We gaan er steeds meer naar toe om onze kinderen net zo op te voeden als een hond. Negatief gedrag negeren, positief belonen, angst negeren omdat je dan de angst bevestigd en nu met troosten als het verdrietig is idem. Je hoeft echt niet onnodig een drama te maken, maar ik was toch zeker niet van plan om met mijn kind net zo om te gaan als met de hond
Ja klopt, dat is bij kinderen van 14 maanden en ouder: Kind troosten bij prik verergert stress, 'stoer' zeggen helpt wel - Wetenschap & Gezondheid - VK Het was al even geleden dat ik het gelezen had . Suus
Ik had er natuurlijk ook "men" neer kunnen zetten. Gelukkig zijn we sowieso niet allemaal hetzelfde. Laatst las ik ergens mijn kind lacht me uit als ik 'foei dat mag niet' zeg. Ik moest er wel een beetje om lachen. Dit doet me daar wel aan denken. Nog even en kinderen hebben geen papa en mama meer maar een 'baas'
nou ik kan heus wel onderscheid maken tussen vriendelijk lachen en uitlachen ze lachte ons gewoon uit zo van hahahahha echt luid en duidelijk maar ok
Als mijn kind huilt omdat hij pijn heeft van een prikje,of van het vallen of wat dan ook,dan troost ik hem! Echte sroere binkjes mogen huilen! Hier mocht ik Sietse gewoon vasthouden tijdens de prikjes,ze waren ook erg vlot met het zetten..hup naald erin en toen hij eruit was begon meneertje te huilen zo van wat is er gebeurd. Bekenden van ons hebben ook telkens de neiging om hem Sietske of Sietseke te noemen,bloed irritant is dit hoor. Ik reageer dan ook niet,hij niet niet voor niks van ons een naam gekregen met de geboorte,die totaal niet moeilijk uit te spreken is...en al zou dit wel het geval zijn zoals bij ts,dan kunnen ze me nog altijd vragen hoe hoe ze de naam moeten uitspreken!