Hallo dames, Ik heb een zoontje van negen maanden die we eigenlijk niet in zijn eigen bedje kunnen laten slapen. Hij staat namelijk op en trekt zich omhoog aan de spijlen. Mijn angst is natuurlijk dat hij uit zijn bedje valt. Dit resulteert er in dat ik hem nooit in zijn bed durf te leggen, terwijl het natuurlijk wel fijn zou zijn als hij in zijn eigen bedje kan slapen. Hebben jullie ideeën? Ik heb wel even op internet gekeken, maar nog geen bedje gezien waarin hij er niet uit zou kunnen klimmen. Groetjes, MCR
In een campingbedje laten slapen. Maar eruit vallen kan pas als hij echt ook zijn been eroverheen kan doen, lukt dat denk je? Als hij dat niet kan hoef je ook niet bang te zijn dat hij eruit valt.
Je kindje is er snel bij! Je zegt dat je hem eigenlijk niet meer in zijn bedje durft te leggen. Waar slaapt hij dan in als ik vragen mag? Hij trekt zich op en 'hangt' aan de spijlen/de rand als ik het goed begrijp? Het lijkt me onmogelijk om er dan overheen te komen als ik eerlijk ben. Een campingbedje zou een oplossing kunnen zijn.
Is hij al zo vreselijk groot dat hij vanaf de laagste stand van het ledikant al over de rand kan klimmen? Hoe groot is hij dan? Je hebt toch wel de bodem van het ledikant al op de laagste stand staan?
Als je je kindje een slaapzak aantrekt, dan kan hij op 9 maanden toch nooit van zijn leven uit bed klimmen? Echt mijn dochter was ook een houdine, maar dit lijkt me iets te optimistisch
Het feit dat hij in z'n bedje kan staan, zegt niks over het daadwerkelijk overheen klimmen. Daar moet je behoorlijk veel kracht voor hebben om eerst het ene beentje, en dan nog eens je gewicht te verplaatsen om over de randje komen, maar ik kan niet helemaal uit je verhaal lezen of hij dit dus ook al doet. Mocht je angst groot zijn, omdat je gezien hebt dat hij z'n been er al overheen kan gooien, zou ik kijken hoe het in een camping bedje gaat, daar kunnen ze aan de zijkant geen "kracht" zetten. Uiteraard is dit geen permanente oplossing mijns inziens. Dan zou ik toch verder kijken of je een zijkant eruit kan halen van het ledikantje, of eentje bij bv ikea halen, zodat áls hij eruit wilt, zich niet bezeert. Succes!
Dank jullie allemaal voor jullie reactie. Sorry voor het late reageren, maar mijn zoon werd gisteren ziek en daar was ik dus ff druk mee bezig. Campingbedje is een idee, dus dat gaan we uitproberen. De slaapzakken zijn we mee gestopt omdat zoonlief het zo snel warm krijgt en dan zo ontzettend ligt te zweten. Een ledikantje van de ikea is geen optie. Ik wil namelijk niet dat mijn baby van 9 maanden zelf uit zijn bed kan komen om vervolgens midden in de nacht te gaan spoken op zijn kamer. Als hij een jaartje of twee is , is het een ander verhaal maar nu nog niet. Het lijkt onmogelijk dat hij er overheen komt, maar hij is er echt bijna en ik loop liever het risico natuurlijk niet. Het ledikantje staat natuurlijk al op de laagste stand. Alleen zoonlief is erg lang voor zijn leeftijd, daarbij ook nog eens erg sterk en flikt zo dus van alles wat ik andere kinderen van zijn leeftijd nog nooit heb zien doen. (Ik heb zelf jarenlang op een kdv gewerkt) Wij gaan het campingbedje proberen en misschien even kijken naar een bedje op maat voor in de toekomst/ Nogmaals bedankt!