belangrijk vraagje..willen jullie svp even lezen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovecouple, 26 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

op tv zag ik het laatst dat een vrouw na de bevruchting weer een keer bevrucht is waardoor ze een tweeling kreeg waarvan beide een aantal maanden verschilde. maar dit was zulk wereldnieuws, het komt eigenlijk nooit voor. Ga er maar vanuit dat de kans heeeeeeeeeeel klein is tot nihil.
    groetjes

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lekkere ben jij, Ons Kleintje: ga je toch weer met zo'n uitzonderingssituatie aankomen... Gaat TS zich daar straks zorgen over maken dat ze bij een van die uitzonderlijke uitzonderingen hoort...
    :)

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Nee dat kan niet. Geniet er maar lekker van.

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd dan, jij slimme meid.

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Nou zo een heeeeele stomme vraag is het dus niet! :)
    Het kán, maar kans is gewoon te klein om je daar druk om te hoeven maken, gelukkig! Hoe gaan die kinderen dat later uitleggen op school joh, iedereen zal ze voor gek verklaren... En kun je dan ook bevallen en de jongste nog een paar maanden binnen houden? Hihi hoezo domme vragen ;)

6. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Nou nou nou dames wat een brute reacties lees ik hier! Laat ik nou idd onlangs hebben gelezen dat er een vrouw is die na haar bevruchting nogmaals bevrucht is. Het ene kindje was dus een paar maanden ouder dan het andere. Dus zo'n domme vraag is het niet! Tuurlijk is de kans zo enorm klein dat je je er eigenlijk geen zorgen over hoeft te maken. Maar om nou zo bruut te reageren, vind ik niet echt nodig! Het is voor haar misschien al heel wat geweest om de vraag te stellen........

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    De dames die zo belachelijk reageren kunnen zich nu dus eens achter hun oren gaan krabben en bedenken dat ze de volgende keer de harde feiten kennen voordat ze een ander te kakken zetten!. Het kàn dus wel, maar is zeer zeldzaam...

8. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik weet niet of dat bij jullie het geval is maar ik heb dat ook op TV gezien maar dat was in een aflevering van Grey's Anatomy!
    (wil niet zeggen dat het niet echt kàn gebeuren maar als je niet meer zeker weet waar je iets gezien hebt en het was fictief, kan je denken dat het mss in een docu of het nieuws was ofzo...)

TS, ik vind het erg voor jou dat er niet zo leuk gereageerd werd op je vraag al ben ik er zeker van dat het niet slecht bedoeld was. Ik denk ook dat je mss eens een leuk boek kan opzoeken over zwangerschap en dan kan je lekker lezen wat er nu allemaal in dat lijf van je gebeurt! Super interessant! ;)

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo allemaal,

Het spijt mij wel, maar TS komt met een vraag, die ze waarschijnlijk voor de zekerheid stelt omdat ze zich onzeker voelt. Ze is zwanger en heeft last van haar hormonen. Dan is het niet raar dat je je af en toe dingen gaat afvragen waar je éigenlijk het antwoord al op wist.

Ik denk toch écht dat dit forum bedoeld is om elkaar te steunen en erdoorheen te helpen, en ik denk dat een ieder zich veilig moet voelen om welke vraag dan ook te kunnen stellen. Ik vind het enorm kinderachtig dat TS zo afgebekt wordt!
    En dat ze het antwoord op deze vraag niet weet, betekent niet dat ze onverantwoord zwanger is!

TS, meis geniet lekker van je zwangerschap en van het vrijen, en laat t stelletje gefrustreerde meiden maar kletsen!

10. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je je zo vroeg in de zwangerschap veel zorgen maakt en veel vragen hebt. Ik vind het dan ook wel onbehoorlijk dat iedereen zo bot reageert, hoe "dom" de vraag ook is.

In de meeste gevallen springt er maar 1 eitje. Dit eitje leeft niet zo lang. Ik geloof maar iets van 24 uur of zo. Het is door het sperma van je partner dat je langer "vruchtbaar" bent. Maar afijn, als je een maal zwanger bent, maakt je lichaam hormonen aan die een verdere eisprong onderdrukken. Als er al andere eitjes waren, dan zullen ze dus tegen deze tijd al lang bevrucht moeten zijn. Nieuwe eitjes komen er voorlopig niet, dus laat die zaadjes maar lekker zwemmen.

Inderdaad, er zijn mensen met meerdere baarmoeders, maar dit zijn echt de hoogst mogelijke uitzonderingen. Kans hierop is ongeveer even groot als de kans dat twee hoogblonde blanke mensen een negertje op de wereld zetten (ook mogelijk, maar ... zoals begrijpelijk, een heeel HEEEL kleine kans).

Ik zou gewoon lekker genieten van de prille zwangerschap en de onbezorgde seks. Tegen de tijd dat je 6 maanden heen bent gaat je buik je steeds meer in de weg zitten. Misschien dat je je binnenkort wel te moe voelt om te vrijen... dus geniet van elke keer dat je gewoon lekker seks kunt hebben en maak je geen zorgen over eitjes en zaadjes.

(Ohja, en mocht je ergens iets lezen over dat sperma de baarmoeder mond doet rijpen, dat is absoluut waar... maar kan pas effect hebben als je zo ongeveer al mag gaan bevallen.)

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Voor alle meiden die nu zo raar reageren op TS en dat het tijdens de biologieles wel verteld wordt... Bij alle vakken is jullie waarschijnlijk ook verteld dat domme vragen NIET bestaan!

Ik vind het jammer dat wanneer er iets gevraagd wordt er dan zo vervelend op gereageerd wordt...

TS trek je er maar niets van aan meid!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en je hoeft je zoals al eerder gezegd is... geen zorgen te maken!
    Alleen als je na het vrijen een pijnlijk gevoel onderin je buik hebt wat lang blijft aanhouden zou ik wat voorzichtiger zijn...

En het kan idd dat er nog een zwangerschap ontstaat wanneer je al zwanger bent en dit is idd zeldzaam...

Wanneer je zwanger bent zorgt je lichaam ervoor dat het vruchtje goed beschermd wordt en door je zwangerschap maakt je lichaam andere hormonen aan zoals HcG en Progesteron waardoor de hormonen die zorgen voor rijping van de eicellen (FSH) en het springen van de eicellen (LH-Hormoon) laag blijven.
    Er groeien dus geen eicellen meer en vindt dus ook geen eisprong meer plaats.

Daarnaast wordt meteen alles hermetisch afgesloten. Je baarmoedermond is afgesloten met een slijmprop waardoor er niets meer naar binnen kan.

Geniet lekker van je zwangerschap meid!

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik ben benieuwd of lovecouple al een beetje gerustgesteld is. De kans is dus zo nihil dat je niet bang hoeft te zijn dat het je overkomt.

Gefeliciteerd met je zwangeschap. Hur of koop wat boeken over de zwangerschap. Het is niet alleen leerzaam maar ook leuk. Ik heb ook boeken gekregen van een vriendin en mijn man en ik zitten er elke dag wel in te lezen.

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

TS: je moest eens weten wat ik allemaal niet wist toen ik zwanger bleek te zijn, ik heb nu nog 3000 onbeantwoorde vragen, heel vaak vindt je ook goede antwoorden op google en ik heb zoals sommigen al adviseerden een boek gekocht over zwanger zijn en bevallen, dat scheelt al een hele hoop ;)
    ook kun je op deze site je vraag aan een verloskundige stellen, ik ben daar heel blij mee :)

14. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Domme vragen bestaan zeker niet.
    Op dit forum zijn we om elkaar te helpen. De een is nou eenmaal beter voorbereid dat iemand anders. Ze stelt de vraag hier omdat ze er onzeker over is, en wint zo haar informatie.
    Meid, dat geeft helemaal niet.
    Dat je nu niet meer reageerd snap ik heel erg goed.
    Ik zou me namelijk ook gekwetst voelen als ik onzeker was en mijn vraag hier stelde en dan al deze reacties hier lees.
    Zou dan ook niet snel weer iets vragen.
    Maar niemand bedoeld het verkeerd, dat weet ik zeker.

15. Niet meer actief

Misschien kan dit topic net zo goed dicht dit heeft weinig nut!

16. Gezond

Gezond Niet meer actief

Misschien is het beter om TS zelf te laten beslissen wanneer het topic dichtkan?

Ik bedoel... ze wordt eerst van alle kanten bejegend terwijl ze alleen maar iets wil weten... en dan wordt er ook nog vóór haar beslist dat het topic wel dichtkan!

Geef TS a.u.b even wat tijd... Lijkt me wel zo netjes...

17. Niet meer actief

Uuh sorry hoor maar ik was een van de eerste die hier reageerde dat ik het niet normaal vond hoe mensen hier op haar reageerde (dat ze dom was etc.) dus weet niet of je het direct naar mij bedoeld Wishgirl?!

Zo ja dan lees ff terug...

Neem alleen de TS in bescherming meer niet.. aangezien zij wel niet meer zal reageren door al deze reacties!

18. Jack

Jack Lid

29 mei 2008
    36
    0
    0
    Ik vind dat dit onderwerp ook wel afgesloten kan worden.
    Maar weet niet hoe het moet en denk dat diegene die hem heeft geopend het ook niet weet.

En doordat iedereen elke keer weer reageert blijft dit onderwerp bovenaan staan en volgens mij heeft iedereen dit onderhand wel gelezen.

Dus zou zeggen: Sluiten maar!

19. Niet meer actief

Precies

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

Nee was niet persoonlijk naar jou gericht JsztD.. maar wat mij heeeeel veel opvalt hier op het forum dat anderen beslissen wanneer een topic dicht mag... Ik zou zeggen... Laat dat aan de mods over en/of aan TS...

Deel Deze Pagina