Wie herkent dit? Het lijkt net alsof ik met een mes in mijn bil en lies word gestoken zo'n pijn doet het! Nu zei de gyn dat ik er niets aan kan doen behalve rust houden. Soms kan fysio helpen. Wat heeft bij jou geholpen? Ik ben nu 28 weken zwanger maar kan mijn eigen boodschappen niet eens doen. Na 10 minuten doet het al verschrikkelijk veel pijn! De tranen rollen vaak over mijn wangen en wil dan het liefste gaan liggen. Zou dit voor jou een reden zijn om te stoppen met werken? Ik werk in de thuiszorg en maak al minder uur. Ik heb geen makkelijke zwangerschap en dat valt mij zo tegen! Nu heb ik het gevoel dat ik mij aan stel en door moet maar is dat wel verstandig? Ik moet nog regelmatig overgeven en heb dus ook sneller last van hoofdpijn ivm uitdroging. Wanneer weet je nu wanneer het genoeg is? Ik vind dit zo moeilijk!
Ik zou met de verloskundige of gynaecoloog overleggen hoe verstandig het is om door te werken. In de thuiszorg werken is fysiek best pittig als je veel klachten hebt tijdens je zwangerschap. Als je door de pijn al niet in staat bent normaal boodschappen te doen dan lijkt werken mij al helemaal niet te doen.
Oh ik herken het gevoel! Ik heb het vorige week gehad, kon echt niet lopen en beet op mijn tandvlees zodat ik toch wat kon doen. Ik snap dat het met jouw werk niet te doen is. Van de week naar een chiropractor geweest en bleek dat mijn bekken niet recht stond. Ze heeft het gekraakt en ik loop weer zonder pijn! Af en toe nog steeds oncomfortabel maar ga volgende week weer. Geen garanties en ik had er vooraf ook een hard hoofd in maar ben heel blij dat ik de stap heb gezet. Sterkte!
Ichias! Heb ik ook gehad bij onze.eerste.. niet leuk.. bij mij deed het gelukkig niet zon pijn als bij jou... Ik schilderde de trap nog met 38 weken succes meid. Luister goed.naar je lichaam en neem je rust meer kun je niet doen
Heel herkenbaar! Heb er ook last van en ook ik heb er best moeite mee. Ben normaal gesproken echt niet zo flauw, maar kan nu bijna niets meer Door de hevige pijn. Ik ben van 28 uur in de zorg naar 3 uurtjes per dag administratie gegaan en ga nu zelfs om de dag werken omdat ik het gewoon niet vol houd. Afgelopen vrijdag bij de fysio geweest, maar ook die kon weinig doen. Heb wel een bekkenband gekregen die ik af en toe aan kan doen als ik echt weg moet ofzo. Moet zeggen dat ik daar wel wat baat bij heb. Verder op tijd je rust nemen, eigenlijk liefst nog voordat je pijn krijgt en een warme pittenzak of kruik op de zere plekken helpt bij mij ook. Verder is het gewoon heel erg vervelend, maar dan maar even geen boodschappen en stofzuigen. Ik kan dat echt niet meer. Voel me erg schuldig naar mijn man toe, maar als ik er nu niet aan toe geef heb ik misschien na de geboorte veel langer nodig om terug op de been te komen, of zelfs blijvende schade en daar zit ik ook niet op te wachten.. Hoop voor jou dat het nog wat afzwakt! Succes!
Klinkt indd als ischias of klachten aan het SI gewricht. Ik zou even overleggen met je vk/gynaecoloog over wat zij verstandig vinden! En zou naar de fysio gaan! Misschien dat zij tips hebben.. Of dat ze je eventueel recht kunnen zetten als dat nodig is! En als jij zelf denkt dat je het niet meer trekt, of dat het te zwaar wordt op je werk.. Dan moet je zelf gewoon zeggen het gaat niet meer! Dat is niet anders! pas goed op jezelf en de kleine! Je wilt na de zwangerschap niet met rugklachten rond blijven lopen! Succes!
Ik zit er ook mee thuis. Kon er niet van slapen en lag uren jankend wakker van de pijn. Strompelde door het huis. Drama! Ik zat ook heel erg veel, ging zelfs zittend slapen, want zo leek de pijn het minste. Het probleem was daarna dat bij het opstaan de pijn weer ondraaglijk was. Kreeg van mijn huisarts op mijn kop dat ik zoveel zat want dat bleek juist funest. Ik kreeg de tips mee om goed rechtop te zitten, alles symmetrisch te doen. Ook niet met je benen over elkaar zitten bijvoorbeeld. Ook moest ik elke 20 minuten even een rondje door de kamer lopen nadat ik had gezeten en moest ik liggend gaan slapen. Op mijn zij met een kussen tussen mijn benen. Dit heeft bij mij toen al enorm geholpen! Ik heb nu ook 1 x fysio gehad. Hij heeft het geprobeerd wat los te krijgen volgens mij en ik heb oefeningen mee gekregen die ik trouw elke dag doe. Maar ik kan ondertussen zelfs zonder paracetamol! Terwijl ik er eerst 8 op een dag slikte, max wat mocht van de huisarts. Mijn tip is om echt naar fysio te gaan, dat kan goed helpen! Mijn fysio heeft gezegd dat het echt niet iets hoefd te zijn waar je je hele zwangerschap mee rond hoeft te lopen. Het kan ook een combinatie met bekkeninstabilitiet zijn, dan word het een moeilijker verhaal, maar dat was bij mij gelukkig niet aan de orde. Succes ermee!! Ik heb ongeveer 3 weken helse pijnen gehad en daarna ging het stukken beter, hopelijk helpen de tips voor jou ook!!
Ik heb t gehad. Ik heb veel de spreid-oefening gedaan en benen omhoog. Op de rug liggen. Voeten tegen elkaar en knieen zo ver mogelijk naar buiten laten vallen. En de ander op de rug voeten omhoog in knieen in 45graden stand. Ik heb er koude op gedaan en mocht van de ha voltare emugel gebruiken. Gelijk Cesar therapeute gebeld. Gelukkig had ik de beknelling er al uit maar t si gewricht zat nog geblokkeerd die heeft ze losgemaakt. Wat een pijn!!! Ik wens je veel sterkte
Ik herken het uit mijn eerste zwangerschap en voelde het nu alweer opkomen nog voordat ik een positieve test had.. Wat bij mij het beste helpt (kwam ik achter na een paar consultjes bij de fysio) is alle bewegingen 'bewust' maken, dus vantevoren even bedenken wat je precies wilt gaan doen (opstaan, iets optillen, over tafel reiken) en dan recht ervoor gaan staan, buik-, rug- en bekkenbodemspieren aanspannen en dan pas doen. Alles zoveel mogelijk symmetrisch (zwaardere dingen met 2 armen voor je dragen in plaats van in een tas aan één arm bijvoorbeeld). Benen niet over elkaar is al genoemd, net als slapen op je zij met een kussen tussen je benen (ik gebruikte mijn voedingskussen, die kun je dan ook lekker knuffelen en ondersteunt je buik als die groot wordt) en géén schoenen met hakken meer dragen, alleen platte schoenen. Probeer dingen die veel last geven (tillen, stofzuigen, onnodig traplopen) zoveel mogelijk uit te besteden en te vermijden, en ga bij veel pijn even liggen.. Het was bij mij een paar weken na de bevalling helemaal over..
Ik heb het ook af en toe verschrikkelijke pij in mn bil en heb nu nieuwe schoenen gekocht en dat gaat een stuk beter. Ik had laarzen met een lage hak, maar daar kreeg ik al last van. Loop nu op Nike air max en heb nu nauwelijks nog last.
Iedereen bedankt voor de tips. Ik ga uitvogelen wat werkt voor mij en moet straks bij mijn leidinggevende langs. Dus hoop op een oplossing.