Oh, en ik kijk net op de brief, nog zoiets leuk. Ze hebben hem de 24e verzonden, ik krijg hem pas vandaag binnen, maar hij moet wel "binnen de 8 dagen vanaf de verzendingsdatum van deze brief" betaald worden. Dus, vandaag of morgen. Leuk dat je zoveel tijd krijgt.
Ja dat is natuurlijk onze fout en dat heb ik nergens ontkend, neemt niet weg dat 640 euro voor iets wat een agente verzonnen heeft, gewoon stelen is. En dat terwijl mijn man zich altijd keurig aan de verkeersregels houdt, een hele sociale bestuurder is en wij naast de vaste lasten elk dubbeltje moeten omdraaien.
640?? Dan heeft die aan aardig tijdje gelegen? Das een flink bedrag! Kan die beter een Carkit kopen voor 30
Parkeerboetes hebben een waarnemingstijd van 10 min. Je moet dus 10 min geen activiteit zien bij het voertuig voor je een boete schrijft, dit ivm laden en lossen
Haha bedankt voor de tip. Had ons inderdaad wat gescheeld. Ja zoals ik al zei, bij de eerste brief hadden we niet door dat we eerst moesten betalen, dus toen lag ineens de ophoging op de mat, bon, daar hadden we geen geld voor, en toen we het geld wel hadden was het vrijdagavond en zondag moest het uiterlijk betaald worden, dus omdat ze het waarschijnlijk maandag pas binnen hadden vanwege het weekend kwam er nog een ophoging bovenop
Dan heb je de tweede en derde herinnering ook niet betaald 220 euro gaat namelijk bij de eerste verhoging naar 315 en bij de tweede verhoging naar 435, bij de derde krijg je een dwangbevel welke 150 euro hoger is dan de tweede verhoging , 585 euro dus 640 euro is een dwangbevel plus incassokosten wat dan niet is betaald
Overigens hoef je de boete tegenwoordig niet meer eerst te betalen maar word bij bezwaar de betaling tijdelijk uitgesteld
En als je DIE ook niet betaal krijg je vanzelf een brief dat je een "paar daagjes mee uit mag" Maar wel balen, is een flinke klap geld!!
Op de site van CJIB kun je veel vinden over boetes en verhogingen. En hoe je bezwaar kunt aantekenen. Eerste aanmaning 50%, tweede aanmaning 100% staat er. Heb je een héle goede carkit voor denk ik
Vrij logisch maar dat geld voor onze buitenlandse vrienden welke niet binnen de landen vallen waar we naar acceptgiroën en voor zvw personen, of mensen die perse nu willen betalen. Verder als je gewoon de bon thuis krijgt gelden de normale voorwaarden offcourse