Moet ik hier wat van zeggen als schoondochter??

Discussion in 'De lounge' started by hugbear, Feb 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hugbear

hugbear Actief lid

Sep 26, 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Hier is wat er aan de hand is. Mijn band met mijn schoonouders is niet zoals gewenst, laten we dit even vooraf zeggen.

Nu is het zo dat de oom van mijn vriend (altijd zo'n beetje zijn opa geweest) in het ziekenhuis ligt. Geen doorbloeding meer in het been. Hij is al twee keer geopereerd. Ok zeg je dan.

Maar nu is het zo dat we dit via de mail hebben gehoord. Dus nadat we van het werk weer kwamen lazen we dit pas. Blijkbaar weet mijn schoonzus wel elke keer alles en wordt zij wel gebeld door schoonouders!

Lees ik vanmorgen op facebook dat hij gisterenavond weer met spoed is geopereerd! En wederom hebben wij niks gehoord maar schoonzus wel....

Ik heb gisteren een mail ;) terug gestuurd met de vraag waar ligt hij en wanneer is het spreekuur?? (schoonzus is al op bezoek geweest) krijg ik dus helemaal geen antwoord terug.....

En na dat van vanmorgen ben ik zo pissig. We worden zo buiten gesloten nu. Hij heeft al hartproblemen en mag eigenlijk al niet onder narcose en ondertussen al 3 keer onder narcose geweest....

Moet ik hier wat van zeggen? misschien dat dit meer impact maakt dan als mijn vriend dit zegt?? wat hij al heeft gedaan. maar daar wordt blijkbaar niet op gereageerd.

Liefs hugbear

2. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou als ik jullie was, gewoon naar het ziekenhuis toe gaan. Op de websites kun je de bezoekuren terug vinden, en voor aan de balie weten ze wel waar jullie oom ligt.
    En de rest, zou ik aan jouw partner overlaten.

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Jemig wat rot!!!!

Ik zou het bespreekbaar maken(misschien als het iets beter gaat met oom?).
    En vragen of het ziekenhuis jullie op de hoogte stelt ofzo.

Wat balen voor die oom zeg!
    Sterkte!!

4. bijna mama

May 23, 2011
    35
    0
    0
    Twente
    Ja ik zou er gewoon is om vragen o f ze jullie de volgendekeer niet willen bellen en niet mailen. Je moet er altijd boven blijven staan.

5. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Jeetje zou er idd wat van zeggen. Persoonlijk vind ik dat dit nieuws alleen per telefoon of face to face gezegt kan en mag worden. Mail is zo afstandelijk en het komt altijd weer anders over dan persoonlijk, omdat je de stem en of gezicht niet hoort/ ziet.

Belachelijk hoor dat het zo gaat.

Sterkte

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Ik sluit me aan bij bijna mama. Ik zou je schoonouders gewoon bellen en rustig aangeven dat je erg bezorgd bent om de oom en of ze jullie bij nieuws willen bellen ipv mailen omdat je niet altijd in de gelegenheid bent om je mail te lezen.

Oh en ik zou me wat minder druk maken over de schoonzus. Het gaat er om dat jullie horen wat je moet horen.

7. tulip

tulip Niet meer actief

Hmm, ik zou wel laten merken dat je er boos om bent, sommige mensen zien dat zelf niet en als je altijd maar vriendelijk blijft, blijven ze over je heen lopen. Dat jij de schoondochter bent maakt toch niet uit, ze mogen weten dat je niet alles pikt.

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Als je met je schoonzus een betere relatie hebt dan met je schoonouders, zou je nog aan haar kunnen vragen of zij het dan ook aan jullie door wil geven...
    Lastige situatie zo hoor :( Herkenbaar ook, helaas... Voor de kerst is mijn oma in het ziekenhuis gekomen, na een flinke val. Heb ik van een tante moeten horen via de mail, mijn vader heeft totaal niets laten weten... (ook niet aan mijn broertje en zusje trouwens) Heb toen die tante gevraagd of ze ons wat extra op de hoogte kon houden, omdat onze vader het op dat vlak nogal liet afweten. Dat heeft ze ook wel gedaan gelukkig, maar is natuurlijk niet zoals je het wilt hebben.

Zoals iemand anders ook al zei, als je weet in welk ziekenhuis hij ligt, kun je daarvan opzoeken wanneer bezoekuur is en dan gewoon aan de balie vragen waar de oom van je vriend ligt. Kunnen jullie hem in elk geval wel opzoeken.

Of je er zelf wat van moet zeggen? Moeilijk, als je vriend het al aangegeven heeft bij zijn ouders dat hij het toch erg zou kunnen waarderen om ook op de hoogte gehouden te worden en daar wordt vervolgens niets mee gedaan, dan denk ik eerlijk gezegd niet dat het veel uit zal halen als jij er ook nog iets van gaat zeggen... Bij ons zou het in elk geval echt niets uitgemaakt hebben, als mijn man zich er destijds mee zou zijn gaan bemoeien. Denk dat dat bij mijn vader aleen nog maar meer ervoor gezorgd zou hebben dat hij niets zou laten weten... ;)

Sterkte ermee in elk geval!

9. Mentiera

Mentiera Actief lid

Mar 29, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, dat moet je je vriend laten opknappen.

En je vriend kan vanaf nu toch gewoon zijn ouders elke dag bellen om te vragen hoe het gaat?

10. Valerosa

Valerosa Lid

Feb 23, 2012
    56
    0
    6
    noord holland
    pfff heel herkenbaar en vervelend idd....
    idd gewoon vragen of ze je willen bellen volgende keer ... zou t gewoon aardig vragen ...want boos worden helpt waarschijnlijk ook niks (hier iig niet ) ...sterkte met de oom van je vriend .

Share This Page