belachelijk

Discussie in 'De lounge' gestart door singa, 1 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Soms heb je zo veel vuurwerk dat je het niet lukt.. en dat gebeurd in onze vrienden groep nogal. ze stoppen om half 2 met knallen, en de volgende ochtend / dag gaat de rest de lucht in. ( ik vind het zelf eng dus bekijk het van binnen uit ;))

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik snap wel dat er zo een soort reden achterzit, maar dan vind ik het net als ts belachelijk, je kunt ook minder kopen..ik begrijp dat nooit zo.

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Dat kan zeker! maar onze groep koopt iedereen los, dus weet niet wie wat heeft! ;) en hoeveel.. ( praat natuurlijk alleen van eigen ervaring) wij kopen niet eens vuurwerk meer omdat er al zo veel is!

daarom denk ik maar bij iedere knal op de dag erna.. morgen is er weer stilte.. en maak me er verder niet druk om..

4. singa

singa Niet meer actief

wij zijn ook altijd met een groep maar wij spreken af wat er gekocht wordt of we halen het samen. ik snap best dat dat voor sommigen misschien niet haalbaar is maar steek daarna gewoon niet meer af.

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    en dan? is ook zonde / gevaarlijk om het weg te leggen.. er zou maar iets gebeuren, brandje i huis ofzo.. dan liever een dagje knallen..

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik vind het nogal egoïstisch (sorry, mijn mening) als je af gaat wijken van de (naar mijn mening toch alle ruime) tijden waarop je vuurwerk af mag steken. Het lijkt me ook stug dat je zo veel vuurwerk hebt dat je het in 2 uur tijd vannacht niet af hebt kunnen steken. Als dat zo is, klopt er volgens mij iets niet in het budget. Twee uur is echt heel lang! In onze straat is er veel de lucht in gegaan (twee deuren verder ook een hele vriendengroep die los van elkaar vuurwerk gekocht hadden), maar na een dik half uur was het toch wel gedaan hoor.

Er zijn zoveel mensen (en dieren!) die er last van hebben. Waarom moeten mensen dan zo nodig eerder en later ook nog vuurwerk afsteken? Persoonlijk zal het me een worst zijn na gisterenavond. Sam vond het vuurwerk de hele dag al geweldig. Riep keihard door de kamer 'BOEMEN' te joelen als er weer een rotje afging. En met de hond ging het ook redelijk goed. Alleen het wandelen vindt hij wel een beetje eng nog. Sam heeft vannacht dwars door alles heen geslapen. En dat in een woonwijk waar aan een stuk door geknald is (moest bijna oordopjes in joh ;)). Wat dat betreft hebben pappa en mamma er hier meer moeite mee dan zoonlief en hondlief.

Maar goed... ik kan me zo voorstellen dat je kind, je huisdier, of jezelf er helemaal niet tegen kunnen. Een beetje rekening houden met elkaar kan toch wel, niet?

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    uhmmz die romeinse kaarsen 5 bals wie ziet dat nou in mijn tuin>?????? niemand dus dingen gaan niet eens hard en niet hoog
    oh maakt me echter niets uit als ze bellen dan komen ze maar

en bovendien het regende hier gisteren overdags flink dan ga ik niet met me 3 jarige zoontje buiten staan
    en gister avond was zo zwaar vuurwerk dat hij niet eens durfde nou sorry dan maken mij die paar romeinse kaarsjes niet uit en grond bloemen niemand die dat ziet in mijn tuin.

en boven dien hier zoals ik net zeg werd gewoon meer dan 25 potten af gestoken zware potten en dat was toch echt door een ander dat was vuurwerk voor snachts die eindjaars knallers nou nee ga daar niet de politie voor bellen als we sier vuurwerk mooi vinden.

wat jij doet moet jij weten:) heel simpel

8. tulip

tulip Niet meer actief

het gaat niet om die romijnse kaarsen natuurlijk, maar om het principe. je hebt tijd genoeg gehad voor vuurwerk, dus waarom 2januari dan nog??

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    tja tijd genoeg zoals ik net zeg ik ga niet in de flinke regen met me zoontje staan van 3 die een flinke afweersysteem probleem heeft en het risico lopen dat als hij ff in de regen staat behoorlijk ziek is dan wacht ik met die kleine dingen toch echt tot het droog is en dat was het gister avond toen lag die al op bed

ieder zijn mening

10. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik ben het wel met je eens hoor, wij hebben ook nog wat liggen de meiden waren niet thuis met oud en nieuw.
    Dus dat steken we ook aan als ze weer thuis zijn, gewoon in de tuin.
    Het is gewoon siervuurwerk.

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja vind ik ook kijk als me zoontje nu niet zo probleem had met zijn afweer weet je dan had die gewoon in de regen gestaan.

maar ag niemand ziet het in mijn tuin dus ja dan wacht ik wel tot het droog is vandaag regende het ook de hele tijd.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben het er wel mee eens daarbij vind ik dat het wel afgeschaft mag worden.

hoeveel dagen het ook niet er zijn boeit niet mensen hebben er last van dieren hebbene r last van en dan niet te spreken over alle jaarlijkse kosten in de ziekenhuis omdat mensen niet weten hoe ze er mee om moeten gaan nee dankje

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tja als je gisteren niet hebt kunnen afsteken, dikke pech.
    Het is niet voor niks dat je tussen een bepaalde tijd vuurwerk mag afsteken.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier geen enkele knal gehoord vandaag. Wel de afgelopen 3 weken. Ik vind het echt heel erg asociaal. Niet iedereen houdt van vuurwerk.

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    ag jaa.. 't is maar waar je je druk om maakt..

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Van in de regen staan wordt je niet ziek hoor...

17. tulip

tulip Niet meer actief

dat en daarbij is het in de vooravond ook wel langer dan 10 minuten droog geweest hoor..

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ieder zijn mening:)

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het valt hier enorm mee. Ik heb vandaag niks gehoord. In de aanloop naar de jaarwisseling viel het me ook mee. Ik heb het wel eens erger meegemaakt.

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Tja vind ik ook hoor, hier vandaag ook wel wat gehoord niet echt veel ofzo maar ik kan me er niet aan storen.

En de politie bellen vind ik wel zo kinderachtig. Morgen is alles weer klaar, en vandaag zal ongetwijfeld een stuk minder zijn geweest dan gisteren.

Deel Deze Pagina