Daar kan ik dus zo kwaad om worden,.. Vandaag zou ik telefonisch de uitslag krijgen van het onderzoek naar de mogelijke oorzaak van het bloedverlies wat ik al weken heb inclusief de pap test. Maar na een dag naast de telefoon zitten ben ik niet gebeld. Ik heb zelf nog om 16:00 gebeld wannneer ze zou bellen en ze zou voor 17:00 bellen, maar helaas nog steeds niets gehoord,.... Wat is dat toch,....
Het kan nog hoor . Ik werd hier laatst om 20.00 nog gebeld was een spoedje tussen gekomen dus had toen pas tijd om te bellen, dus wie weet bij jou net zo. Maar als ze niet bellen is dat waar balen, vind dat erg slordig.
Oh echt,.. Oh dat zou fijn zijn. Ik heb al 14 weken bloedverlies en zou wel willen weten of er iets aan de hand is,... Ik heb niet zo'n hoge pet op van ziekenhuizen sinds ze ons buurmeisje die begin vorige week van de trap viel en haar nek brak voor het paasweekend naar huis wilde sturen , terwijl ze niets kon. Dit ivm de bezetting :x:x Kweet het een heel andere casus, maar toch,....
Herkenbaar helaas.... Ik zat ook een keer een hele dag te wachten op een telefoontje van de gyn,ook voor o.a. uitslag van een uitstrijkje maar ook nog andere belangrijke dingen. Ik zou toen voor 16.00uur gebeld worden en ik werd maar niet gebeld. Tig keer zelf gebeld tot ze gewoon gek van mij werden Uiteindelijk kreeg ik om 19.30uur de gynaecoloog aan de telefoon,had dus geluk dat hij avonddienst had ook nog anders moest ik tot na het weekend wachten... Heb ook gezegd dat ik er vreselijk van baalde want was dus de hele dag thuis gebleven voor niks. 1000x excuses gehad natuurlijk van de gyn. En 2 weken terug zou ik ook gebeld worden ivm medicijnen die ik gebruik en die waren al 2 dagen op en mijn huisarts had zonder mij in te lichten dit doorgezet naar de gyn. Ik dood en dood ziek omdat ik de medicijnen niet had en ze pas kreeg als ik bij de gyn geweest was. Maar omdat ik me zo gruwelijk ziek voelde had ik gebeld naar de gyn maar die kon mij pas te woord staan vanaf 12.00uur en dan zou ik gebeld worden door de gyn. Uiteindelijk ben ik om 13.30uur pas gebeld :x Maar medicijnen door faxen had toen al geen zin meer omdat ik 1,5 uur later toch bij hem op controle moest komen... Ik weet dat het rete druk is in een ziekenhuis en dat het uit kan lopen maar een belletje moet tussendoor toch gewoon kunnen lijkt mij Kijk,als er een spoedgeval komt kan ik me helemaal voorstellen dat ze later bellen maar in jou geval helemaal niet bellen vind ik echt slecht! Jij zit de hele dag maar te wachten bij de telefoon,je kan niet weg dus zit je aan huis gekluisterd en dan word je gewoon niet gebeld.... Als ik jou was zou ik morgen dus zo vroeg mogelijk zelf weer gaan bellen en duidelijk maken dat je er flink van baalt. Afspraak is immers afspraak en die heeft het ziekenhuis gewoon na te komen.
Hoop dat je ondertussen al wat gehoord hebt en anders morgenvroeg direct aan de telefoon hangen, niet bellen kan niet. Ik heb de mazzel geweldige artsen te hebben dus dan weet je gewoon dat ze nog wel bellen al had ik het na 18.00 niet meer verwacht
Eerst morgen maar even bellen om te vragen waarom je niet gebeld bent. Je kunt nu wel kwaad zijn, maar misschien is er een goede reden voor. En een spoedgeval kan behoorlijk wat tijd in beslag nemen en als ze daarna vrij zijn gaan ze echt niet nog iedereen bellen, maar pakken ze dat de volgende dienst weer op of krijg je daar een brief over met een nieuwe belafspraak. Mochten ze het wel vergeten zijn dan is dat iid heel erg vervelend, want je zit daar toch echt op te wachten, maar vergeet niet dat jij niet de enige bent die dat doet en hij dus heel veel mensen heeft die gebeld moeten worden, spreekuren draait en de nodige onderzoeken en eventuele operaties doet. Dan kan het wel eens zijn dat er iets bij in schiet. Niet fijn voor de patient en misschien moet het ook niet voorkomen, maar gelukkig werken er nog steeds mensen in het ziekenhuis en geen robots, dus kunnen er ook menselijke fouten gemaakt worden. Morgen even bellen, dan weet je waar je aan toe bent.
Belafspraken lopen bijna altijd uit weet ik uit ervaring. Misschien kwam er een spoedje tussendoor, een vrouw met een afgebroken frikadel die er niet meer uit kwam
Frustrerend hoor! Morgenochtend gewoon zelf gaan bellen. Heb een keer voor één belsafspraak (uitslag), zelf vijf keer gebeld (en dus vijf keer niet door het ziekenhuis gebeld), voordat de belafspraak uiteindelijk goed ging. Zo'n soort van ... als 't dan eenmaal fout gaat.... Maar leuk is het niet!
Jij maakt het wel weer grappig Tuurlijk weet ik dat ik niet de enige ben,... Maar bel dan even dat het een andere dag wordt. Er lopen daar wel 10 assistentes rond.
Ik snap het misschien niet, maar anno 2013 heeft toch iedereen een mobieltje? Dan hoef je toch niet de hele dag thuis te blijven voor een telefoontje?
Nee niet meer gebeld, maar ik kan ze na 17:00 ook niet meer zelf bellen. En tuurlijk heb ik een mobiel, maar idd ik sta liever niet op het schoolplein te bellen met een gyn. Dus alles moet snel, omdat je toch het telefoontje thuis wil aannemen.
Ja, en die assistentes hebben niks anders te doen. Ik begrijp je wel hoor, daar niet van, maar het is vaak een stukje onmacht of je bent gewoon domweg echt vergeten. Is vervelend als het jou overkomt, want voor jou is het belangrijk, maar voor hun dagelijkse kost.
Ik vind dat je er wel makkelijk over denkt. Als ik daar heen zou gaan, zou ik toch ook niet vergeten worden. Het is 2,5 week geleden in haar agenda gezet. Daar was ik bij. Voor beide partijen handiger om te bellen ipv daarheen. Om 16:00 had ze de hele dag poliklinische afspraken gehad, geen bevallingen. En de assistentes zijn er toch ook juist voor afspraken?
De assistentes hebben geen zicht of je wordt gebeld. Dus tja die kunnen er niet zoveel aan doen. Zolang de gyn ze niks vraagt of laat weten dat hij niet meer kan bellen zullen ze jou ook niet bellen om de afspraak te verzetten. Het zou mij niks verbazen als het spreekuur uitliep em de arts naar huis wilde. Geen zin meer had, en de telefoontjes daarom maar zelf naar morgen heeft verplaatst. Zonder assistentes of iemand in te lichten
Maar ook dat kan gebeuren. Ik heb het zelf ook al een keer gehad. Toen bleek dat ze de afspraak vergeten was, stond wel in de agenda, maar op een dag dat ze eigenlijk geen spreekuur had. Kan gebeuren, het blijven mensen. Dat ze alleen poliklinische afspraken had vanmiddag wil niet zeggen dat er geen spoedgeval tussen kan komen. Maar dan nog, nu blijf je gissen en daar schiet je ook niks mee op. Bellen morgenochtend en dan weet je het. En bij een spoedgeval weet je niet altijd hoe lang die duurt, dus afbellen zullen de assistentes niet zo snel doen. En als het dan einde van de dag is, tja dan gaan ze naar huis en gaan ze de volgende keer weer verder. Ik denk er dus niet zo zeer makkelijk over, maar ik begrijp wel dat er eens wat tussen kan komen of dat er fouten gemaakt kunnen worden. Helaas is er dan ook altijd een gedupeerde en in dit geval ben jij dat.
Ja, maar je kunt nog zo hard van alles plannen, maar als er een spoedgeval tussenkomt, kan de gyn toch zomaar wel opgeroepen zijn daarvoor. Bij onze eerste miskraam kreeg ik een spoedcurettage, en dat moest dan ergens tussendoor als er tijd over was. Tja, kwam een spoedkeizersnede en een transplantatie tussendoor, die dus toch echt voorgingen, waardoor ik, na een hele dag nuchter te zijn geweest, pas om 22.45 werd geholpen uiteindelijk... Hadden ze van tevoren ook niet kunnen bedenken, want dat soort dingen plan je dus niet Morgen gewoon direct weer even bellen, hopelijk heb je dan snel de gyn aan de lijn en als die er morgen niet is, even zien dat iemand anders je de uitslag doorbelt.