Beste ..., Sinds 1 oktober werk ik bij mijn huidige werkgever. I.v.m. de afronding van mijn studie heb ik in oktober en november 16 uur per week gewerkt. Vanaf december zal ik 24 uur per week werken. 7 mei ben ik uitgerekend en ik hoop dus ergens begin april met verlof te gaan. Wordt voor de berekening van mijn zwangerschapsuitkering dan gewoon de 24 urige werkweek aangehouden of wordt er een gemiddelde gezocht omdat ik twee maanden 16 uur heb gewerkt? Alvast bedankt!
Beste Esvre, Je wilt weten hoe de hoogte van je zwangerschapsuitkering wordt berekend. Dit omdat je twee maanden 16 uur hebt gewerkt in plaats van 24 uur. Voor de vaststelling van de hoogte van de uitkering wordt gekeken naar de periode van 1 jaar. Hierbij wordt de laatste maand niet meegerekend. Dit betekent voor jou in dat de periode van oktober en november, waarin je minder hebt gewerkt, ook meetelt. Je geeft aan dat je 7 mei bent uitgerekend. Dit houdt in dat je verlof kan ingaan tussen 27 maart en 10 april. Actuele informatie over de hoogte van de zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je een goede zwangerschap verder. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare