Aangezien wij een beetje inspiratie loos zijn dacht ik laat ik jullie eens vragen Bij de eerste hadden we een klein baby flesje gevuld en een kaartje eraan.. Bij de tweede blauwe badeendjes.. Nu willen we dus weer wat leuks maar geen idee wat!! Dus kom maar op met die foto's
Heb even geen foto, maar wij hebben roze organzazakjes gevuld met roze en witte hartjespepermunten. Aan het zakje een kaartje met it's a girl. Eigenlijk heel simpel en niet te duur. Ik heb ze in een leuk wit mandje gedaan. De mand zetten we op tafel als ons kindje geboren is.
Wij doen er niet aan... En een kaartje wat al way duurder nag zijn van ons en ook bog een kadootje? Nee aan ons niet besteed
Is in Nederland ook niet zo bekend hoor die bedankjes. Ik woon in belgie en hier is het normaal, noemen zo ook wel geboortesuikers/ doopsuikers. Bij de eerste woonden we hier net en dus niet gedaan. Bij de tweede wel, zelfgemaakt. Witte doosjes met oranje en zilveren suikers( grote ovale smarties) Nu gaan we voor doorzichtige zakjes met grote witte en kleine lichtroze en kleine fuchsia suikers. Als mijn verhuizing achter de rug is ga ik ze met de kinderen samen maken. Nu al zin in!
In Nederland geef je beschuit met muisjes aan het bezoek. Dat gebeurt in België weer niet. Een Belgische vriendin van mij heeft kleine flesjes aardbeienjenever (voor een meisje natuurlijk) met suikerbonen (ook wel keitjes genoemd in sommige delen van Nederland) uitgedeeld. Andere Belgische vrienden hebben een knuffelbeersleutelhanger met een netje suikerbonen op zijn rug gegeven.
Ze mogen ons bedanken dat ze allemaal langs mogen komen zeg...😁😁 Nee hoor maar ik moet er niet aan denken dat ik dat ook nog is moet regelen. Vind de geboortekaartjes en werk genoeg. ( en duur genoeg ook)
Wij doen het wel. Meer ontstaan doordat ik me verveelde de laatste weken. Ik heb romper koekjes gebakken en icing op gedaan. In het midden een hartje. Het hartje krijgt de kleur van het geslacht. Wij weten nog niet wat het is. Gelukkig is dat icing zo gedaan en ook zo hard. Dat doen we in een zakje met evt daarop de geboortegegevens van de kleine erop. Dat word afgedrukt op stickervel.
Goh sta versteld dat zo weinig mensen dat maar doen. Ik woon in Nederland maar tegen de grens van België dus hier en suikertjes en beschuit met muisjes hihi toevallig vandaag bezig geweest met de traktaties voor op school bij dr kids van mn vriend dit worden "magische" papflesjes met organzazakjes met hartjeschocolade en naamkaartje. Voor thuis worden het beeldjes met organzazakje met dragees kleuren weet ik nog niet wat ik ga doen en... Naamkaartje ook... Doe vrijwel alles zelf ook geboortekaartjes maken vandaar al volop bezig maar wel leuk om te doen
Hier in twente wordt het eigenlijk ook niet gedaan, had er eens van gehoord en vind het zelf een erg leuk idee.
Bij mijn nicht kreeg ik papieren zakjes/doosjes met de foto van de baby erop en zonnebloemzaadjes erin. Volgens mij had ze het ergens laten maken.
Sta er ook versteld van dat zo weinig mensen dat kennen! Dacht echt dat iedereen dat deed, haha! Hier heeft mijn schoonmoeder allemaal kleine slofjes gehaakt, daar doen we dan doopsuikers in en een kaartje eraan in de stijl van het geboortekaartje met de naam erop. Wil ze dan allemaal in een grote mand doen en inderdaad op tafel zetten als ze geboren is.
Haha sta er verbaasd van dat zoveel mensen dit niet doen.. Wij weten eigenlijk niet beter en word in onze familie altijd gedaan
heb een foto'tje van mijn traktatie voor op de school bij de kindjes van mijn vriend die zijn af... op de naam na dan... daar wil ik wel een foto van zetten want maakt me niet veel uit moet er per ongeluk iemand dat zien haha bedankjes van thuis moet ik nog maken maar ga ik ook niet voor de geboorte al op internet plaatsen je weet et nooit wie hier allemaal zit haha...
Had het al in een voorgaand bericht verteld, maar had op mijn telefoon nog een foto staan dus bij deze: de bedankjes die wij aan de kraamvisite gaan geven