wordt als commode. Gewoon handig voor het aankleden.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Wij hebben aangeschaft:
    -een kidsit, zoon kon lopen, maar nog niet hele grote afstanden en belangrijker: had een gruwhekel aan vastzitten in de buggy. Dit was voor ons de ideale oplossing (hij maakt er nu nog af en toe gebruik van).
    -een complete peuterkamer. Met commode, ook fijn, aangezien hij pas met 3,5 zindelijk was overdag (s nachts nog steeds niet) en ik wilde niet op mijn dochters kamer verschonen als zij sliep.
    Daarnaast een peuterbed, tenminste een ledikant wat omgebouwd kon worden tot peuterbed. Hij heeft nog een half jaar denk ik in dat ledikant geslapen (hij was nog erg gehecht aan het ledikant) en toen dus omgebouwd naar een peuterbed. Hier kan hij makkelijk tot zn 6e in. Het is een extra aanschaf, maar voor ons was het het zeker waard.

7. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113

Zou zon bugaboardook iets zijn in het geval hij pas net loopt?
    En waarom de easybase voor de maxi cosi? Is dar voor in de auto?

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ja ideaal. Bij de oude versie van het board kan er een stoeltje op gezet worden. Op de nieuwe niet meer.

Easybase is zon ding voor in de auto, daar klik je de maxi cosi op, geen gedoe met gordels. De maxi cosi stond bij de tweede achter mijn stoel en ik vond het zon gedoe, die gordel vast maken met links, terwijl ik rechts ben... luxe probleem, maar wel heel handig.

9. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
  10. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Wij hebben er op 3 weken na 2 jaar leeftijdsverschil tussen.
    Zoontje slaapt al sinds hij 20 maanden was in een peuterbedje. Daar kan hij wel tot zijn 5e in volgens mij, en anders schuiven we het over een tijdje door naar zijn zus.

Ik heb ervoor gekozen om geen duowagen aan te schaffen. Ik gebruik de wandelwagen zo nu en dan voor een boodschap, en om 's ochtends de hond uit te laten. De winkels kom ik hier met een enkele wagen al niet door, en een dubbele wagen en hond vind ik ook niet handig.
    Ik heb dus een nieuwe draagdoek besteld. Zoontje gaat gewoon in de wandelwagen, en dochter in de doek.
    Ik vertrouw er niet op dat mijn zoontje op een plankje blijft staan, want die wil namelijk alles zelf lopen, en zou dus continu van het plankje afspringen als ik stil zou gaan staan... Dan heb ik hem liever vastzitten, haha!

11. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Wij hebben geen nieuw bedje gekocht, mn zoontje slaapt vanaf ongeveer 20 mnd in een peuterbedje. Eigenlijk vond ik dat ook onzin, ik wilde eigenlijk meteen een groot bed kopen. Maar toen ik vrij snel zwanger werd van de tweede vonden we het toch wel een goede aanschaf, zn broertje kan immers ook weer gebruik maken van het peuterbedje. En het past beter in de kamer.

En ook geen nieuwe commode, we maken straks gewoon gebruik van de commode die we hebben en anders leggen we het aankleedkussen wel op de bank of op bed.

Duowagen hebben we wel gekocht, mn zoontje kan nog geen grote afstanden lopen en soms vind ik het ook fijn om hem even vast te kunnen zetten (bv in winkels) want er is natuurlijk niets leukers dan bij mama vandaan rennen. Aangezien jouw kindje nog niet loopt, zou ik zeker een duowagen kopen. Een staplankje ofzo lijkt me dan veel minder relevant, want misschien kan je kindje straks nog niet zo lang staan. Die buggypod ziet er wel goed uit!

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Nadeel van zon buggypod is dat de zwaarste, de oudste dus in de gewone wagen moet zitten voor de stabiliteit.

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Dank voor alle tips. Ga me nu zeker verdiepen in de duowagens!

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier zit er straks 22 maand tussen. Dochter loopt sinds ze 13 maand was, en die slaapt inmiddels sinds een aantal nachten in d'r nieuwe meegroeibed (Ikea). Voor haar gaan we een nieuwe kamer inrichten/aankleden, en hier komt dus nog een grote ladekast bij, die we ook als commode kunnen gebruiken.
    Duowagen gaan we voorlopig sowieso nog niet kopen, want de baby gaat eerst in de draagdoek, dochter in kinderwagen/buggy. Als we als gezin weggaan, kan dochter in de buggy, baby in de kinderwagen of draagdoek. Enige reden waarom er hier misschien een duowagen zou komen, is omdat vriend niet zoveel heeft met dragen, en dus op z'n papa-dag niet weg zou kunnen met de kids. Maar voor die ene dag in de week, vind ik het een verschrikkelijk dure aankoop, die ook nog eens veel ruimte in beslag neemt.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik weet niet of ze 6 maanden in de wieg kunnen. Meestal is een wieg hoog en mijn zoontje deed met 6 maanden al pogingen om te staan.
    Mijn kids schelen 20 maanden en ik heb een duowagen, een cosleeper en een peuterkamer voor de oudste gekocht.
    En kleertjes voor mijn zoontje.

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Draagdoek, zodat ik mn handen vrij heb voor de oudste, erg handig en ook lekker voor buiten.

Hier ook geen duowagen aangeschaft, wel geleend van schoonzusje, maar hij staat nog steeds ongebruikt in de kelder.

17. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Welk ledikant is dit??

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Kwabbernoot, wij hebben een cotbed van bopita. Is net iets groter dan een normaal ledikantje, maar kun je dus ook ombouwen tot peuterbedje. erg handig!

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Van de serie Miami. Kan m zo even niet 1,2,3 op internet vinden. Tis niet goedkoop moet ik er wel bij zeggen.

20. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij ons zit er straks maar 17 maanden verschil tussen, maar mijn zoontje loopt al wel. Hebben wel een duowagen gekocht, vooral voor de dagjes uit, langere stukken wandelen, winkelen, etc. Mijn zoontje kan al best wel eindjes lopen, maar als hij moe is gaat hij zitten en loopt hij geen meter meer. Vond een board of een zitje voor aan de enkele wagen (in ieder geval voor het eerste jaar) nog geen optie. Kans is erg groot dat zoonlief niet netjes blijft staan of zitten.

Wij hebben een tweede babykamer (met ledikant en commode) gekocht. Zolang zoonlief nog niet zindelijk is vind ik het toch wel erg makkelijk om op zijn kamer een commode te hebben en hij is nog lang niet uit zijn ledikant gegroeid, ook al is het een lang ventje.
    Hebben kamertje van mp, dus kosten vielen wel mee.

Het is natuurlijk je eigen keuze, maar zeker wanneer je niet verwacht dat je kindje voor de bevalling (goed) loopt, lijkt me een duowagen in ieder geval wel aan te raden.
    Zelf zou ik mijn kindje nog niet uit het ledikant halen en een groter bed geven wanneer hij nog niet loopt.

Deel Deze Pagina