Kun je dan niet beter je patiënten wat ruimer inplannen als je toch al weet dat je elke dag zoveel uitloopt en je daardoor altijd te laat aan je belafspraken kunt beginnen?
Ik weet niet hoe het bij haar is maar bij ons zijn er al te weinig plekken voor het aantal patiënten en zijn alle rasters voor de spreekuren hetzelfde bij alle artsen dus dat is niet iets wat je heel makkelijk aanpast.
Dat is iets wat nu wel door sommigen gedaan wordt, afwijken van de 10 minuten standaard (waar sommige systemen dan weer ernstig van in de war raken). Minder patienten zien is geen optie, dus dan worden je spreekuren wel nog langer. Ik heb nu op papier in t algemeen rond 7 uur direct patientencontact op een volledige poli dag, dat zou dan naar tussen 7,5 en 8 uur gaan. Maar aan de andere kant maak je die uren toch wel.
Het is dus eigenlijk kiezen tussen twee kwaden ... Of je kunt minder patiënten zien (met de lange wachtlijsten) of je moet langere spreekuren draaien... lastig!
Lijkt me ook dat sommige afspraken toch uitlopen omdat ze wat langer duren doordat er meer aan de hand is als je daar al twee van hebt loop je ook zo meer uit. Ik hou er altijd rekening mee dat uitloop is in ziekenhuis/huisarts ect haha
Het "probleem " bij ons in de praktijk is dat patiënten aangeven voor 1 afspraak te komen maar binnen bij de huisarts toch nog een andere vraag te hebben of nog iets over kind willen bespreken. Als je daar een patiënten van hebt loop je snel alweer uit.
Of als er staat 'gesprekje' bij de reden van komst. Zeker driekwart van die patienten beginnen te huilen voor hun eerste zin af is. Onmenselijk om die na 10 min weer weg te sturen...
De arts waar ik werk zegt dan gewoon: maak daar maar een nieuwe afspraak voor. Patienten weten dat inmiddels allemaal heel goed. Hij loopt dan ook zelden uit.
Ik weet niet hoe dat in het ziekenhuis zit, maar zit je dan ook niet met het declareren bij de zorgverzekeraar.
Ik vind dat ook wel bijzonder idd. Ik neem de belafspraken voor beide kinderen op me, omdat het voor mij makkelijker is bereikbaar te zijn dan voor man (die gaat van meeting naar meeting) Maar er staat dan idd, we proberen u rond 11.00 uur te bellen, maar in elk geval voor 19 uur
Ja daar zul je afspraken over moeten maken met de zorgverzekeraar, want anders haal je je productie niet.