vocht in knie

Discussion in 'De lounge' started by noukie89, Apr 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. noukie89

noukie89 Niet meer actief

hallo

17 maart ben ik van een paard gevallen recht op mijn knie
    er zijn foto's gemaakt was niks aan de hand
    maar nu heb ik nog steeds een gigantische vocht bult op mn knie
    en de pijn word ook niet echt minder
    is het normaal dat het vocht zo lang blijft zitten ?

blauwe plek is nu wel weg die was bijna 40 bij 15 cm

2. noukie89

niemand een idee of het normaal is dat er zolang vocht in de knie blijft zitten ????

3. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

Oct 7, 2006
    3,177
    0
    0
    Is op zich wel normaal.
    Vocht moet je eruit lopen ip.
    Als je er erg last van hebt kun je je ha vragen of hij het eruit wil zuigen.
    Kan je vertellen dat dat niet een erg prettig gevoel is.

4. noukie89

nee daar was ik al bang voor als het nou een kleine bult was maar hij is zo'n 12 bij 6 ofzo en behoorlijk dik dus erg vervelend

5. nessa88

nessa88 Bekend lid

Sep 3, 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Ik ben toen ik 16 was een keer gevallen met mn fiets..toen ook vocht in mn knie gekregen en dat is nooit meer helemaal weg gegaan. Doet geen pijn meer ofzo geen last van maar het vocht blijft terug komen ondanks dat het meerdere keren weggehaald is. Maar ik ga er vanuit dat ik daar een uitzondering in ben hoor:p

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Ik heb ook vocht in mijn knie maar dit komt omdat ik afgelopen zaterdag mijn knie uit de kom heb gehad.
    Ik moet deze week verplicht rust houden van de huisarts en aanstaande maandag moet de zwelling (het vocht) iets minder zijn en dan gaan ze verder kijken wat er precies aan de hand is (MRI).

Bij mij is het waarschijnlijk zo dat mijn meniscus gescheurd is en mijn achterste kruisband waarschijnlijk ook. Maar ik kan ook echt niet lopen, mijn knie voelt instabiel en ik kan mijn been ook niet volledig strekken of buigen.

Op zich kan het wel even duren voordat het vocht weggaat en het hoeft niet meteen iets te betekenen. Blijf je er nog langer last van houden dan zou ik er wel even weer mee naar de huisarts gaan. Het is namelijk zo dat er best iets met je meniscus/kruisbanden kan zijn en dit is op foto's niet te zien, alleen op een MRI en/of met bepaalde oefeningen/bewegingen.

7. noukie89

ik heb wel het gevoel dat er iets gescheurd is
    een soort van wond onder de huid van mijn knie (er is tenslotte 95 kilo met volle vaart op mij knie gekomen )

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Tja het voelt bij mij niet als een onderhuidse wond oid. Ik weet alleen dat kruisbanden / meniscus vaak scheuren bij een beweging (verkeerd draai) tijdens sporten of een knie luxatie oid.
    Het doet bij mij overigens niet constant pijn, alleen bij het strekken en buigen. Ook hoor je bij mij een harde klik als ik mijn knie probeer te buigen en voel ik dan duidelijk iets verspringen.

Ik zou als je toch zorgen/twijfels hebt gewoon even naar je huisarts gaan.

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Het klinkt idd of het je meniscus of kruisband is. De zwelling kan ook bloed in je knie zijn omdat bijv een kruisband is afgescheurd

Mijn man heeft zich verstapt en zijn knie was verdraaid en is ook nog steeds dik en kan hem niet krom. Volgende week word hij doorgestuurd naar het ziekenhuis om te kijken hoe of wat.

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ps de Arboarts en huisarts zei tegen mijn man dat als de knie direct dik word dat het vaak bloed is en als het de volgende dag pas dik is dat het vocht is

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Klopt, dit vertelde mijn huisarts ook. Mijn knie werd meteen dik nadat hij weer in de kom zat en dit was voor hem meteen al een teken dat er iets stuk is. Het is ook niet gigantisch dik (geen ei-achtig iets) maar echt puur verdikking op de plaats van mijn binnenste en buitenste meniscus.

12. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Je moet hier naar laten kijken.
    Manlief had dit ook, liep er te lang mee door, bleek een fikse bacterie in zijn knie te hebben waar we net optijd bij waren. Na 1,5 week ziekenhuis aan het infuus heeft hij geluk gehad.

Had hij dit niet gedaan was zijn kraakbeen aangetast geweest en had hij nog voor zijn 30e met een stok gelopen.. aldus de dokter

13. noukie89

ik heb geen openwond gehad dus een bacterie zal het niet zijn

14. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @noukie, het gekke is... mijn vriend ook niet. Die is stoffeerder en werkt veel op zijn knietjes. Hij kwam er op een dag mee thuis, geen wond of niks te bekennen.
    2 weken later ineens verschrikkelijke pijn, hij had vooralsnog geen wond gehad, en zijn hele been werd rood van zijn bovenbeen tot aan zijn enkel. De EHBO artsen waren ook erg verbaasd!
    Het bleek de MRSA bacterie te zijn ( ziekenhuisbacterie) geen idee hoe hij eraan is gekomen maar in elk geval niet door een wond/sneetje ofzo. (aangezien ik altijd alle wondjes en dingetjes te zien krijg) hij werd hier ook op onderzocht door de artsen maar waren ook echt heel erg verbaasd!

Share This Page