Met 12 weken naar kinderdagverblijf, te vroeg?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door irma55, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. irma55

irma55 Lid

14 apr 2008
    36
    0
    0
    Ik heb een zoon van bijna 8 weken, en ik zal hem waarschijnlijk binnenkort naar een KDV moeten brengen voor een paar uurtjes. Ik zie er erg tegenop, hij is nog zo klein...
    Het liefst zou ik nog een aantal maanden wachten, maar als mijn vriend en ik allebei weer werken, zit er denk ik niks anders op. Ik woon in Spanje, dus heb geen familie waar ik hem een paar uurtjes kan brengen.
    Heeft er iemand ervaring mee? Hoe gaat het er aan toe dan? Mijn zoon slaapt heel weinig, en wil als ie wakker is wel bezig gehouden worden, het is dus niet zo dat ie daar aankomt, en lekker gaat slapen...
    Als hij nu alleen maar huilt, wat doen ze daar dan mee?
    Nou, zoals jullie zien, heel veel twijfels, ik hoop dat iemand raad heeft. Alvast bedankt!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Lastig he... ik vond het ook verschrikkelijk om mijn kleine meid weg te brengen... maar helaas is het niet anders en als ik nu zie hoeveel plezier ze daar heeft, zou ik niet anders willen...

Ik weet natuurlijk niet hoe het in Spanje er aantoe gaat maar ik neem aan dat je een rondleiding hebt gehad en kennis hebt gemaakt met de leidsters en dat Daniel wat uurtjes gaat wennen daar. Als dat niet het geval is zou ik dat nog even gaan aanvragen, dan kun je ook je wensen kenbaar maken enzo.

Bij ons hebben ze schriftjes waarin ze steeds schrijven wat er is gebeurd, wat ze heeft gedaan en of ze lief is geweest etc. Er zijn allemaal gediplomeerde leidsters die ontzettend lief zijn en Louise heeft nog nooit ontroostbaar gehuild, als ze dat wel doet dan bellen ze me op om te overleggen wat ik wil. Dan kan ik bijv. kijken of ik eerder weg kan op mijn werk. Bovendien leert een kindje juist op een kdv heel goed dat hij soms moet wachten en niet meteen aandacht kan krijgen. (dit is vooral voor wat oudere kindjes, dus niet voor zo'n jong kindje he ;) )

Veel succes!

3. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Tja, ik had ook maar 10 weken zwangerschapsverlof na mijn bevalling. Toen stond mijn werkgever weer op mij te wachten. Dat betekent dus dat mijn meisje vanaf 10 weken naar kdv gaat. Gaat prima hoor.

4. irma55

irma55 Lid

14 apr 2008
    36
    0
    0
    Maar wat doen ze daar dan? Ik bedoel, als ze nog zo jong zijn, worden ze dan gewoon in een bedje gelegd ofzo? Dat is dus wanneer Daniel gaat huilen, haha, want hij wil niet zo graag slapen. Maarja, ik kan moeilijk verwachten dat ze daar constant met hem op de arm gaan lopen, of tegen hem aan zitten kletsen, want dat vindt ie wel leuk! Ik ben dus nog niet langs geweest, omdat ik eerst hier wat info wilde...

5. mel1977

mel1977 Actief lid

Hoi, Sam was wel wat ouder toen hij voor het eerst naar het kdv ging dan jouw kindje, maar ook ik zat me af te vragen wat hij daar dan de hele dag zou gaan doen.

Hij vermaakte zich in het begin super in de schommelstoel van fisher-price (hij ging op een gegeven moment helemaal uit z'n dak als hij dat ding daar zag), veel kijken naar de andere kindjes, lekker bij z'n juffies hangen en sinds dat hij zich op de grond aardig kan redden, met zijn vriendinnetje op de grond de beest uithangen.

Slapen doet hij daar erg slecht, als hij er 2 uur op een dag slaapt is het veel. Vaak doet hij even stiekum een tukkie in de box of zoals laatst lekker buiten in de wagen tijdens het buiten spelen. Maar goed, hij heeft na elke kdv-dag een paar dagen thuis, dus kan hij een beetje opladen.

Tot nu toe gaat hij er met veel plezier naar toe, hij kijkt zijn ogen uit als de oudere kindjes aan het rondlopen en spelen zijn.

Ook hier werken ze met de baby's met schriftjes waarin alles wordt bijgehouden. Elke dag staat er een verhaaltje in wat hij heeft uitgespookt en ook ik schrijf er elke keer in hoe het met Sam is, hoeveel en wat hij heeft gegeten als ontbijt enz.

Ga gewoon eens kijken en vooral veel vragen stellen. Ik had op een gegeven moment het idee dat ik een beetje een zeurmiep werd, maar Sam z'n aanstaande juf bleef al mijn vragen geduldig beantwoorden. Niet alleen voor de kindjes is het wennen, het kdv, maar ook voor de ouders (en met name mama) vertelde ze me later :)

Succes meid!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Bij mij zal de baby zo vroeg mogelijk naar de kinderopvang gaan. Ik denk met 7 a 8 weken al... Dit omdat ik nog studeer en zo min mogelijk studievertraging op wil lopen. Maar misschien dat ik alleen vakken kan volgen waarbij ik alleen geen verplichte colleges heb, dan kan ik het wat langer uitstellen. Het lijkt me inderdaad ook heel moeilijk maar ja, zoals hierboven al gezegd, je werkgever wacht op je!

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    @ MerleQ: je kindje mag op zijn vroegst met 10 weken naar een kdv.

Mijn zoontje ging met 14 weken voor het eerst, jong!
    Het ging eigenlijk vanaf het begin harstikke goed.
    Ik belde 1 x per dag hoe het ging 8)
    Een kdv is zo'n andere omgeving als thuis, de kindjes hebben zoveel te zien en te beleven dat ze de dag echt wel doorkomen.
    Natuurlijk zijn de leidsters ervaren en weten ze echt wel hoe ze met de kindjes die veel huilen moeten omgaan.
    Je hebt als het goed is een intake-gesprek, ik zou daar duidelijk al je twijfels neerleggen.

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun ging met 12 wkn en wilde daar ook niet slapen in bed....
    wel in de hangwieg...langzaam aan is hij daar ook in bed gaan slapen ...al doet hij het nu soms ook niet omdat het veel te gezellig is op de groep.
    maar ga eens een keer lekker kijken en ben er dan een uurtje.....overleg of dat kan...mss heb je dan antwoord op al je vragen......

want ja een kdv in spanje of hier zou toch wel iets anders zijn ,.....met regels bedoel ik dna....

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat is vreemd, want geen enkele kinderdagverblijf heeft dat aan mij gemeld en zijn gewoon akkoord gegaan met de inschrijving. Ik verwachtte wel zoiets. Ik wist niet vanaf wanneer zoiets kon en dacht dat als ik een te vroege tijdstip aan zou geven, ze dat wel zouden melden en zodoende aanpassen... :S

10. irma55

irma55 Lid

14 apr 2008
    36
    0
    0
    Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Ik ben weer een beetje gerustgesteld! Ik ga van de week even langs om te kijken hoe het er hier aan toe gaat, en alles te vragen waar ik over twijfel..
    Groetjes, Irma

Deel Deze Pagina