vochtverlies, toch geen vruchtwater? 19 weken zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by Euhmzz, Dec 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    #1 Euhmzz, Dec 30, 2010
    Last edited: Dec 30, 2010
    Pfff, heb net een vervelende ervaring gehad, voelde gewoon het vocht uit me stromen. Dan gekeken en zat wel een vlek ik mn onderbroek. Daarna heb ik nog een keer wat vocht verloren. Is nu een uurtje geleden en nu niets meer.
    Ben echt bang nu...
    Bij mijn eerste zwangerschap is mn water gebroken en dat voelde precies ook zo (voor zover ik mij dat nog herinner) alleen toen veel en veel meer en op 39 weken natuurlijk. Maar toch lijkt het erop omdat ik het niet onder controle had...
    Weet dat ik best even naar de ha of gyn zou moeten bellen, maar durf niet, veel te bang voor slecht nieuws.

Daarom zijn er nog meiden die vocht verloren en wat was dat dan bij jullie?

2. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    2,629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Heb je geroken? het moet zoet ruiken. En het kan ook gewoon toch wat urine zijn. Maargoed je kunt altijd de vk bellen en vragen daar zijn ze voor.

xxx Joyce

3. Tese

Tese Niet meer actief

Kan ook gewoon waterige afscheiding zijn hoor. Ik heb dat meerdere keren per dag in de hoeveelheden waarin jij het zegt.
    Maar ik zou wel de Gyn bellen en de onderbroek meenemen. Dan kunnen ze precies zien wat het was. Het gaat wel om de veiligheid van je kind dus zet je over je angst heen meis.

4. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb het al sinds week 18 vrij extreem eigenlijk. Het schijnt best vaak voor te komen. Ik moet soms 3 keer per dag echt even een schone onderbroek aan want die is dan echt nat!
    Verder heb ik er ook echt geen controle over en komt het soms met golven eruit.. Als jeje echt zorgen maakt toch even laten kijken ernaar, dan kan je maatregelen treffen mocht er een scheurtje zitten ergens.

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb dat idd al vanaf dag 1 dat ik zwanger was :)

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Als je op je hand blaast of een beetje perst verlies je dan ook vocht? Zo ja dan kan het idd vruchtwater zijn.

Als je je zorgen maakt dan zou ik toch even de vk bellen en die kan het zo nakijken.

7. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Heb (tot nu toe) geen verlies meer gehad, ook niet bij inspanning. Moet maandag toch naar de gynaecoloog, ga het dan zeker eens zeggen.
    Ben al blij dat het blijkbaar niet zo abnormaal lijkt te zijn.

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Ja, ik ook. Lastig maar heb altijd inlegkruisjes op zak tegen "doorlekken".

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Ik ben er op 1e kerstdag mee naar het zh gegaan - precies hetzelfde verhaal. Heb daar twee uur op een matje gezeten in de hoop wat vocht op te vangen, maar toen natuurlijk nergens meer last van ;).
    Ze hebben een echo gemaakt om te kijken of de kleintjes nog genoeg vruchtwater hadden, gaven aan dat áls je vliezen zo vroeg breken, meestal direct het meeste vruchtwater weg is. Ik verloor ook geen vocht bij het blazen op mijn hand. Urine en bloeddruk nog gecheckt en ik mocht weer naar huis met de opdracht als het weer gebeurde het vocht op te vangen en voor de zekerheid een week niet in bad te gaan/geen seks te hebben.

Ik heb het vd week nog een keer gehad en het opgevangen; het vocht is melkachtig en blijkt dus idd gewoon heel waterige afscheiding te zijn.
    Inlegkruisje is trouwens niet genoeg dan bij mij hoor - als het echt 'loopt' kan ik beter een maandverband of tena gebruiken ;)

Als je je erge zorgen maakt zou ik toch even contact opnemen met het zh/vk, ze gaven bij mij aan dat ze blij waren dat ik dat gedaan had, al was het 1e kerstdag....

10. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Miepie, wat bijzonder zeg een drieling!
    Gefeliciteerd!

11. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Geen verlies meer gehad tot net nu nadat ik geplast had (en donderdag was dit ook zo net na het plassen). Is dit toeval? Of zou het dan inderdaad afscheiding zijn door de druk van het plassen?
    Het is plakkerig en ruikt naar niets (sorry voor de vieze details ;)). Volgens de meesten zou dit dan sowieso afscheiding zijn, nee?
    Moet morgen naar de gyn, ga het dan ook es vragen.

12. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    ik denk afscheiding, ik heb ook best veel, vooral na het plassen!

13. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Ben vandaag naar de gyn geweest en die zei ook dat het niks was. Er was nog veel vruchtwater en hij heeft vaginaal ook gekeken (sowieso om te zien of mijn baarmoederhals nog niet verkort was omwille van een conisatie na mijn eerste zwangerschap) en er was niets aan de hand.
    Ben dus wel opgelucht nu :)

Alleszins iedereen hartelijk bedankt voor de reacties!

14. Chai

Chai Niet meer actief

Oh, nou ben blij dat het niks was. :D
    Nu kan je weer lekker gerust genieten van je zwangerschap!

Share This Page