Ik ging net even naar het winkelcentrum.. bij de bank aangekomen zag ik geld uit de automaat steken 250 euro ik zei eigenlijk meteen hard op og jeej dat is iemand vergeten dat gaan we maar even naar binnen brengen.. een meneer draaide zich om en gaf me een klopje op mijn schouder eerlijke meid zei hij zie je niet vaak in deze tijd en zeker niet met zon hoog bedrag.. mevr van de bank keek er ook van op ze zei dank je wel meid! zo gek is dat toch niet???? ik zeg eerlijk hoor ik heb het geld hard nodig het zou voor mij een maand eten kunnen zijn.. maar zou er geen lekker gevoel van hebben misschien is het wel het huishoudgeld van iemand anders.. heb natuurlijk wel stiekem op het bonnetje gekeken de mvr of mnr stond al 1700 rood.. dus ja waarschijnlijk zouden ze het geld hard nodig hebben wat zou jij doen?? netjes naar binnen brengen of het in eigen zak steken.. zou er graag een anonieme pol bij willen maar geen idee hoe dat moet.
Ik breng het ook naar binnen, het gaat niet om een gevonden euro op de grond. En dit zal de bank zeker wel kunnen nakijken wie het gepind heeft, en meestal hangen er ook camera's waarop te zien wie het is en wie het er daarna eruit haalt . Ik zou het ook heel graag terug willen als het mij zou overkomen.
Ik heb het ook al eens gehad dat er iemand pinde en zo wegbeende (was erg boos) terwijl het geld nog uit het apparaat moest komen. Ik ben toen ook achter haar aan gerend en heb haar het geld gegeven. Ze keek wel even vreemd hihi. Toen ik weer terug was bij het apparaat bleken er twee mensen te staan wachten en kon ik weer achteraan sluiten... Maar gaf wel een goed gevoel!
Ik zou het wel naar binnen brengen. Ik zou dit geld niet uit durven geven, vuil gewin (om het zo maar even te zeggen). Als ik bijv. 10 euro zomaar op straat vind, zou ik het wel houden. Maar dan alleen als ik echt zeker weet dat ik de eigenaar niet meer zou kunnen achter halen (als er niemand in de buurt is bijvoorbeeld). Bij een groot bedrag zou ik het wel eerlijk naar de politie brengen, zij moeten dan maar kijken wat ze ermee doen.
Ik heb geantwoord dat ik het naar binnen zal brengen. Maar heeeeeeeel eerlijk, is het meer omdat ik het niet in mijn zak durf te stoppen. Stel dat iemand of een camera het ziet. Wel heb ik weleens 50,- gepint en toen kwamen er 2 briefjes van 50 uit ipv 1, ze zaten aan elkaar geplakt. En op mijn afschriftje stond maar 50 euro eraf, dat heb ik dus wel in mijn zak gestopt, moeten die briefjes maar niet blijven plakken. En heel heel lang geleden zijn we met 4 volwassenen voor 18 dagen naar een all incl hotel in mallorca geweest.....gratis. Nou daar ga ik dan ook niets over zeggen heel eerlijk gezegd. En dan geniet je nog heel erg lang na van je vakantie op deze manier hoor.
Ja idd, zo heb ik in een discotheek weleens 100 gulden gevonden, heb toen ook niet aan omstanders gevraagd van wie het was, heb het snel weggestopt en op de toilet gekeken hoeveel het nou eigenlijk was. Eigenlijk heb ik best geluk wat dat betreft.
Ja denk wel dat ik het naar binnen zou brengen maar zou denk wel effe gaan twijfelen haha. Maar zo lang blijft het geld niet zitten toch? meestal word het na zoveel sec alweer ingeslikt...Mijn vriend heeft ook ooit geld laten zitten maar 20 euro maar dat werd ingeslikt en na 2 weken weer op onze rekening bijgestort.
Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik het niet weet, ik weet niet hoe ik op dat moment zou reageren, kan nu dus wel heel netjes zeggen dat ik het terug zou brengen maar misschien doe ik het niet. Ben dus wel eerlijk in mijn antwoord maar of ik eerlijk het geld zou terug brengen weet ik niet ..
Ik heb zelf een keer 100 euro in de pinautomaat laten zitten, heeft ook niemand teruggebracht. Dus ik weet niet goed wat ik zou doen eigenlijk.. Heb trouwens weleens een sealbag (afstortzak met briefgeld voor ondernemers) gevonden in de automaat, verkeerd om ering gedaan en dan komt ie terug. Die heb ik overigens wel netjes afgegeven bij de balie.
Oh, hier hoef ik niet eens over na te denken. Dat geld breng je toch gelijk naar binnen...? Ik neem aan dat iedereen zou hopen dat een ander dat ook zou doen als het hen zelf overkwam....
Ik zou het echt nooit houden! Je weet nooit of het van iemand is die al heel weinig heeft, het zou niet in mijn hoofd opkomen eerlijk gezegd....ik zou het ook heel fijn vinden als ik mijn geld andersom ook weer terug zou krijgen
in dit geval zou ik het ook naar binnen brengen.. heb ook welleens gehad dat ik een luchtje ging kopen met een kadobon en er een briefje van 20 euro lag op zo'n plankje waar je je tas op kan zetten.. toen heb ik mn tas erop gezet en het uitgeven met de kadobon heb zelf nog maar 10 euro aan het luchtje betaald.. maar weet zeker als ik aan degene voor me had gevraagd of het haar 20 euro was wat er lag dat ze ja had gezegd ookal was het niet zo.. slecht heh
Toevallig van de week een oudejaarslot gevonden en ook maar netjes teruggebracht naar de winkelbalie... Wel even gekeken naar het nummer dus als daar de 30 miljoen op valt baal ik natuurlijk wel Als ik geld vind en de eigenaar is echt niet terug te vinden, geef ik het aan een goed doel.
Misschien als er bij het saldo staat dat iemand 100.000 euro op zijn rekening heeft staan dat ik het wel hou. En dan waarschijnlijk om te storten voor een goed doel.
ik zou het ook naar binnen hebben gebracht... is andermans geld en anders jat je gewoon iets van iemand... zou ik echt geen goed gevoel aan overhouden zoiets.....! en daarbij hangen er camera's dus ze kunnen je zo traceren als jij daarna nog gepint hebt.... zou wel erg aso zijn als je dat geld in je zak steekt......
Ik zou het netjes naar binnen brengen, omdat de rechtmatige eigenaar via de bank waarschijnlijk makkelijk is te achterhalen. Als ik 250 euro gewoon op straat zou vinden, en geen enkele aanwijzing van wie het zou kunnen zijn, dan zou ik het wel houden. Ga ik dan niet mee naar de politie of zo.
Ik zou het ook terugbrengen! Ik bedenk altijd maar dat ik het ook fijn zou vinden als ik iets verlies/vergeet en ik krijg het alsnog. Lekker naief misschien, maar verbeter de wereld en begin bij jezelf Toen ik studeerde en soms de lege flessen moest inleveren om uberhaupt maar een brood te kunnen kopen heb ik ooit 75 gulden (jaa, ik ben oud ) voor de slagersafdeling in de supermarkt los op de grond gevonden. Ik ben toen naar de manager van de winkel gegaan, heb gezegd dat ik geld had gevonden. Hij wilde het wel in bewaring nemen...ja, ja! Ik heb toen geweigerd te zeggen hoeveel het was, wel mijn telefoon nummer opgegeven en gezegd dat als er iemand belde naar de winkel deze persoon contact met mij op kon nemen. 's Avonds belde een mevrouw op die zei dat ze geld was verloren, ik vroeg haar hoeveel en zij noemde toen het bedrag van 75 gulden. Ik heb mijn adres doorgegeven en ze is het komen halen. Stond ze voor de deur en ik geef haar het geld, geeft ze me 25 gulden terug omdat ze vond dat ik zo eerlijk was geweest Dat hoefde voor mij helemaal niet, maar heb het wel aangenomen Ik kon het namelijk wel heeeeel goed gebruiken. Dus: eerlijkheid duurt soms echt wel het langst.
Ik breng het naar binnen, tenminste als het bij een bank zou zijn. Niet als het in een losstaande geldautomaat zou zijn en er was niemand in de buurt, dan kan iedereen wel zeggen dat het geld van hem/haar is. Maar ik zou het zeker niet zomaar meenemen, ik heb het geld van een ander al sowieso niet nodig en zou me er ook erg ongemakkelijk bij voelen.
ja nou je staat toch met je kop op de camera? nee ik denk niet dat ik het zou houden hoor. als je 10,00 euro op de grond vind is het wat anders...
Ik zou het eerlijk naar binnen brengen, mits het een verlaten pinautomaat is waar geen bank bij is. Maar dan nog zou ik het niet lekker in eigen zak steken, het idee om zomaar andermans geld uit te geven, van iemand die het har nodig heeft. Misschien breng ik het in dat geval wel naar de politie.