Wat denken jullie, zal ik het lp van mijn jongens weg moeten gooien of is er een andere oplossing; mijn oudste heeft namelijk een tijdje terug alle poppetjes in bad gedaan en nu komt er bij een aantal vieze troep uit, dat door het water zit (schimmel?) Ik hoop dat iemand nog iets weet en anders moet ik het maar gewoon weggooien
Evt even laten weken in een emmer met allesreiniger of zo, en dan goed uitspoelen, maar dan blijf je water erin houden, of je moet ze nu regelmatig laten weken, of continu in ander water leggen. zodat het geen kans heeft om smerig te worden. Ik zou ze zelf weggooien en andere halen. XXX Gusam
Anders doe je het even in een kussensloop in de wasmachine, dat werkt ook nog wel eens .. het is zonde om weg te gooien ..
ja ik zou het ook in een kussensloop doen en dan in de wasmachine, dan wordt het vast wel weer schoon. Anders is het ook zo jammer!
Ik gooi helemaal niets weg van duur speelgoed. KIk maak het schoon met een oude tandeborstel en laat het drogen op een handdoek voor het raam waar de zon lang schijnt.
Ik heb hetzelfde, maar dan met de echte badspeeltjes. Die gaan op een gegeven moment schimmelen, omdat er water in blijft staan. Met een tandenborstel kan ik daar echt niet bij, omdat het gaatje gewoonweg veel te klein is. Heb geen flauw idee hoe je die schoon moet maken en dus gooi ik ze weg. Ik lees dus ff mee met je.
Ik was het met Dettol en laat ze daarna goed drogen. Als er echt bruine troep uitkomt van de schimmel werkt chloor heel goed, daarna natuurlijk wel heel goed schoonmaken voordat je kids er weer mee gaan spelen. Maar weggooien zou ik zeker niet doen, dat speelgoed is behoorlijk prijzig!
Dat word idd lastig met een tandenborstel. Je kunt wel een soda of biotex badje nemen, dan knijp je vaak in die speeltjes en lopen ze vol, ik doe dat vaak een paar keer, meestal tijdens douche tijd van de kinderen en dan laten drogen. In de winter op de verwarming en in de zomer in de zon.
Ik heb zelf geen vaatwasser, dus heb de voorkeur voor de wasmachine...en op hoeveel graden is het beste?? Ik heb nog nooit plastic in de wasmachine gedaan
Ieuw dat had ik ook met de badeendjes. Gelukkig waren die zo goedkoop dat ik ze zo in de container kon gooien en nieuwe kon kopen. LP is wel heel duur, maar of je het schoon krijgt? Vind het wel een goede tip, dat je ze dus niet in water moet gooien .
Haha, ja...zeker niet meer in water gooien. Voor buiten maken is een idee, maar ik heb geen tuin en dus ook geen zandbak... Ik doe ze eerst maar op 40 graden in de wasmachine Bedankt voor de tips