Hallo, Wij hebben een dochter van 5 en een dochter van 5 maanden en nou kwamen we er vandaag achter dat we ondanks goed pil gebruik weer zwanger zijn,waarschijnlijk al ruim 2 maanden. Ik heb borstvoeding gegeven tot 8 weken en daarna direct aan de pil gegaan en nu dus onverwachts zwanger i.p.v de griep. Voor mij waren 2 kinderen prima geweest en moet dan ook vreselijk wennen aan het idee. Zijn er meer moeders die 2 kids zo heel kort op elkaar krijgen? Zijn er moeders die mij positieve verhalen kunnen vertellen?Hoe hebben jullie b.v de praktische problemen opgelost?En financieel, is van 2 naar 3 zoveel verschil? Het is niet mijn bedoeling het idee te geven dat dit kindje niet welkom is want dat is het wel, moet alleen vreselijk aan het idee wennen omdat het totaal niet gepland is. xxx
ken een aantal mensen die dit ook hadden. en die zijn allemaal erg goed terecht gekomen. schijnt wel vaak voor te komen. tis denk ik idd eerst ff de schrik omdat je het niet verwacht had enzo. maar naarmate het vorderd valt het waarschijnlijk wle mee. en waar er 2 eten eten er ook wel 3 hoor.
Ik heb geen ervaring ermee, maar ik denk het financieel wel haalbaar is...Makkelijk praten weet ik! Maar je hoef niet veel extra's aan te schaffen toch? Alleen een extra ledikant. Enne jah luiers en voeding... Nou in ieder geval gefelicteerd..Het is wel even schrikken vooral als je weet dat je het veilig doet...
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar mijn schoonzus ging een paar maanden na de bevalling van de 2e naar de huisarts voor een spiraaltje. Zij waren ook klaar met 2 kinderen. Op het geboortekaartjevan de 2e stond ook een gedichtje in de trant van '..nu is ons gezin compleet...' Nou niet dus Ze bleek al zwanger. Het is wennen uiteraard, zelfs als een zwangerschap wel 'gepland' is kan het wennen zijn dus schaam je daar niet voor! Nog een kind is ook een hele verantwoordelijkheid en dus logisch dat je daar over nadenkt. Het huis van mijn zwager/schoonzus was er ook niet bepaald op gebouwd, naast de niet al te grote ouder slaapkamer hebben ze nog 2 kleine slaapkamers over en geen zolder of iets dergelijks. Maar je past je gewoon aan. En als ze er eenmaal zijn wil en kan je ze niet meer missen. Financieel hebben ze het ook niet super breed maar ook niet erg slecht. Kijk een hoop spullen heb je natuurlijk al. Alleen als het nu een jongen word moet je nieuwe kleren kopen En meubeltjes zijn 2e hands ook goed te verkrijgen. Waar ik haar nog het meest over hoorde was het constant zwanger zijn dat ze zat was. Het duurde na de 3e ook lang voor ze zoiets had van hehe, ik ben mezelf weer! Ik zou de komende weken vooral gebruiken om aan het idee te wennen dat jullie opnieuw ouders worden, de praktische zaken komen later wel weer denk ik dan. Tenslotte, van harte gefeliciteerd natuurlijk! En een fijne zwangerschap toegewenst.
Ik heb er geen ervaring mee. Maar een nicht van mij zei laatst ook dat van 1 naar 2 kids, zwaarder is als van 2 naar 3. Nu ging dit voornamelijk over dat mijn zoontje een keer daar ging logeren enz. en ze zelf al 2 kids heb. Maar ik denk dat dit met andere zaken ook zo is. Qua financieel en praktische dingen.
als ik reken, 2 maanden BV, 2 maanden pil en al ruim 2 maanden zwanger dan kan je nooit volgens mij goed pilgebruik hebben gehad, tenminste het word aangeraden om de eerste ronde nog met condooms te doen ipv meteen de eerste ronde beschermd weer een gevolg van verkeerd informatie volgens mij.. Was je wel al ongesteld geweest MET pil zeg maar? dus een ontrekkingsbloeding of heb je die nooit gekregen? Maar goed daar gaat het niet om is alleen jammer dat je niet goed genoeg bent voorgelicht als de cijfers een beetje kloppen. Financieel lijkt mij niet veel verschil tussen 2-3 eerlijk gezegd, je hebt de meeste spullen al waar als het goed is de kleinste dan net weer uit is .. (met een beetje creatief denken) Ja lichamelijk moet je gewoon (net als altijd) goed voor jezelf zorgen, dus zorg voo extra vitamientjes, rust optijd en probeer niet teveel te tillen (ivm je bekkenbodem die nog niet al te stevig zal zijn maar HOEFT NIET maar voor de zekerheid) Ik denk dat het wel even slikken is maar uiteindelijk allemaal wel mee zal vallen je bent niet een paar weken geleden bevallen maar al een aantal maanden dat scheelt zeker al een boel.. Meestal als je aan dat soort dingen toegeeft komt het allemaal wel op zijn pootjes terrecht met een beetje liefde, creativiteit en soms een beetje extra hulp (als je moe bent e.d.) KOMT GOED SCHATJE (even uit de reclame gepikt) Dus accepteren en toch gewoon maar gaan genieten het blijft bijzonder!