Haai, Ik ben nu ruim 10 weken, bijna 11 en ben de misselijkheid goed zat. Dit begon bij mij met 6 weken, en werd steeds erger tot vorige week, en nu lijkt het weer te zijn zoals in week 9. Het komt in de loop van de dag opzetten en gaat dan niet meer weg. Ik heb alle trucjes geprobeerd maar niks helpt echt. Ik hoef niet over te geven, ik weet dat het dus nog veel erger kan, maar toch. De vermoeidheid maakt me niet uit, maar die misselijkheid en het het bijna-niks-lusten... ik heb een denk-baan en ik kan me totaal niet focussen, ik vind beweging naar omdat het er erger van wordt, dus ik sport amper... Wat ik me afvraag: wanneer ging bij jullie de misselijkheid weg? Wanneer begon je te merken dat je je beter ging voelen?
Mijn misselijkheid was er vanaf het begin (daarom ging ik testen) en is tot week 19 behoorlijk aanwezig geweest. Ik heb daarvoor medicatie gekregen die gelukkig hielpen. Nu ben ik daar mee gestopt en heb ik af en toe nog een misselijkheidsvlaag. Vooral als ik teveel gedaan heb. Maar, bij de meeste houdt het rond de 13e week op....dus ik duim voor je
ik ben zelf nooit echt misselijk geweest. bij mijn moeder duurde het alle zwangerschappen de volle 9 maanden. mijn nicht is nu 23 weken en heeft er sporadisch nog last van.
Ik was in het begin niet heel erg misselijk, maar het kleine beetje last dat ik er van had was wel weg rond de 10 of 12 weken. Helaas heb ik er nu (29 weken) steeds meer last. De kleine ligt tegen mijn maag te trappen lijkt het wel en ik heb constant last van maagzuur en misselijkheid. Ik had dus iets te vroeg gejuicht toen ik dacht dat ik er zonder misselijkheid doorheen was gekomen..
Vanaf week 6 begon ik misselijk te worden en ik moest alleen 's morgens overgeven. De rest van de dag was ik ook wel af en toe misselijk. Het werd minder na 14 weken en met 16 weken was het wel helemaal over.
vanaf 12de week verbetering. en vanaf 14de helemaal ni meer misselijk gewst. bij de 10de week was t heel erg trouwens.
Het begon in week 6 en stopte met 15 weken en een paar dagen; net 2 dagen nadat we terugkwamen van vakantie (van m'n schoonouders, waar we 4 weken waren). Haha wat een timing hè. In de vorige zwangerschap duurde het ongeveer tot week 18. Dus het kan zijn dat je gewoon nog even geduld moet hebben (sowieso duurt het gemiddeld tot (en met) week 12).
Evenstar, bel je HA eens. Er is iets, ik vergeet de naam steeds, wat je mag slikken op dokter's recept volgens mij.
Ik heb er nog steeds wel last van, de ene keer soms iets minder, maar over het algemeen is het nog lang niet weg.
Bedankt voor de tips en de ervaringen allemaal Ik voel me een beetje een aansteller omdat het niet 'uitvoerende' misselijkheid is, maar het legt me evengoed lam. Ik herken ook dat van week 10... dat was zo erg dat ik me ziekgemeld heb, ik kon niet bewegen of alles golfde door me heen. Als het goed is, was dat het hoogtepunt van de hCG (ik heb zo'n schemaatje van MvM). Als ik me na wk 12 (das al over twee weken) niet beter ga voelen, zal ik alsnog overleggen met mijn HA. Ik durf die medicijnen niet zo goed te nemen, want heb van anderen gehoord dat het alleen in extreme gevallen (kosten/baten overweging) wordt voorgeschreven omdat het wel doordringt tot de placenta. Als ik nou niks zou binnenhouden... Ik wou dat iets simpels als reistabletjes zou helpen. Maar nee. En die seabands zijn ook verspild geld geweest. Grr.
Ik herken het, alleen moest ik er op een gegeven moment wel bij overgeven (vanaf week 10 ongeveer). Bij mij is het pas tegen week 21 over gegaan, en toen voornamelijk omdat ik medicijnen tegen maagzuur kreeg. Daar kun je namelijk ook fors misselijk van worden, zelfs al voelt het niet als maagzuur. Heb je daar ook veel last van? Dan zou je ook huis-tuin-en keuken middeltjes tegen maagzuur kunnen proberen. Sterkte hoor, ik weet hoe naar het is..
Hoi hoi, Bij mij begon de misselijkheif in de 8e week t/m week 22. OOk constant overgeven. En na de 22 weken verdween het zomaar... Nu nog steeds nergens last van (gelukkig). Emesafene hielp bij mij trouwens helemaal niet. Grt Vanilia
Ik werd rond dezelfde periode misselijk...dit duurde tot ongeveer week 22 (soms zaten er goede dagen tussen). Ik vind je geen aansteller hoor, kan me zo GOED voorstellen hoe het is...blehhh!!!! Bij mij beheerste het een tijdje mijn hele dag, werd er echt niet vrolijk van!! Heel veel sterkte meis....1 ding: het gaat weg...en vaak rond de 12-14 weken zeggen ze. Hoop bij jou z.s.m. zodat je 100% kunt gaan genieten van je zwangerschap! Als mensen me nu vragen 'hoe voel je je?', zeg ik 'dit is absoluut de leukere fase'...gaat voor jou ook nog echt komen!!
In de 9e week werd het ineens een stuk minder maar het bleef 's ochtends nog wel aanwezig.. en in de 15e week kreeg ik meer trek in dingen en verdween die laatste misselijkheid (inclusief overgeven 's ochtends). Helaas kwam in de 18e week weer even de misselijkheid terug, maar ben er achter gekomen dat dat komt als ik te weinig heb geslapen. Het is nu weer weg De misselijkheid is vervelend het is toch telkens overheersend aanwezig.. ik kon ook echt niet genieten de eerste tijd.. toen het wegging werd het ineens een stuk leuker! (idd op een dag gaat het weg, bij de meesten dan!)
tot zeker 16 weken dit keer. De vorige keer was het iets sneller met 11 weken begon ik me beter te voelen.
Heel verschillend dus allemaal... dan is het gewoon afwachten en voorzichtig de 'grens' opzoeken van wat ik wel en niet prettige bezigheden vind. Ik doe aan capoeira (een Braziliaanse vechtsport), en daar draai je veel bij, springen, radslagen, etc. Vandaag voor het eerst sinds de misselijkheid 'getraind' (naar training geweest, een half uur meegedaan tot de zwarte ballen voor mijn ogen draaiden). Ik heb nu echt wel ontdekt dat ik gewoon ook dingen 'rustiger aan' kan doen. Ipv helemaal niet. Het is zo makkelijk om bij de pakken neer te zitten, maar ik moet er maar gewoon mee leren omgaan. Zeker als het langer duurt, dan ben ik echt niet van plan om alleen maar thuis te vegeteren, ik sportte hiervoor 5 keer per week (hardlopen, yoga, capoeira)! En nu... urgh. Sorry, even alles eruit gegooid, allemaal erg bedankt wederom!