blaasontsteking en bijwerking medicijnen (diarree)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door britt75, 27 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. britt75

britt75 Lid

13 jun 2008
    33
    0
    0
    Ik zit met een probleempje. Ik ben ruim 28 weken zwanger en had voor mijn zwangerschap nogal vaak last van blaasontsteking (ongeveer 2xper jaar) en dit is 2x zelfs een nierbekkenontsteking geworden omdat ik er niet op tijd bij was. Nu laat ik mijn urine eens in de zoveel weken preventief controleren en de laatste keer waren er aardig wat bacteriën gevonden die op blaasontsteking konden duiden. Mijn huisarts stelde voor om mijn urine op kweek te zetten en ik had nog even contact met mijn verloskundige. Gezien mijn achtergrond van nierbekkenontsteking wilde ze de uitslag (die 5 dagen op zich laat wachten) niet afwachten en gaf aan dat het beter was om nu al met een algemene kuur te beginnen (Amoxilline/clavulaanzuur). Hier ben ik (sinds 2 dagen) mee begonnen maar nu heb ik zo’n last van diarree dat ik bijna niet meer hoef te plassen, dit lijkt me ook niet goed.
    Mijn huisarts kan er niks mee (ben net verhuisd en is een nieuwe huisarts, nogal onzeker type, kan niks met hem), en wil niet weer de verloskundige storen op de spoedlijn (hebben geen spreekuur op vrijdag). Heeft iemand hier ervaring mee of suggesties?

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Toch bellen met de vk op de spoedlijn... waarom? Niet omdat ik denk dat het enorme spoed heeft maar omdat ik vind dat als jij je ongerust maakt, je altijd je vk moet kunnen bellen. Even leren die drempel te nemen dus.
    Diarree kan opzich geen kwaad voor je kindje maar jij voelt je zo ellendig. Wel heel goed blijven drinken (dat is best lastig maar let daarop). Dat je bijna niet hoeft te plassen kan erop duiden dat je te weinig drinkt maar kan ook betekenen dat je al je vloeistoffen kwijtraakt via de diarree.

Mijn advies:
    - veel drinken (wel rustig drinken)
    - je vk bellen en de houding van je huisarts toelichten.

Enne... misschien kan je voor een keertje je oude huisarts even bellen?

3. britt75

britt75 Lid

13 jun 2008
    33
    0
    0
    Dit geloof je niet. Bel ik net toch maar even mijn huisarts (die nieuwe) op het telefonisch spreekuur zegt hij dat hij de uitslag van de kweek net binnen heeft. Oh, zegt hij, goed nieuws, niks aan het handje (zo zei hij het echt). Huh, maar ik moest van uw assistente met spoed een kweek laten maken omdat er veel bacteriën en leukocyten (schrijf je dat zo?) in zaten en dat gevaarlijk kon zijn voor het kindje. Ja, zegt hij doodleuk, foutje van de assistent. Die bacteriën zitten er áltijd in bij zwangere vrouwen, maar dat hoeft niets te betekenen. Maar nu slik ik die pillen (waardoor ik me zo beroerd voel) dus voor niks?! Waarop hij zegt:’ja, daar vroeg je zelf om’ ja, op basis van de informatie van de assistent!
    Ga heel snel een andere huisarts zoeken. Mag trouwens wel stoppen met de kuur omdat ik pas 2 dagen bezig ben. Zucht..

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nou lekker dan. Succes met het vinden van een andere huisarts...

5. britt75

britt75 Lid

13 jun 2008
    33
    0
    0
    Dank je..

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    De diaree die je hebt komt waarschijnlijk door de antibiotica. Deze dood nl. slechte maar ook goed bacteriën. Als de kuur voorbij is zal je diarree ook over gaan.

Je kan trouwens ook last krijgen van vaginale jeuk :( . Hier zitten nl ook bacteriën.

succes

7. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    oh ik zag pas later dat je al gestopt bent :oops:, maar goed dit ter informatie.

Deel Deze Pagina