Hoi meiden, Jaren geleden zijn er bij mij meerdere leverhemangiomen ontdekt. Normaal hoef je je daar ook geen zorgen over te maken maar bedenk me net dat ik het helemaal vergeten ben om dit aan de gyn te vertellen. Ik ben nu 18 wkn zwanger en het blijkt zo dat door de zwangerschap deze kunnen groeien. En ben nu natuurlijk gigantisch in paniek....en het is nu natuurlijk te laat om het zh te bellen maar vraag me toch af of iemand van jullie hier ervaring mee heeft! Hoop dat iemand me een beetje kan geruststellen. Groetjes
Hoi hoi, Ik heb geen ervaring met wat jij beschrijft maar wel met leverproblemen tijdens de zwangerschap. Per toeval kwamen we er achter dat mijn leverwaarden ( ALAT en ASAT) zwaar verstoord waren tijdens de zwangerschap.. Ze hebben nooit een oorzaak kunnen achterhalen. 83 buizen bloed geprikt, ontelbaar veel echo's en ziekenhuis verblijven, maar niets! De enige indicatie die ze hadden is misschien STUWING. Ordinair gezegd; de baby gaat duwen op bijv de lever. Ik kan me voorstellen dat je dit in de gaten kan laten houden gezien je lever-geschiedenis. Ik weet natuurlijk niet of dit een extra risico voor je kan vormen, de stuwing, maar wilde het toch ff aangeven Groetjes Marieke
Hoi marieke, Thanks voor je reactie, ze weten nu van de aandoening en houden het extra in de gaten. Groetjes