Beste allemaal, Ik wil even mn gedachtes met jullie delen. April 2015 ben ik bevallen van een prachtig zoontje ... De zwangerschap heeft erg lang op zich laten wachten en de kans dat t spontaan zou ontstaan was eigenlijk opgegeven. Plots bleek ik zwanger van ons zoontje. Nu.. Ruim 8 maanden later kom ik erachter dat ik weer zwanger ben..... Zonder dat we hiervoor bezig waren, gepland is oid. We wilden graag wachten tot ons mannetje ouder was dan 1 voordat we gingen beginnen, met in ons achterhoofd de gedachte dat t weer eens lang zou kunnen duren .... Maar nu is t dus raak, zonder dat dit grpland is of we hiervoor bezig waren ..... Ik heb nogal dubbel gvoelens hierbij en weet niet zo goed of ik blij moet zijn of niet... Ergens ben ik wel blij maar zie ook veel beren op de weg... 17 maanden ertussen .. Das niet wat we van te voren hadden verzonnen. Zou graag wat ervaringen etc horen van mensen die ook (ongepland?) zo snel zwanger waren na de vorige ...
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Snap dat je ervan geschrokken bent! Maar ik vind het wel erg bijzonder dat dit kleintje gewoon spontaan gekomen is, terwijl er gezegd werd dat dat niet kon Ik ben nu zwanger van de 2e en bij ons zal er 19 maanden tussen zitten. Ik kan je nog niet vertellen hoe het is om 2 kleintjes te hebben. Maar ik verwacht dat het super druk, maar ook erg gezellig zal worden De zwangerschap vind ik wel wat zwaarder, maar dat komt doordat ik meer klachten heb. Maar ook omdat je nog een ukje hebt rondlopen. Maar het voordeel is dat zl nog een middagdutje doet. En dan ga ik ook heerlijk liggen
Ik wilde er graag 18 maanden tussen hebben maar ons is het niet gelukt, duurt aanzienlijk langer. Mijn schoonzusje heeft 14 maanden tussen haar kindere, bij haar ging het sneller dan gedacht. Kinderen zijn nu 4 en 5. Nu wordt het steeds makkelijker. De eerste twee jaar zijn het zwaarst.
Ik had er bewust zo weinig tussen, er zit al meer tussen dan we eigenlijk wouden, onze zoon was 8 maanden toen ik een positieve test had.ik was zwanger toen onze zoon 10 maanden was. Er zit nu precies 18 maanden tussen de oudste twee, Ik ben thuis blijf mama dus ik vond het heerlijk ze zo kort op elkaar te hebben, de oudste sliep nog overdag dus ik kon met de baby dan ook lekker op bed liggen, Tot de tweede drie jaar was waren het echte maatjes. Naarmate ze ouders werden en onze dochter ook naar school ging kwam er wat meer concurrentie tussen hun, onze zoon die net 1 groep hoger zit en dat lekker in mag wrijven en onze dochter die hetzelfde wil kunnen en daarin soms best jaloers is en dan andere dingen gaat verzinnen om ergens sneller in te zijn als haar broer. Tussen 2 en 3 zit 3 jaar. En tussen 3 en 4 zit net geen 2 jaar. De meeste tijd zit dus tussen 2 en 3.
Hier 2 kids met 15 maand verschil tussen en dan beide nog extreem prematuur ze zijn nu 2 en 3 en idd ik vond het eerste jaar heel zwaar maar nu ontzettend leuk!
Tussen de eerste en tweede zit er 1.5 jaar. Inderdaad de eerste twee jaar zijn her zwaarst.nu zijn ze 6 en bijna 5 en het is echt superleuk!!! Nu een derde opkomst en ze verheugen zich enorm erop
Hier zwanger van nummer 2. Mijn dochter zal dan 18 maanden zijn als dr broertje wordt geboren. Wij wilden nr 1 en 2 het liefst dicht op elkaar, dus we hebben er bewust voor gekozen. Het zal zeker even zwaar worden, maar het kan ook veel voordelen hebben. Je kindjes groeien samen op met weinig leeftijdsverschil, lekker samen spelen, heb ik ook gehad bij mijn broer. Je bent nu toch al zwanger, probeer even aan het idee te wennen en je erbij neer te leggen. Je zit toch nog steeds in de luiers, dus die periode gaat nu gewoon nog even door
Hier had ik ( bewust) een positieve test toen ik 3.5 mnd ervoor bevallen was. Resultaat 12 mnd verschil. Ja het is druk maar erg leuk. Er valt zoveel over te schrijven. Maar de eerste tijd met baby vond ik ' rustig' want baby slaapt een paar keer en dreumes slaapt ook nog . In de speeltuin was het tien makkelijk. 1 in de wiegbak de ander op de schommel. Nu zijn ze 1.5 en 2.5 en hebben een eigen willetje. Zijn regelmatig hun oren kwijt en in de speeltuin willen ze allebei de andere kant op en heb ik daaraan mijn handen vol als ik alleen met ze ga. Wat wel weer leuk is dat ze zo samen spelen. Of uitjes bijv het bos ontdekken. Maar het is een hele organisatie dat wel . Het is een hoop werk omdat ze jong zijn. Beide in de luiers, ondanks ' zelluf doen' hebben ze op die leeftijd veel zorg nodig ook mentaal ze leven nog zo in hun eigen wereld en zijn die aan het ontdekken. En ze hebben de volste recht dat hun ouders ze daarbij helpen, mee ontdekken en stimuleren maar ook grenzen bewaken. Maar ook dan geldt ; daar rol je vanzelf in!
Bij mij zit er natuurlijk veel meer tijd tussen; maar ik wil wel even zeggen dat ik me de schrik goed kan voorstellen. Ik had exact hetzelfde gevoel; ik vond het hier gevoelsmatig ook veel te snel gaan. Verder alleen de tip dat het wel went voor die tijd Ik heb er zeker even een paar weken aan moeten wennen, maar wil niet anders meer. Succes!
Wat een verrassing! Ik snap dat je beren op de weg ziet maar dit ga je waarschijnlijk gewoon overleven! Die van ons schelen 20 maanden en ik vind het super. Nu had ik wel een heel rustige peuter toen de baby kwam maar ik vind het heel leuk zo weinig verschil in leeftijd. En gefeliciteerd natuurlijk!
Hier ook bewust gekozen voor weinig leeftijdsverschil. Waarschijnlijk 15 a 16 maanden. Lichamelijk vind ik de zwangerschap nog wel eens zwaar. Maar hij slaapt nog smiddags en dan kan ik even lekker meedoen. Daarbij lijkt het me zo leuk voor de jongens zelf. Af en toe dacht ik wel ojeetje hoe ga ik dit of dat aanpakken. Maar nu heb ik zo iets van als ik ergens tegen aan loop dan verzin ik op dat moment wel een oplossing. Druk maken heeft weinig nut
Mijn kinderen schelen straks ook 17 maanden, als de baby gewoon op tijd komt. Wij hebben er bewust voor gekozen. In mijn omgeving zie ik veel stellen met kids die ongeveer 2-3 jaar van elkaar verschillen. Dat is in de eerste periode vaak erg lastig. De oudste zit dan in de peuterpuberteit en is jaloers en al dat soort dingen. Dus voor ons was het óf ervoor, óf erna. We hebben voor ervoor gekozen zodat de kinderen niet zoveel leeftijdverschil hebben. Natuurlijk was het nog maar de vraag of het ons ook gegeven mocht worden maar de eerste ronde was meteen raak. We moesten ondanks dat het gepland was ook echt nog wel even aan het idee wennen hoor! Nu ben ik 29 weken. Mijn dochter loopt nu net (alleen binnen) en kan zelf de trap op, dat scheelt een hoop. Bijkomend voordeel is dat ze elke middag nog een tukkie doet en dan kan ik ook even plat. Nóg een voordeel vind ik dat we nog 'in de luiers' zitten en dus niet om hoeven te schakelen straks. Dit is ook de laatste voor ons en straks zijn we helemaal uit de luiers (wat ik dus een fijn vooruitzicht vind) Het enige nadeel vind ik nu dat het tillen van mijn dochter best zwaar is. Vooral eind van de dag heb ik daar moeite mee. Verder geen nadelen, maar na de geboorte heb ik er vast nog een paar voor je Gefeliciteerd, geniet van dit cadeautje. En voor elk probleem is een oplossing dus maak je niet te druk
Ten eerste gefeliciteerd! Onze kids schelen 15 minuten... Een tweeling. Het enige waar ik moeite mee heb gehad is dat je niet 1 kindje volledig aandacht kunt geven maar er zijn er twee! Maar daar vind je snel genoeg je weg. Daarnaast leren ze gelijk dat ze moeten wachten, je kan maar 1 tegelijk helpen. Ze spelen veel met elkaar. Ze leren van elkaar Ze lachen en huilen met elkaar. Er zal dus ook een sterke band bestaan. Het is druk, maar je krijgt er echt zoveel voor terug!
Ik ben eind oktober 2015 bevallen en ben nu alweer 6 weken zwanger het kan nog sneller Gewoon lekker van genieten en het over je heen laten komen. Ik had het ook niet verwacht dat ik zo snel weer zwanger zou worden maar vriend en ik zijn er heel blij mee. Het zal heus pittig aorden maar des te leuked dat ze met dezelfde interesses kunnen opgroeien. Denk maar aan naar een pretpark gaan, je hoeft ze niet uit te leggen waarom er 1tje niet meemag omdat die nog te jong is Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hier 15 mnd (ongepland) tussen oudste 2. Eerste jaar was best pittig, maar inmiddels zijn het 2 dikke maatjes. Vind het echt waard geweest!
Ik zou blij zijn met deze zwangerschap als ik jou was. Die paar maanden, dat maakt echt niet uit, er zijn zat mensen die maar al te graag een kindje zouden willen, waarbij het gewoon niet lukt.
Tussen de oudste 2 zit 16 maanden. Het is op zijn tijd pittig maar vooral erg leuk. Ik vond het erg prettig dat de oudste nog middagdutjes deed en dat ze daarna nog vrijwel hetzelfde ritme hadden. Je zit nog in de luiers, dus dat valt ook mee. En je kind zit nog niet op school, dus je hoeft niet zo te slepen met de baby. Ze zijn nu 3 en bijna 2 en hebben heel veel aan elkaar! Ze kunnen heerlijk spelen samen en nemen het ook voor elkaar op. Uiteraard genoeg ruzie, maar dat hoort er ook bij Bij ons beviel het zo goed dat er tussen nummer 2 & 3 ook maar 18 maanden zit.
Onze kinderen schelen 1,5 jaar. Omdat het bij onze zoon 2,5 jaar had geduurd durfde ik niet aan de anticonceptie. We wilden graag een 2e dus hadden we besloten om te kijken waar het schip zou stranden. Het was dus best een verrassing dat ik na 10 maanden weer zwanger was. Ik vind het best zwaar 2 kleintjes omdat ze allebei nog niet echt zelfstandig zijn. Maar er zijn ook genoeg voordelen. De oudste gaat nog niet naar school waardoor je gewoon rustig de dag kan beginnen en in de kraamweek heb je ook geen gedoe met dat er 1 naar school moet. Ze zullen alle fases redelijk gelijk doorlopen. Oke in het begin natuurlijk niet maar je hebt ook geen gedoe met dat de 1 naar school moet en de ander naar de psz etc. En ondanks dat onze dochter pas 6 maanden is, zijn ze echt dol op elkaar. Als haar broer er niet is dan huilt en jammert ze veel maar als hij er wel is dan is ze zo gelukkig. Ze slapen ook samen op een kamer en dat vinden ze ook allebei heel fijn. Dus ondanks dat het best vermoeiend is afentoe vind ik het juist fiin dat er niet zo lang tussen zit.
Gefeliciteerd! Snap dat het schikken was. Ikzelf ben in jan 2015 voor de 3de keer mama geworden, 10 weken later een positieve test ongepland, jeetje wat schrok ik en wat heb ik het de eerste weken moeilijk gehad. Toch besloten de baby te laten komen (gelukkig) dus in dec voor de 4de keer mama geworden. Nr 3 en 4 schelen dus 11 maanden. De zwangerschap was vrij pittig omdat ik gewoon geen tijd had om te rusten, nu is het ook wel ritme zoeken omdat en nr 3 en nr 4 (natuurlijk) snachts nog niet slapen, en ze jammergenoeg overdag ook niet dezelfde tijden aanhouden 🙈 maar eerlijk hoe moe ik ook ben het is het allemaal waard. Als ik ze samen zie kan ik alleenmaar super trots en gelukkig zijn