Ik ben zwanger, maar hij wil nog helemaal geen kinderen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloempje83, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi allemaal,

Ik ben onverwacht zwanger geraakt. Wij doen aan anticconceptie dmv temperaturen en op mijn vruchtbare dagen (dit nemen we vrij ruim) gebruiken we condooms. Dit doe ik om alvast te ontpillen mochten we ooit gaan besluiten proberen zwanger te raken. Het condoom is deze maand 1x afgegleden, maar we wisten bijna zeker dat er geen sperma in mij is gekomen. Maar na 5 dagen over tijd vanmorgen toch maar een testje gedaan, en er staat zwanger! Wat moet ik nu doen? Ik durf het mijn vriend nog niet te vertellen want die heeft een hele drukke week op zijn werk en kan de afleiding nu even niet gebruiken. We hebben het er niet al te lang geleden wel over kinderen gehad en toen heeft hij aangegeven dat hij ze voorlopig echt nog niet wil! Ik denk dat hij wil dat ik het weg laat halen. Ik ben van plan om hem het vrijdagavond te vertellen, maar ben zo bang hoe hij gaat reageren. Ik heb zelf nog geen eens besloten wat ik doe als hij het niet wil, dus help wie heeft er advies?

2. sinada

sinada Niet meer actief

Hoi
    Jeetje lastige situatie zo. Ik zou het toch gewoon meteen aan je vriend vertellen. Hij is tenslotte de vader en misschien heel erg blij juist. Ik weet niet of jullie samenwonen of wat jullie situatie verder is maar als die goed is waarom zou je vriend dan willen dat je de zwangerschap beeindigd.

Ik wens je veel succes

3. We hebben begin dit jaar samen een huis gekocht en zijn daar nog volop mee bezig, was een opknappertje. Wel genoeg ruimte op zich, we hebben vier slaapkamers dus aan de ruimte zal het niet liggen. Ook hebben we alletwee een vaste baan met een goed salaris. Daarom ben ik laatst ook over kinderen begonnen, omdat ik wel graag over een jaartje wilde gaan proberen. We zijn nu trouwens ong. twee jaar samen. Maar hij vind dat hij nog niet toe is aan kinderen en wilde het er niet meer over hebben. En nu een maand later dit. Ben ook bang dat hij denkt dat ik met opzet zwanger ben geraakt omdat ik er laatst een keer over begonnen ben...

4. sinada

sinada Niet meer actief

Leg het hem gewoon uit. Hij was er ook bij dat jullie sex hadden. Het duurt nog 8 maanden voor de kleine geboren is dus volgend jaar proberen kan worden ingeruild voor volgend jaar al een kind.

Ik kan niet voor jullie spreken maar zoals jullie het nu voor elkaar hebben past een kind daar prima tussen.

Als je even prive wilt praten mag je me ook mailen hoor.

5. Care

Care Actief lid

28 okt 2008
    348
    0
    0
    managementassistent/directiesecretaresse
    Rotterdam
    Ik zou het ook gewoon vertellen. Je was toch al bezig met ontpillen dus jullie zouden er op den duur toch een keer voor kiezen. Je lichaam heeft de beslissing alleen eerder voor je genomen.
    Misschien is je mannetje wel in de zevende hemel :)

Heel veel succes :D

6. wolly

wolly Niet meer actief

Erg lastig dit, ik zou het wel zo snel mogelijk vertellen en niet wachten tot vrijdag, anders wordt het voor jou ook alleen maar moeilijker.
    Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen.

Heel veel succes!

Liefs wolly

7. Ik kan nu ook niet meer wachten, zit er heel de tijd aan te denken. Ik ga het vanavond gewoon vertellen. Wat duurt zo'n dag dan lang he?
    Ben zo benieuwd hoe hij zal reageren. Ik hoop positief, maar ben er bang voor.

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Verplaatst naar het juiste topic.

Kwebbel

9. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik begrijp je bezorgdheid maar hoe kan je dit met opzet gedaan hebben? jullie hebben een condoom gebruikt die is afgegleden, dat is niet jouw fout, dat moet hij toch ook wel inzien, meid vertel het je vriend, hoe eerder hij het weet hoe beter, straks wordt hij nog kwaad dat je het zo lang hebt verzwegen. succes hoor hij zal allicht eerst even schrikken, dat is niet erg, gun hem die reactie ook, en heb het er later samen over, over zijn gevoel en jouw onterechte schuldgevoel,

10. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Temperaturen is sowieso geen "waterdichte" anticonceptiemethode, er zijn genoeg redenen waardoor je temp anders kan zijn en je toch vruchtbaar kunt zijn. Dat wist jouw vriend als het goed is zelf ook wel. Toch vond hij het goed om dit risico te nemen, en hij heeft ook niet aangedrongen op een morning-after pil toen het mis ging met het condoom.
    Dan zou het toch raar zijn als hij nu opeens alle "schuld" bij jou legt en het weg wil laten halen? Hij was er zelf ook bij hoor!

Heel veel succes in elk geval!

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Gewoon vertellen! Je kan het ook niet achterhouden natuurlijk. En ja misschien is hij wel blij. Laathet in iedergeval maar horen meid wat hij zei

12. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ik zou er wel eerst goed over na denken wat je zelf wil. Ik bedoel, als je denkt dat hij misschien van je verlangt dat je het laat weghalen? Bedenk goed wat jij wil! Ik hoop voor je dat hij toch positief reageert en jullie samen een mooie zwangerschap tegemoet gaan

13. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    tja hij waren der ook bij

als je wilt ontpillen en hij wil nog geen kids waarom doet hij dan niet altijd een rubber om
    een kans is altijd aanwezig
    zo ook als de condoom afgegleden is

in iedergeval gefeliciteerd en hoop dat hij toch blij is als hij het hoort :)

14. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik zou het vertellen vanavond, maar dat ga je dus ook doen. Je weet toch niet hoe hij er over denkt als het opeens 'echt' zo is. Wie weet moet hij even aan het idee wennen en jij ook maar als je toch over een jaar ofzo wou beginnen, dan zou ik denken, wat maakt het uit, een jaartje eerder of later. En zwanger worden doe je niet in je eentje.
    Bedenk wel goed van tevoren wat je zelf wilt, zodat je je niet om laat praten om bijv. het kindje weg te laten halen om hem tevreden te stellen. Echt doen wat je zelf ook zou doen, je kunt het niet meer omdraaien. Sterkte!

16. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    wat de rest van de meiden al zeggen, ik zou het wel zo snel mogelijk vertellen op een rustig moment.
    zijn werk gaat niet voor jou!
    ik snap heel goed hoe jij je voelt, ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt.
    in januari dit jaar hadde me ex en ik besloten een kindje te willen en ik ben toen gestopt met de pil. echter in februari gaf hij alweer aan dat hij toch nog even wou wachten dus ik heb dat geaccepteerd maar heb hem wel verteld dat ik geen pil meer zou slikken.
    hadden dus afgesproken een condoom te gebruiken een week voor en een week na me eisprong. de week erna kon ik bepalen door tempen.
    nu waren we in maart 2 dagen te laat begonnen met condoom te gebruiken en volgens me temperatuur had ik op dag 17 me eisprong gehad, dus eigelijk zou er niets aan de hand zijn maar toch ben ik zwanger geraakt en bleek ik me eisprong achteraf eerder te hebben gehad zonder dat me temp is gestegen.

mijn ex wou echt totaal geen kinderen hij was 22 en wou nog zijn luxe leven behouden ( dus ikke ikke en de rest kan stikke) ik moest kiezen tussen hem en het kindje en ik heb gelijk voor me kindje gekozen, iemand die je voor zo keuze steld is het niet waard om bij te blijven!

tot op de dag van vandaag beschuldigt hij mij ervan dat ik expres zwanger ben geworden en het mijn fout was. en hij wil ook niets van zijn eigen zoontje weten.

ik hoop natuurlijk voor jou dat het bij jou anders zal gaan.
    maar wees daarom wel zo snel mogelijk eerlijk en duidelijk tegen je vriend. maak voor jezelf eerst een keuze wat je wilt want het kindje groeit immers in jou en voor een man is het makkelijk gezegt van "laat het maar weghalen" het is niet zijn lichaam en groeit niet in hem.
    een beetje man komt voor zijn verandwoordelijkheden op en ziet dit als een heel mooi wonder dat van jullie samen is.

Liefs xx

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wij kennen elkaar al ons halve leven en toen we besloten zwanger te worden en dat meteen lukte en ik zomaar op een vrijdagmiddag een testje ertegenaan gooide, wist ik niet hoe ik het had! Ik heb mijn man gebeld die meteen naar huis kwam en die was zo zo ongelooflijk blij en trots! Nog steeds hoor met 11,5 week!
    Jullie hebben een huis, goede banen, dus een solide basis. Mooie leeftijd ook.
    Komop meid; ga ervoor!
    En als hij wil dat je het weg laat halen, denk daar dan ajb heel heel goed over na wat hij van je vraagt, want ik heb het gevoel dat jij de baby wel graag wilt laten komen of niet?
    Succes! ;)

18. Hoi allemaal, wat ik al dacht: in eerste instantie zegt hij dat hij het niet wil houden. Hij denkt er zo makkelijk over... dan laten we het toch weghalen!? Ik boos, huilen en gezegd dat doe je niet zomaar even. Nu is het stil en zeggen we even niets meer tegen elkaar. Hij vind onze relatie op het moment niet stabiel genoeg. Misschien heeft hij wel gelijk, maar die verbouwing en alle drukte er omheen heeft ons ook geen goed gedaan. Maar ben het wel met hem eens dat je als ouders een stabiele basis moet zijn. Zucht.. we denken er alletwee nog heeeel hard over na .... Zoo moeilijk dit.

19. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo

jeetje wat een L*L sorry hoor maar hij was er toch zelf bij
    denk goed na wat je wil meis wil niet dat je spijt krijgt van iets wat je nooit wou

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.836
    113
    Zo, wat een eikel! "Dan haal je het toch gewoon weg?" Dan had hij toch gewoon een condoom kunnen gebruiken. Dat snap ik echt niet hoor, hij weet toch wat het risico is.

Deel Deze Pagina