Zijn er meer die weten als je door zw schap minder werkt, en uwv 75% van je salaris betaald of je er echt recht op hebt?
als jij gewoon in loondienst bent bij een werkegever krijg jij ook je loonvan hem en je loonstrook van je werkgever en dan maakt dat niks uit.
oke, ja ik had net gebeld naar de belastingdienst, en die man kon niet echt een antwoord geven. Hij dacht wel dat ik recht had erop. Het uwv betaald mijn werkgever, en mijn werkgever betaald gewoon mijn loon door.
Als ik het her zo lees hebben wij daar wel recht op. Maar waar moet ik dit invullen/aanvragend of gebeurt het automatisch?
Hier vul je ja in als je geen kinderbijslag ontvangt. De vraag voor de combinatiekorting komt verder op en is geloof ik zoiets als: heeft u een kind geboren na....... En stond dit kind minimaal een half jaar bij u ingeschreven
Dan m akat het niet uit want je krijgt ook geen jaaropgave van het uwv ofzo alleen van je werkgever dus je situatie is wat dat betreft niks anders als wanneer je gewoon werkt. @ laartje, gebeurt automatisch als je er recht op hebt.
Goh, ik wist dit niet. Klinkt goed zeg! Mijn zoontje is in oktober 2010 geboren, vorig jaar heb ik dit niet gekregen. Komt dat omdat mijn zoontje er toen nog maar 3 maanden was?
Nee dit gaat niet per kind is een eenmalig bedrag. En inderdaad omdat je zoontje er toen nog maar 3 maanden was had je er geen recht op. Het is toch wel mooi meegenomen. samen met het ouderschapsverlofkorting een teruggave van 2000.
Ja, ze vragen is uw kind geboren na 1998? Dus dan heb je er recht op, mits je ook aan de andere voorwaarden voldoet.
Ja en datzelfde jaar een half jaar tenminste bij je woont toch. Dus toch niet dat ze in 2010 een half jaar bij je woont?
Ik snap nooit iets van de teruggave invullen maar ik laat het binnenkort door mijn adviseur doen. Als die alle gegevens invult krijg je dan automatisch de iack terug van het afgelopen jaar of moet ik specifiek nog iets doorgeven?