Vind het een vreemd verhaal. Denk als je bezwaar maakt dat hun zeggen bewijs maar dat je er bij stond. Als ze dat bij mij geflikt hadden, had ik per direct gebeld waar de parkeerwachter bij stond. Denk dat je nu gewoon kam betalen.
Maar dat snap ik dan weer wel! Ik heb een minder valide oom die echt niet kan lopen, hoe vaak er door mensen geparkeerd wordt zonder invalide kaart en hij dus echt niet kan parkeren is schandalig.... Als jij niet had kunnen lopen had je iemand anders om je boodschapje moeten laten gaan.
Bij bezwaar bij de officier van justitie hoef je de boete niet te betalen. Bij bezwaar bij de kantonrechter wel. Heb je je bezwaarschrift wel tijdig ingediend? Zie je net dat de CVOM het misschien niet tijdig als bezwaarschrift heeft aangemerkt. Als zij het niet tijdig aanmerken als beroep dan gaat de inning gewoon verder.
De wettelijke verhogingen zijn tegenwoordig hoog. Dus denk dat ze inderdaad de 1e aanmaning bedoeld en geen dwangbevel. Wat zijn de verhogingen bij aanmaningen voor een verkeersboete? Is het volledige bedrag van de sanctie, inclusief administratiekosten, niet op tijd of niet onder vermelding van het juiste kenmerk door ons ontvangen, dan versturen wij maximaal twee keer een aanmaning. Verhogingen van 50 en 100 procent Voor verkeersboetes die onder de Wet Administratiefrechtelijke Handhaving Verkeersvoorschriften (WAHV) vallen, wordt het bedrag van de opgelegde sanctie met een wettelijk vastgesteld percentage verhoogd: - Op de eerste aanmaning wordt het bedrag van de opgelegde sanctie verhoogd met 50 procent. - Op de tweede aanmaning wordt het bedrag van de opgelegde sanctie en de eerste verhoging verhoogd met 100 procent. Rekenvoorbeeld Situatie; U moet betalen U hebt een boete gekregen van 50,- (excl. administratiekosten). 50 Betaalt u niet, dan ontvangt u een aanmaning met een verhoging van 50 procent (50,- + 25,-). 75 Betaalt u niet, dan krijgt u een tweede aanmaning met een verhoging van 100% op het bedrag van de opgelegde sanctie en het bedrag van de eerste verhoging (75,- + 75,-). 150 Bron: Home | Centraal Justitieel Incassobureau
Ik vind het een apart verhaal en een hele aparte gewoonte om eerst je blauwe kaart weg te halen en dan pas in te laden....? Daarnaast kan ik er echt niet bij dat een parkeerwachter jullie tijdens het inladen een boete geeft, ja ze schrijven snel parkeerboetes maar terwijl je staat in te laden heb ik nog nooit gehoord. Maar zoals al eerder is gezegd, boete betalen en in bezwaar gaan wellicht dat dit helpt.
Ok, dit getuigd niet van medeleven maar heel simpel, je hoort daar ook niet te staan. Ik ben tijdens het hebben van weeen en met bekkenpijn nog boodschappen wezen doen en heb geen moment eraan gedacht om mijn auto op een invalide plek te zetten. Zodra je eigenlijk geen boodschappen meer kan doen moet je dit door andere laten doen.