steken in mijn schaambotje!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door moorske, 29 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    ik heb al een aantal weken pijn in mijn stuitje en schaambotje.
    mijn verloskundige vertelde dat dit bekkenklachten zijn en stuurde me naar de fysio. :(
    toch heb ik het gevoel dat het ook wel iets anders kan zijn, maar wat?
    als ik in bed lig niets aan de hand, maar zo gauw ik uit bed stap en al mijn gewicht op mijn voeten zet, dan begint mijn schaambotje erg te steken en te branden. dit duurt enkele min. verder houdt ik er dan wel de hele dag last van maar niet zo erg. zo ook als ik bv even op de bank gelegen heb!
    lijkt wel of dan onze kleine uk als een baksteen naar beneden valt!
    nog iemand die hier last van heeft, of weet wat dit kan zijn?

groetjes sandy

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, klinkt idd als bekken klachten...

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb het ook af en toe. Ben bij de fysio geweest en die heeft me gerustgesteld: het is heel normaal, het hoort erbij, je lichaam maakt zo ruimte voor de bevalling. Als je er veel last van hebt, kunnen oefeningen wel helpen om de klachten te verminderen of minder snel erger te laten worden.

Bij mij is het trouwens ook niet de hele tijd even erg. Ik dacht dat het alleen maar achteruit zou gaan, maar de ene week voel ik m'n schaambotje veel en daarna weer dagen bijna niet. Rustig aan doen helpt: weinig tillen en bukken.

Het helpt mij ook zo min mogelijk scheve bewegingen met m'n bekken te maken, dus op één been. Ik trek zittend m'n broek aan en uit, want staan op één been voelt heel onprettig. En ik reik niet ver naar links of rechts, maar draai dan eerst op twee voeten en reik dan naar voren. Dat soort dingen helpen echt. En bij pijnlijke bewegingen niet je adem vastzetten, maar juist op een uitademing de beweging maken, was een tip die de fysio mij gaf.

Succes met je bekken!

4. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    krijg nu ook oefeningen van de fysio, hopelijk kan zo de pijn beperkt blijven! we moeten toch nog een week of 15!
    en zo min mogelijk bukken en tillen, tja...werk in de kinderopvang :oops: kan niet altijd voorkomen worden. daarom vond de verloskundige het ook beter om halve dagen te gaan werken!
    ach we genieten nou maar van wat extra vrije tijd :D

groetjes sandy

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Lastig inderdaad als je zulk werk doet. Sterkte ermee!

6. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik heb ook een tijd last van mijn stuitje gehad .Hoe verder ik in de zwangerschap kwam ,hoe minder last ik hier van had .

Deel Deze Pagina