Pizza (tomaten) saus

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Hoe maken jullie je pizzasaus?? Ik doe altijd hetzelfde met tomaten, kruiden en knoflook maar hou van varieren, wie wil zn lekkere recept delen??

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik maak er altijd 1 van puntpaprika's.
    Puntpaprika's halveren en in de oven grillen tot ze zwart zien. Laten afkoelen met een theedoek erover. Daarna ontvellen.
    Uitjes fruiten met peper, knoflook en sambal. Daarna de puntpaprika's erbij en even laten pruttelen. Staafmixer erdoor en klaar. Echt zo lekker!

3. thelovebug

thelovebug Actief lid

22 aug 2011
    160
    0
    0
    wij gebruiken meestal bbq saus :)

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

5. tulip

tulip Niet meer actief

bedankt meiden!!

Meer recepten zijn welkom!!

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Bedankt voor de inspiratie!
    Mijn zelfgemaakte pizzadeeg is nu aan het rijzen en mijn saus staat te pruttelen.
    Heb de saus met uitjes en knoflook en tomaten en kruiden gemaakt dus geen nieuw recept voor je helaas.
    De kinderen mogen dan hun eigen pizza beleggen straks. Ze hebben er helemaal zin in.

7. tulip

tulip Niet meer actief

Haha, hier staan ze in de oven, ik heb,idd dezelfde saus als jij

8. kalli

kalli Niet meer actief

Ik snij de tomaten in twee en dan leg ik ze met hun kontje in de pan op een heel laag vuurtje. Beetje zout en verse peper op. En zo laat ik ze halfgaar worden. Dan haal ik ze uit de pan, laat ik ze een klein beetje afkoelen, haal ik het vel eraf en snij ik de "kroost" eruit. Ik snij ze in stukken en gooi ze terug in de pan met een beetje suiker en twee hele teentjes knoflook. Deksel op de pan, plusminus 20 minuutjes (zonder te roeren).

Dan pureer ik de tomaten met een houten lepel en laat het nog even 10-15 minuutjes staan.

Ik haal het van het vuur, laat het iets afkoelen, dan haal ik de knoflookpers ertussenuit en roer ik er wat olie en verse basilicum erdoor.

Als je van een sterkere smaak houdt, zou je er nog een eetlepel geconcentreerde tomatenpuree doorheen kunnen doen, maar ik vind het zo meestal smaakvol genoeg.
    Als ik geen goede tomaten kan vinden dan koop ik Italiaanse tomaten ontveld uit blik. Ik haal ze dan bij een delicatessenwinkel, omdat ik degene die je in de supermarkt koop vaak nog niet echt lekker vind.

Deel Deze Pagina