eerste keer gyn vriend mee?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door morgaantje, 12 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    Hoi meiden,

OP 18-06 moet ik voor de eerste keer naar de gyn.
    Nu ben ik erg benieuwd of ik mijn vriend ook mee moet brengen. (toen ik een afspraak heb gemaakt hebben ze hier niks ver verteld).

Verder ben ik hier een beetje aan het zoeken wat je zo'n eerste keer kan verwachten maar volgens mij is dat heel divers. Kunnen jullie me helpen met wat ervaringen?

Alvast bedankt.

liefs morgaantje

2. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Mijn man is met alle voorgesprekken en onderzoeken meegeweest naar het ziekenhuis.
    Ik vond dit erg prettig,

Greets Beeb

3. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    het ligt er natuurlijk aan waarvoor je gaat...

denk je dat je zwanger bent?
    lukt t zwanger worden al n geruime tijd niet?

dan pas kunnen mensen met dezelfde ervaringen reageren...

als je t mij vraagt.... ik neem ten alle tijden als mijn man vrij heeft mijn man mee... t gaat hem ook aan :)

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou ook willen dat mijn man meegaat!

5. Naima

Naima Lid

10 okt 2006
    59
    0
    0
    Zie ook het andere topic hierover, staat ook wat info over. Het is wel goed om met zn 2en te gaan omdat je allebei ook wat vragen moet bantwoorden. Ook als vrij duidelijk is dat er bij jou een lichamelijk probleem is (bijv. geen eisprong) wordt meestal je partner onderzocht, zodat ze weten of alles bij hem wel ok is voor ze wat aan je eisprong doen ;)
    Bij sommige gyns doen ze bij het eerste bezoek een inwendige echo, soms ook niet. Vaak kan je ook snel terecht voor wat aanvullend bloedonderzoek
    En voor de rest vond ik het eerste bezoek wel fijn: echt het idee dat je dan weer een stapje verder bent :)

6. sandra30

sandra30 Lid

12 mei 2007
    34
    0
    0
    ik zou je vriend gewoon meenemen naar het bezoek aan de gyn. het heeft ons goed gedaan, zo ben je er toch samen mee bezig.
    er moeten de eerste keer veel vragen beantwoord worden, bv of je vriend vroeger de bof heeft gehad of dat hij met chemicalien werkt, dat soort dingen, succes voor de 18 e. het heeft mij en mijn vriend erg goed gedaan omdat we nu gericht met iets bezig kunnen zijn, ik krijg 25-06 een inwendige echo
    groetjes sandra

7. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    Ik ga dus naar de gyn omdat mijn cyclus heel onregelmatig is en de dokter het idee heeft dat ik geen eisprong heb.

@naima lijkt mij idd ook wel heel erg fijn ik ben nu steeds zo onzeker wil gewoon heel graag weten of alles wel in orde is.

@sandra spannend meid hoop dat de 18e alles goed gaat. Ik lees ook wel veel dat meiden het eerste gesprek al echo krijgen hebben ze aangegeven waarom dat bij jou niet is gebeurd?

Onwijs bedankt al voor alle reactie.... echt prettig :)

liefs morgaantje

8. sandra30

sandra30 Lid

12 mei 2007
    34
    0
    0
    beste morgaantje,

bij mij is niet duidelijk waarom ik niet ongesteld word. De gyn wil starten met een ofo (orienterend fertiliteitsonderzoek), kreeg 10 dgn primolut om een menstruatie op te wekken, na 3-4 dgn kreeg ik een onttrekkingsbloeding, zo weten ze wat dag 1 is van een cyclus, nu moet ik op dag 3 en dag 21 bloed laten prikken en aan eind van de maand de echo (waarom niet direct, geen idee..). Dus aan eind van de maand weet ik al veel meer. Jij heel veel succes de 18e!

groetjes sandra

9. Kejay

Kejay Niet meer actief

ik zou mijn vriend ook meenemen. Kinderen krijgen doe je samen!
    Succes :p

10. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hi morgaantje,

Wij zijn samen gegaan dit is handig voor alle vragen.

Deel Deze Pagina