Verschil nr 1 en 2

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Linana, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Gisteren komt mijn vriend thuis met een 2 bussen babyvoeding, heeft die slimmerik 1 bus nr1 en 1 bus nr2 gepakt.
    Hij had in zijn haast niet gekeken en de nr2 stond in het schap van nr1 ;)

Nu zat ik eens te kijken naar de ingredienten etc en het verbaasde mij dat die dus exact hetzelfde zijn. Dus ik zat me af te vragen wat nou het verschil is tussen 1 en 2?
    Verzadigd nr2 beter? Of is het alleen de extra vitaminen die eraan toegevoegd zijn?

Gelukkig kan je gewoon zonder bon ruilen, dus heb nu wel de juiste in huis. Maar vroeg het me toch af :)

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Verschil zit in de mineralen en vitamines inderdaad

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Van nmr 1 mag je max 1 liter geven op een dag, van nmr 2 max 800 cc.

4. Linana

Linana Niet meer actief

En waarom is dat? Vanwege de voedingsstoffen? Of omdat ze er dus vanuit gaan dat je kindje ook andere dingen binnen krijgt?

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vanwege de voedingstoffen die erin zitten. Er zit net iets meer in als in nmr. 1.
    Ook omdat ze ervan gaan dat een kindje vanaf 6 maanden bijgevoed gaat worden, en op den duur de voedingstoffen uit het eten gaat halen, en niet meer uit de melk (de melk word meestal vanaf 6 maanden ook meer afgebouwd, hoe meer bijvoeding er gegeven gaat worden).

6. Linana

Linana Niet meer actief

ooh ok, dat verklaart een hoop :D
    Zoiets dacht ik ook al wel, maar het leek allemaal zo hetzelfde op de verpakking
    Dank je!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het verschil is miniem, kun je hier nakijken:
    www.babyvoedingchecker.nl

verschil zit 'm in ietsje meer vitaminen en mineralen en iets andere eiwitten en soms toegevoegd zetmeel, waardoor de melk iets lastiger verteert (en ze wat langer over een fles doen). In principe kunnen ze na 4 maanden vaak zonder problemen opvolgmelk drinken als je per ongeluk een verkeerd pak in huis hebt.

Deel Deze Pagina