Begin 2012 kreeg ik een brief dat ik teveel in 2011 had ontvangen. Klopt wel, want ik was gewijzigd van baan en had daardoor minder opvang nodig, nog voordat de opvang überhaupt gestart was. Snel gewijzigd, maar ik had al geld gekregen. In januari of februari was dat dus al weer geregeld met hen qua terugbetaling. Lekker vlot dus. Gaat dat met tegoeden ook zo snel? Nu heb ik voor 2012 een laag aantal uren per maand doorgegeven zodat we straks nog wat tegoed hebben. Zojuist uitgerekend, we hebben bijna 200 'te veel' afgenomen. Dat is dus een leuk spaarpotje. Weten jullie wanneer ik dat terug kan verwachten?
Ik heb geen idee. Over 2011 kregen we een rekening van 6 euro ,- en dat was al vrij snel in 2012. Maar over 2010 kregen we pas eind 2011 een verzoek om de jaarrekening naar de belastingdienst te sturen?
Kan een flinke tijd overheen gaan. Als ze moeten betalen zijn ze meestal niet zo snel. Ze mogen er 5 jaar over doen. De 1 krijgt het snel terug, de ander zit nu nig te wachten op 2009 en 2010. Niets van te zeggen dus.
En ik wacht nog op 2009, 2010, 2011 en nu dus ook op 2012. Ik ga van de week maar eens bellen, ben toch wel benieuwd waaom het mou allemaal zo lang moet duren.
Je kunt uiteraard op de definitieve berekening wachten, maar waarom geef je de juiste gegevens niet nu middels een wijziging door? Dan heb je binnen 8 weken bericht!