belangrijke tip mbt semenanalyse!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Shorty01, 6 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shorty01

Shorty01 Lid

26 mrt 2014
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, na 2 jaar in de mmm in nederland en 6 x iui met clomid zijn wij maandag naar Gent geweest voor ons startgesprek. Mijn vriend kreeg daar gelijk weer een semenanalyse en 2 uurtjes later konden we bij ons behandelend arts komen voor de uitslag. Alsof we een klap in ons gezicht kregen, hoeveelheid boven gemiddeld, beweeglijkheid was goed alleen 0% normale vorm gevonden. De dokter zei hier zit hoogstwaarschijnlijk jullie probleem en het betekent dat we niet voor ivf in aanmerking komen maar gelijk doorgaan naar icsi. Ik kon mijn oren niet geloven want hier in nl heeft hij 2x een onderzoek gehad en 6x iui waarbij het zaad is geselecteerd en ze hebben altijd gezegd dat bij hem alles prima in orde was, waardoor wij dus 2 jaar lang dachten dat er met mij iets mis was. Ik liet de arts gelijk de resultaten uit nl zien omdat ik het niet kon geloven, ze keek en zei ik zie het al er is niet op de vorm getest.

Dus bij deze wil ik iedereen die net in de mmm stapt erop wijzen om op te letten of er ook op de vorm getest word zodat je niet net als ons 2 jaar van je tijd verdoet en 6x iui behandelingen onder gaat die eigenlijk bij voorbaat al geen kans van slagen heeft. Sorry voor het lange verhaal maar let er ajb op meiden dat ze erop testen want niet alle nederlandse ziekenhuizen doen dit.

2. Kiwitjee

Kiwitjee Lid

16 apr 2014
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi Shorty01,

Wat erg om te lezen. Ik hoop dat jullie nu veel meer geluk hebben met jullie behandelingen. Mag ik vragen bij welk ziekenhuis jullie in NL zaten? Want dit is zeker een aandachtspunt!

3. Shorty01

Shorty01 Lid

26 mrt 2014
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hai kiwitje wij zaten bij het ijsselland ziekenhuis zij gaan nog wel de controle echos doen anders moet ik te vaak naar Gent maar ga ze het dan wel vertellen dat ze beter voortaan ook op de vorm testen.

4. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ shorty bedankt voor de tip ! .. ik neem aan dat je in het ijsseland ziekenhuis in Capelle a/d ijssel zit ? toch? ik zit in het Maasstad ziekenhuis.

Waarom ben je niet eerst over gestapt naar het Maasstad ziekenhuis.. als ik vragen mag ? voordat je naar gent toe bent gestapt ? maasstad werkt ook samen met Gent. en met het Erasmus mc. :)
    volgens mij testen ze in ons ziekenhuis wel op de vorm ik zal het toch nog eens navragen en checken !

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat raar! Ook in Nederland is het namelijk gewoon protocol om op morfologie te testen...

6. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Inderdaad raar! Bij ons is wel op vorm getest.
    Jeetje, wat een slechte zaak dit! Ik zou hier echt wel werk van maken...
    Hopelijk is icsi voor jullie de uitkomst meid. Succes, ik duim voor jullie. Dat gaat vast helemaal goed komen in Gent:)

7. Shorty01

Shorty01 Lid

26 mrt 2014
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja de arts in gent zei ook dat ze bekend was met het feit dat niet elk nerderlands ziekenhuis erop test maar wist ik veel ik heb er nooit bij stil gestaan dat ook dat nog kon. Toen ik doorgestuurd werd voor ivf wilde ik gelijk naar gent toe ivm met alle positieve verhalen die ik erover hoorde en tot nu toe vind ik het zo fijn daar en heb echt vertrouwen in hun. Ik zit idd nu wel na te denken om voor de controle echos naar maasstad te gaan maar het ijsselland is wel echt veel dichterbij ivm werk

8. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ Shorty.. voordat ik in de mmm terecht kwam, heb ik eerst via Freya en andere organisaties gekeken welke ziekenhuizen er in de omgeving van rotterdam het beste staan aangeschreven. Toen kwam ik bij het Maasstad ziekenhuis uit.. na het maasstad schijnt het het fransiscus gasthuis te zijn. en op de laatste plaats kwam het ijsselland ziekenhuis.

maasstad heeft dr. verhoeff die heeft zelfs een koninklijke onderscheiding gekregen voor ivf. en ivf transport omdat hij daaraan mee heeft geholpen. https://nl-nl.facebook.com/maasstad.ziekenhuis/posts/10150690329606466

En aangezien ze samenwerken met Gent, lijkt het me idd miss een optie om van ziekenhuis te wisselen. i.v.m. de echo's en dat je je ivf poging gewoon in Gent voort zet. in principe ben je zo bij het maasstad. als je de snelweg neemt en de brieenoordbrug.

Wellicht iets om over na te denken :) Succes meis

9. Shorty01

Shorty01 Lid

26 mrt 2014
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja ik ga daar maar eens goed over nadenken inderdaad. Moet ik dan weer een verwijzing van de huisarts hebben of kan ik gewoon maasstad bellen situatie uitleggen en dan een afspraak maken

10. Steph88

Steph88 Niet meer actief

nee je kan gewoon bellen naar maasstad en je situatie uitleggen, waarnaar het ijsselland ziekenhuis jullie documenten zullen toezenden naar het maasstad ziekenhuis ;) en er zal ook een gesprek worden gevoerd in maasstad om alles duidelijk door te bespreken.

Deel Deze Pagina