Hoi hoi, Ik ben deze cyclus voor het eerst gaan temperaturen om eens te zien of en wanneer ik mijn eisprong heb. Nu is het heel vervelend dat ik in januari ongesteld ben geworden en dat deze 7 dagen aan heeft gehouden, vervolgens bijna anderhalve week bruinverlies en toen ik net dacht dat het over was werd kreeg ik weer een dag of 5 een hel rode bloeding.Hormonaal in de war noemde de HA het. Ik ben nu dus gaan temperaturen vanaf de eerste dag van de laatste helrode bloeding. Ik zie nu de FF mijn eisprong heeft ontdekt maar ik heb zelf het idee dat ik het pas afgelopen zondag gevoeld heb. Een stekende pijn rechts in mijn onderbuik wat ca. een kwartier aan hield. Ik probeer iedere dag rond dezelfde tijd te tempen maar soms scheelt het wel eens een kwartier. Ben ik nu eigenwijs met mijn "zondagse" eisprong of is FF echt zo nauwkeurig (aan de hand van mijn gegevens) dat ik inderdaad mijn sprong de 7e gehad heb ? Wie wil er even meekijken ? 3b82ea Ovulation charts on FertilityFriend.com Alvast bedankt !!
De stippellijn geeft aan dt FF ook nog niet helemaal zeker is... als jouw temp de komende dagen wat hoger wordt, kan het best zijn dat FF het verplaatst naar zondag.
Wanneer temperatuur je? Is het na rust en minimaal 3 uur slaap, zonder dat je uit bed gekomen bent? Omstandigheden op je slaapkamer zijn altijd hetzelfde (kamertemperatuur e.d.)? Je bent niet ziek? En hoe temp je? Want jouw curve is zo'n zigzaglijn dat er eigenlijk geen temperatuurstijging uit te halen is. Daarom weet FF het ook niet en schat hij het in door de lichte zigzag stijging daarna. Kloppen zal het niet, omdat je de dagen erna ook nog vruchtbaar slijm hebt. het slijm droogt de dag erna meteen in. Daar naar kijkend is dat de zondag, de dag waarop jij de ovulatiepijn gevoeld hebt. Houdt dus de zondag maar aan. De tempstijging zet vanaf dan ook wat meer door, niet meer zigzag. FF zal dit nog aanpassen verwacht ik, morgen of overmorgen.
Als ik naar je afscheiding kijk, heb ik het idee dat je ei pas afgelopen zondag was. Heb je toevallig ook de bmm gevoeld toen? Ik dat als je daar invuld dat hij hoog en open was, de stippellijn verplaatst en dik wordt. Je tempt volgens mij wel met 2 decimalen he aan de getallen te zien? Zo nee, dan is dat aante raden. Ik zou trouwens de dagen van je rode menstruatie ook invullen. Je cyclus is daardoor ook korter en overzichtelijker.
Ik temp iedere morgen rond dezelfde tijd, er kan wel eens een kwartier verschil in zitten maar niet echt veel meer. Ik gebruik een thermometer met 2, dec. achter de komma en doe het rectaal, dat is volgens mij toch het meest accurate. Hij ligt naast mijn bed dus het is het eerste wat ik doe iedere ochtend. Ik vind dat de lijn ook echt van de ene naar de andere kant vliegt maar wel allemaal onder de 36,5. Nu ga ik daar wel ineens overheen. Ik ben heel benieuwd hoe de temp. morgen zal zijn. Bedankt voor het meekijken !
Jullie hadden gelijk ! FF heeft de lijn verschoven van woensdag naar zondag voor de eisprong. Ik zou nu 3 dagen DPO zijn. Het is nog steeds een stippellijn, waarschijnlijk veranderd dat pas later in een vast kruis ?
Dan komt er een dik vet rood kruis op de zondag. Bedankt Babke, ik denk dat die piek een verkeerde meting is geweest, of te laat aangezien die piek ook op een zondag viel, vast uitgeslapen Nu ziet het er veel duidelijker uit. Fijn dat je even mee wilde kijken, ik ben er totaal niet in thuis.
Ik heb vaak zo'n piek als ik de dag ervoor een wijntje op heb of langer uitslaap inderdaad en vergeet te meten. Ik heb het ook een keer gehad in een hotel. Toen was het dekbed dikker. De kachel een keertje aan doet ook wonderen en bij mij is hij nu een maandje uit en ineens is mijn gemiddelde temp 2 tiende lager. Nooit kachel aan of uit wisselen tijdens je cyclus dus. Dat heb ik nu wel gezien
@ Sandana; ik zie dat je pas een miskraam hebt gehad, sterkte daarmee het lijkt me een groot verdriet. Bedankt voor je berichtje. @ Babke: Ik zie dat jij ook een langere onregelmatige cyclus hebt? Waardeloos is dat. Ik heb het zelf ook. Al moet ik zeggen dat ik in mijn vorige zwangerschappen toch redelijk snel zwanger ben geworden, ik moest alleen langer wachten tot ik weer een poging kon wagen. Dan weer 60 dagen, dan weer 42 en toen ik maar zat te wachten bleek ik ineens zwanger te zijn. Mijn cylcus is nu helemaal een rommeltje, maar ik ben ook weer een paar jaar aan de pil geweest. Ik vind het echt fascinerend om te zien hoe je lijf het allemaal zelf regelt. Dat de temp omhoog gaat bij toevoeging van progesteron en weer daalt bij ongi. Nooit geweten dat je temperatuur zo veel informatie kon geven. Ja...koorts dat is duidelijk maar verder wist ik er niet veel van. Nu is het een soort sport geworden om te kijken hoeveel de thermometer morgen weer aan zal geven. Dat zal ook wel alleen de eerste ronde zijn denk ik, daarna wordt het vast minder leuk het temperaturen Dan gaan we liever tellen...1,2,3,4,....40 !
@Fiore, nou ik moet je zeggen dat ik dacht, vroeger altijd onregelmatig te zijn geweest. Dat het lang was weet ik nog wel. In mijn geheugen 6 weken. Maar ik heb nu al 3 cycli, mijn ei op dag 25 en totale lengte van 35 (deze keer uitgaande van opnieuw een lf10). Ik denk dus dat mijn cyclus inmiddels aardig regelmatig is. Precies 5 weken dus. Ik word steeds 10 dagen later ongesteld. Volgens FF was mijn lf in november korter, maar ben er nog steeds van overtuigd dat mijn ei een dag eerder was en dan is de lf ook 10. Ik zie trouwens de eerste drie maanden niet als onregelmatig, ligt zo dicht bij elkaar. Dus op zich valt het me alles mee. Alleen door het ontpillen had ik in november ineens een langere cyclus. Die heeft toen aardig wat paniek gezorgd bij mij, want FF heeft toen heel lang mijn ei op dag 17 aangegeven. Dus ja, was voor mijn gevoel 10 dagen overtijd. Die sport van de temp. herken ik wel. Hij is altijd anders dan ik verwacht. Denk ik het te weten is hij ineens een stuk hoger, was achteraf een bevruchting geweest. Nu heb ik een nieuwe thermometer, dus het zal nu wel weer helemaal afwijkend zijn. Ook is de slaapkamer een stuk kouder nu, dat kun je ook echt zien aan mijn coverlijnen. Die van deze maand ligt duidelijk beneden. Ik gok morgen ochtend op 36,5 maar ik ben benieuwd.
Ik moet zeggen dat mijn temp met de nieuwe thermometer helemaal niet afweek (ging stuk). En nu met de andere temperatuur op de slaapkamer (het is warmer buiten, dus verwarming lager en minder dekens) blijft hij ook stabiel.
Ja maar mijn thermometer wijkt een tiende af. Ik heb die oude nog wel. En de slaapkamer ligt bij ons niet aan het seizoen, maar aan de kachel. Die stond best hoog, dus ik heb het wel over misschien 5 graden verschil in de ruimte hoor. Maar mijn temp kan mij steeds weer doen verbazen merk ik. Moet je eens naar mijn kaartje kijken! Hier zou je toch een baardje van krijgen? Is mijn ei zelfs nog een dag later! Dat bedoel ik nou, dat mijn temp altijd net even anders is dan ik zelf verwacht. Als ik het verder invul op ff, maakt Ff er vandaag van! Ik vind dat zo laat na de ovutest. Vanavond ook maar even klussen dan. De timing is dan in ieder geval perfect dan! Enige tegenvaller bij geen zwangerschap. Dan moeten we volgende maand lid worden van de milehigh club . Dan ovuleer ik ergens boven de oceaan ofzo.
Joh, ik heb gemerkt dat het al verschil maakt met dezelfde thermometer en 20 minuten later timen, zelfs al lig je nog in bed. Het scheelde toch een paar 10de. Het is dus wel heel gevoelig voor tijd, temperatuur en gesteldheid. @ Babke: Op zich wel fijn dat je nu weet hoe lang je cyclus ongeveer zou moeten zijn. Bij mij wisselde het echt enorm. In januari had ik ineens na lange cyclussen ineens een cyclus van 29 dagen. Ik had toen ook het gevoel zwanger te zijn en ineens werd ik ongesteld. Ik heb niet kunnen testen maar ik ben er van overtuigd dat er iets gezeten heeft. De maand erna, februari dus ben ik 3 weken ongesteld geweest. Volgens mij ben ik even natuurlijk schoon gespoeld en kan ik nu weer aan de slag. Maar er is geen peil op te trekken. Kaartje van nu ziet er duidelijk uit. Jouw kaartje is inderdaad een beetje lastig te lezen hé. Ik zou zeker even klussen vanavond, kan geen kwaad, alhoewel de milehigh club me ook een enorme uitdaging lijkt hihi... succes in ieder geval !
Nou lijkt me niet ideaal haha. In zo'n klein kotje met 30 cm lengte verschil Succes met de wachtdagen.
Kom op Babke, je moet er wat voor over hebben hoor, om zo'n dikke buik te krijgen hahaha...dat wordt klimmen
@ Babke ja inderdaad... als ik dan naar mijn temp kijk dan heb jij een erg onregelmatige temperatuur. Erg lastig interpreteren zo
Nou, geloof warempel dat mijn ei eindelijk gesprongen is, nog even doorstijgen met de temperatuur en we weten het morgen zeker. @Sandana, het is lastig inderdaad, maar gelukkig tot nu toe, varieert mijn voor en na ei-temperatuur best behoorlijk. Erna is altijd wel duidelijk hoger dan de rest.
Ja zo ziet het er wel uit ! Ik hoop dat je morgen ook boven de lijn blijft. Spannend. Vanmorgen 36.88 bij mij. De dag ervoor 36.80 en de dag daarvoor 36,75. Het stijgt dus iedere dag een beetje. Nu al weer nieuwsgierig naar morgen. Ik hoor iedereen over een innestelingsdip. Is er altijd een daling in temperatuur als je een innesteling hebt of is dit per persoon verschillend ?