Ineens onregelmatige cyclus maar eisprong wel op tijd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Laurie1985, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurie1985

16 dec 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,
    Mijn vriend en ik proberen sinds kort een kindje te krijgen. Ik ben sinds half juni 2014 gestopt met de pil. De eerste paar keer was mijn cyclus 28/29 dagen, afgelopen keer ineens 33 dagen en vandaag zit ik alweer op dag 36 en nog niks.. Ik voel mijn eisprong vrij goed en die had ik op dag 14 (zo lijkt bijna elke keer). Bijna overal lees ik dat je ongeveer 14 dagen na de eisprong toch wel ongesteld moet worden. Ik heb vorige week getest maar die was negatief. Ik weet ook niet wanneer ik nu moet testen?! Volgens mij begint het ontpillen nu pas. Ik wil ook niet elke keer testen om teleurstellingen te voorkomen maar ik snap niks meer van mijn lijf. Komt dit iemand anders bekend voor?!

Groetjes!!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je luteale fase kan 10-18 dagen zijn. Als je nu op dag 36 zit en nog niet ongesteld bent, dan kan je eisprong niet op dag 14 zijn geweest. Een fase van 18 dagen is al zeldzaam, laat staan dat je daar zo ver over heen gaat. Er zijn verschillende mogelijkheden:
    - Je bent zwanger en wordt daardoor niet ongesteld.
    - Je hebt een latere eisprong gehad, zit nu nog niet op je NOD en je was te vroeg met testen.
    - Je hebt helemaal geen eisprong gehad, dus dan zul je ook niet ongesteld worden.

Misschien een idee om de volgende cyclus met ovulatietesten te beginnen? Dan weet je waar je aan toe bent qua eisprong en wanneer je ongesteld moet worden.

3. Laurie1985

16 dec 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie Jippie! Ik dacht gisteren, nou morgenochtend toch nog maar een test doen en dan de volgende keer ovulatietesten gebruiken. Ik had ze al in huis. En toen deed ik vanochtend de test...en hij is positief :):):) Ik heb inderdaad te vroeg getest de vorige keer. Ik ben overdonderd maar ontzettend blij!!! Nou raadsel opgelost ;):):D

4. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Super! Van harte gefeliciteerd! Ga er lekker van genieten!

5. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Gefeliciteerd !!! Het gebeurt wel vaker dat hcg niet zo snel oploopt hoor :)

Deel Deze Pagina