Hallo Dames, I need helpp Ik heb een kennismaking met een gastgezin. Erg leuk, maar ben best zenuwachtig! Daarom belangrijk om mij goed voor te bereiden. Heeft iemand tips om een goede eerste indruk te maken? En tips hoe ik het verder aan kan pakken? Het gaat om een gastgezin met 2 baby's. Alle tips zijn welkom Groetjes Rojîn
Wees jezelf, stel je open voor vragen, en stel zelf ook vragen. Wees eerlijk, ook als er dingen worden gezegd waar je het niet mee eens bent. Succes!
Maar ga je de jouwe mee nemen of niet? Mijn tip: wees jezelf en wees eerlijk en spontaan. Vertel wat leuks over jezelf, wat jij belangrijk vind, wat je de kinderen wilt/kunt bieden. Succes!
Duidelijk. Ik ben zelf gastouder, maar bij mij thuis, dus dat is net even anders. Wat ik altijd laat blijken in het gesprek is dat ik dit werk doe omdat ik het leuk vind om kinderen te begeleiden tijdens hun ontwikkeling. Ik probeer vraagouders het gevoel te geven dat ze met een gerust hart hun grootste bezit bij mij achter kunnen laten. Verder bespreek ik altijd welke manier van opvoeden de vraagouders gebruiken. Zijn ze van de rust en de regelmaat of mogen de kinderen zelf aangeven wanneer ze willen eten, spelen, drinken en slapen. En verder loopt zo'n gesprek vaak zoals het loopt. Veel succes gewenst.
Bedankt voor de reacties! Ik ga voor mijzelf alvast wat vragen op papier zetten. Dan kan ik ze tenminste niet vergeten, mocht ik een black out krijgen door de zenuwen... Ze zijn Engels, dat vind ik ook best spannend