Hier is ons meisje opgenomen met het rs virus. Wil graag ervaringen lezen.. Hoelang moesten jullie kindjes blijven, wat kan ik verwachten? Vind het zo eng allemaal, maar me zo' zorgen..
Het kan heel verschillend verlopen. Slechts 1 procent van de kindjes die het eerste levensjaar ziek van RS-virus zijn moet worden opgenomen omdat ze zo benauwd zijn. Mijn dochter had het de week voor kerst (maar is een stuk ouder, 6 mnd), en had 6 dagen hoge koorts en spuugde door het harde hoesten alle flessen er bijna weer uit, maar kreeg nog wel genoeg binnen om niet uit te drogen. Ze was niet erg benauwd, dus geen opname nodig. Het hoesten kan nog wel 1-2 maanden aanhouden. Hier is een informatiefolder over RS virus van het Bronovo ziekenhuis. https://www.bronovo.nl/Bronovo/nl-NL/bronovo/Patienten+en+bezoekers/patientenvoorlichting/Patientenfolders/rs_virus_kinderen.htm Er staat "Het aantal dagen dat uw kind in het ziekenhuis blijft, hangt af van het herstel van uw kind. De gemiddelde duur is een week." Als je vragen hebt zeker aan de verpleging stellen! Of gesprek met zaalarts/verantwoordelijke kinderarts aanvragen. Daar zijn ze voor. Heel veel beterschap voor Nike, en voor jezelf! Erg vervelend dat je kindje zo jong al zo ziek is
Dankjulliewel! Kiwi, heb vanmiddag een gesprek met de arts, dus dan ga ik wat vragen stellen. In het ziekenhuis werd ze aangesloten aan het zuurstof, saturatie was maar 83%. Ook heeft ze nu weer een sonde voor de voedingen, en een infuus voor antibiotica. Ze is daarnaast nu een paar keer verneveld. Heel heftig weer om weer terug te zijn.
Hoe weet je wanneer het een verkoudheid is of het rs-viru? Mijn manneke is erg verkouden, snotneus, zwaar ademen, hoesten met slijm en daardoor kokhalzen. Was vandaag bij cb maar ze zeiden zolang hij blijft drinken is het prima. zelf vind ik het maar niks want hij is erg benauwd maar drinkt wel( ietsjes minder maar wel meer dan de helft) Tips?
Sommige kinderen zijn zo ziek van het slijm in de longen dat ze slijmfluimen krijgen (attelectases) omdat ze dit niet meer kunnen weghoesten gaat er makkelijk een bacterie bij broeien. Dan hb je dus het rs virus en daar een longontsteking overheen gekregen.
Die van mij is een stuk ouder maar is voor 4 weken terug ook opgenomen geweest ivm rs en benauwdheid. Om je vraag te beantwoorden, dat weet je in principe niet totdat ze de saturatie meten. Tenminste niet zeker. Die van mij was flink benauwd. Zo benauwd dat ik het als moeder niet aan kon zien. Bij mij was het heel simpel, mijn kind is benauwd, ze doen er maar wat aan. Naar de huisarts geweest en hij vond het ook verstandig dat de kinderarts meekeek. Op het ziekenhuis meten ze dan zijn saturatie en die was in niet ruststand 86. Ze veronderstelden dat wanneer hij zou gaan slapen (ruststand) de saturatie zou gaan dalen tot het niveau dat hij zuurstof nodig zou hebben. Puffen werkte niet omdat zijn longetjes vol zaten. Opgenomen, antibiotica gestart (idd toch voor de zekerheid om eventuele bacterien op te vangen) prednison gestart, vernevelen met fentonyl gestart en zuurstof gestart. Hij werd gelijk rustiger en ik was weer blij als mama dat hij het niet meer zo zwaar had. Hij was nog net zo benauwd in eerste instantie. Maar doordat hij zuurstof kreeg hoefde zijn lichaampje niet zo hard te werken en dat was al heel erg fijn. hoe is het nu met je kleintje?
Nog steeds flink verkouden/ benauwd , als hij zo benauwd bllijft en zo dus niet kan slapen dan ga ik langs de ha-post. Zelf heb ik de hele dag gewerkt en hij heeft bij oma en opa ook niet geslapen dus hopelijk zo wel.
Hij heeft vannacht redelijk goed geslapen en slaapt vandaag overdag erg veel. Waar ik erg blij om ben want dan kan hij goed uitzieken. Dus tot nu toe laten we het op zijn beloop maar houden hem goed in de gaten
Zo'n 5 jaar geleden heeft mijn dochtertje in totaal bijna 3 weken in het ziekenhuis gelegen. Zij had toen wel het rs virus, nog een virus en een beginnende longontsteking. Wens jullie allemaal heel veel beterschap met de kleintjes!
Twee jaar geleden heeft mijn dochtertje, toen net 2 weken oud, met RS in het ziekenhuis gelegen. Na 2 dagen opname ging ze zo achteruit dat ze met gillende sirenes naar het WKZ is gebracht nadat ze geïntubeerd is en aan de beademing was gelegd. Ze heeft 3 weken in totaal in het ziekenhuis gelegen, 11 dagen op de IC aan de beademing. Vreselijk spannende tijd... Meest bijgebleven is het uur voor ze geintubeerd werd, ze ging zo hard achteruit, ademhaling van 80 per minuut. Ik was gewoon blij dat ze geintubeerd werd, veel prettiger haar in slaap te zien in plaats van stikbenauwd. Half uur voor de intubatie heeft ze nog wel aan de borst gedronken, dat was nog wel even fijn, de keer erna zou lang duren (waarna een half uur later d'r maagje werd leeggezogen ) Bedenk wel dat dit echt een uitzondering is!!! Meestal verloopt het veel milder. Echter hoe kleiner ze zijn, hoe kwetsbaarder en 2 jaar geleden was een winter met weinig RS, maar wel hele heftige. Weet je wat nou het mooiste was? Ze ging met 2 weken aan de beademing en toen ze 4 weken oud was er weer vanaf, het eerste wat de deed was haar open ogen doen en ECHT lachen naar me! Zo bijzonder!!! Ik zie dat TS inmiddels niet meer actief is?