Zwanger en libido

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door username, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Sinds ik zwanger ben is mijn libido naar een nulpunt gedaald. Heel vervelend. Ik baal ervan, mijn man mist het ook.

Herkenbaar? Ervaringen? Is er iets wat ik eraan kan doen?

2. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    Herkenbaar, maar hoort er helaas bij..
    Bij mij was dit een periode...
    Komt goed in ieder geval.

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier in het eerste trimester ook gehad. nu langzaam word het weer normaal

4. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Hier ook 0.0 zin. Al sinds het begin eigenlijk niet. Soms nog wel gedaan ook voor mijn man. Hij vraagt er gelukkig ook niet om en vind het niet erg.

5. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    hier bij zl ook in het 1e trimester gehad daarna moest hij mij van zich af slaan hahah

6. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Yup, hier ook gehad hoor! Zo'n kindje groot brengen in je lichaam vraagt zoveel van je.. Het is veel voorkomend hoor..
    Hier ook weleens voor vl gedaan, want ja.. 9 maanden niets en na de bevalling ook niets, is best lang hahaha
    Op het einde durfde hij niet zo goed meer, je kent de cliche's.. Bang dat hij het koppie raakte etc hahaha
    Nu door pilgebruik weer 0,0.. Rot hormonen

7. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik heb al vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben 0,0% zin. In het begin was ik vooral bang om de baby pijn te doen, maar daarna zijn mijn hormonen zodanig veranderd, dat ik er 100% geen zin meer in heb.

Ik vind het prima om mijn vriend wat hulp te geven, als hij dat wil, maar hij is er al aan gewend geraakt dat het 'echte werk' zal moeten wachten totdat onze kleine geboren is.

Moet ook zeggen dat zelf een orgasme krijgen mij ook al een paar weken niet meer aanspreekt. Net alsof de baby 'tegengas' geeft o.i.d... 't voelt niet zoals het vroeger voelde.

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hier eigenlijk het tegenovergestelde. ☺️ Maar ik hoor genoeg verhalen van dames die echt geen zin hebben dus ik denk dat alles wel normaal is.

9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Mijn libido was door alle vruchtbaarheidsbehandelingen al behoorlijk gekelderd, maar toen ik zwanger was zakte het echt ver onder het vriespunt. In het laatste trimester werd het wel wat beter, maar na de geboorte van mijn zoon is de drive weer compleet verdwenen. Het is niet dat ik niet wil, maar ik kan het soms niet opbrengen. Ik heb er dan gewoon de puf niet voor. Hopelijk verandert dat weer de komende tijd :cool:

10. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.445
    372
    83
    in een huis
    Hier de eerste tijd ook! Later in de zwangerschap werd het bij mij weer wat beter!

11. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Fijn die herkenning. Ik had gehoopt dat er tips zouden zijn, wil graag dat het beter wordt want dit vind ik ook niks.

Maar als ik jullie reacties zo lees is er weinig wat ik hieraan kan doen...

12. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Hier hoger libido bij 6 weken. Alleen vind vriend lief wel spannend of het kan. (jaha dat kan gewoon schat!)

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier is het ook ver te zoeken geweest, nu sinds week 14 ofzo wel beter maar dan heb ik overdag zin en tegen de
    Tijd dat we allebei thuis zijn en niks meer 'moeten' dan stort ik in van vermoeidheid :D heerlijk zwanger zijn! Hahaha

14. Bertha1

Bertha1 Actief lid

29 apr 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook ver te zoeken en nu nog steeds!
    2 keer gedaan voor man maar eerste keer was extreem gevoelig en lag ik tijdens de sex te huilen. Wist toen nog niet dat ik zwanger was.
    Tweede keer vond ik er ook niets aan en ook extra gevoelig. Hij heeft nu geaccepteerd dat hij pas sex krijgt na de bevalling want ik durf niet meer Door het gevoel. Dus geen tips.

15. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Herkenbaar hoor! Hier is het ook tot vriespunt gedaald, vind het gewoon onprettig en heb ook amper gevoel. Nu komt het wel een beetje terug gelukkig.

16. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Heel herkenbaar! De eerste 12 weken echt 0,0 zin en het deed zeer. De volgende 12 weken iets meer zin en geen pijn meer.
    En sinds een week of 6 wil ik wel 3x per dag :$....

17. meissie83

meissie83 Bekend lid

30 nov 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Hier klinkt het ook bekend in de oren.
    Maar ik moet toegeven dat na wat gefriemel, geknuffel en gezoen de zin vanzelf komt hoor.
    Ons voorspel is wat uitgebreider geworden.

18. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Herkenbaar helaas al was dat voor de zwangerschap wel anders.
    Voor mij hoeft het niet perse, vriend zegt dat hij het wel begrijpt en het niet erg vind maar toch voel je je wel schuldig want komt nu wel zo over van oké ik ben zwanger en nu ben ik er klaar mee, geen poespas meer aan mijn lichaam.
    Ik probeer nu juist extra aandacht aan hem te geven op allerlei manieren zodat hij toch niks tekort komt zonder zelf te veel polonaise aan mijn lijf want daar zit ik nu echt niet op te wachten... :$
    Hopelijk trekt dit snel bij want zo ben ik echt niet.

19. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Hier had ik ook last van. Ik was chagrijnig en niet mezelf door alle hormoonspuiten en teleurstellingen en had echt geen zin.
    Begin van het tweede trimester was het een paar weken wat beter, maar dat was het tot nu toe... Vrouwlief snapt het gelukkig wel en we knuffelen veel meer.

20. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Herkenbaar hoor de eerste 4 maanden wilde ik er niets van weten.
    Mijn borsten deden al pijn als je er naar keek en ook mijn vagina was extreem gevoelig ( pijnlijk) en vaak blaasontstekingen werkte ook niet mee.
    Met vl afgesproken dat ik de leiding zou nemen als ik eraan toe was.
    Nu heb ik meer zin al begint mijn buik wel in de weg te zitten haha
    Als ik trouwens de kleine voelt schoppen is het ook einde van de gezelligheid..op 1 of andere manier vind ik het gek om te vrijen als ze wakker is in me buik..

Deel Deze Pagina